mod weghalen en backup gebruiken?

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
doumawis

mod weghalen en backup gebruiken?

Bericht door doumawis » 30 sep 2005, 23:19

de 2 foutieve mods weghalen: : dus de backups gebruiken om weer de toestand te herstellen : KAN DAT?

jAN

Bee

Bericht door Bee » 01 okt 2005, 06:34

Het kan, maar het is dan verstandig om van beiden de eventuele databasebackup terug te draaien.
... Maar ik modereer (nog) niet.

doumawis

Bericht door doumawis » 01 okt 2005, 10:06

Bee schreef:Het kan, maar het is dan verstandig om van beiden de eventuele databasebackup terug te draaien.
Nou ik heb de database backup van voor de twee geautomatiseerde geinstalleerde mods

Omdat ik niet zeker wist of de 2 mappen met backups van de mods hiervoor bedoeld waren( zo te lezen wel nu: het woord zegt het al "backup") EN het is een verschrikkelijke klus om met de hand dit terug te draaien => ook weer handmatig installeren

In ieder geval ik heb het forum weer aan de praat gekregen door het van de server geheel te verwijderen en daarna weer erop te zetten
- easymod is er weer vanaf => komt er ook niet meer op?
- alleen de avatar mod: enkele fotootjes ontbreken

Nou dan maar handmatig of toch weer easymod ( gaat wel lekker snel)

Jan :)

Bee

Bericht door Bee » 01 okt 2005, 18:21

Als het nu met Easymod is foutgegaan, is handmatig waarschijnlijk de oplossing. Jij kan bij twijfel nog vragen stellen, dat kan easymod niet.

doumawis

Bericht door doumawis » 01 okt 2005, 18:56

Bee schreef:Als het nu met Easymod is foutgegaan, is handmatig waarschijnlijk de oplossing. Jij kan bij twijfel nog vragen stellen, dat kan easymod niet.
Ik maak een testforum en speel nu gewoon op zeker door eerst info te vragen over de mod/versiewphpbb en installatie met easymod

Kortom ik kijk eerst naar andere ervaringen van gebruikers en lees de handleiding van de mods goed door

- bij een van de mod moest zelfs met het gebruik van easymod nog een install.php uitgevoerd worden om het e.e.a in de database t ezetten
( ik dacht dat easymod dit allemaal zou doen: bij een andere mod was deze instructie nu net weer niet lezen)

Ikmoet gewoon zorgvuldiger t ewerk gaan en niet met een druk op de knop denken dat easymod het allemaal doet ( moet wel natuurlijk)
Het handmatig coderen van een mod is natuurlijk achterhaald

jan :)

doumawis

Bericht door doumawis » 01 okt 2005, 21:06

Bee schreef:Als het nu met Easymod is foutgegaan, is handmatig waarschijnlijk de oplossing. Jij kan bij twijfel nog vragen stellen, dat kan easymod niet.
krijg nu de volgende foutmelding :
Could not obtain post/user information.

DEBUG MODE

SQL Error : 1054 Unknown column 'u.user_custom_title' in 'field list'

SELECT u.username, u.user_id, u.user_posts, u.user_custom_title, u.user_from, u.user_website, u.user_email, u.user_icq, u.user_aim, u.user_yim, u.user_regdate, u.user_msnm, u.user_viewemail, u.user_rank, u.user_sig, u.user_sig_bbcode_uid, u.user_avatar, u.user_avatar_type, u.user_allowavatar, u.user_allowsmile, p.*, pt.post_text, pt.post_subject, pt.bbcode_uid FROM phpbb_posts p, phpbb_users u, phpbb_posts_text pt WHERE p.topic_id = 14 AND pt.post_id = p.post_id AND u.user_id = p.poster_id ORDER BY p.post_time ASC LIMIT 0, 15

Line : 400
File : viewtopic.php
en nu verder?
Jan

Bee

Bericht door Bee » 01 okt 2005, 21:14

De databaseopdracht is nog steeds niet gedaan.

doumawis

Bericht door doumawis » 01 okt 2005, 22:21

[quote="Bee"]De databaseopdracht is nog steeds niet gedaan.[/quote]=> hoe te doen?
Ik zal een test forum maken en easymod daarop zetten, want handmatig coderen is monnikenwerk en niet foutloos

Als dit forum goed werkt kan ik m overbrengen naar het bestaande forum, of in een subdomein zetten
Probleem is met de bestaande shop dat de knop die verwijst naar het forum via dreamweaver( fireworks) mogelijk lastig naar een ander adres te verwijzen is wil ik het forum in een subdomein zetten( wel weer een extra toegang op de server nodig)
Ik denk dat ik het bestaande forum weghaal en het testforum ervoor in de plaats zet

Jan

Gesloten