Hele vreemde vraag over portal.php

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
immers

Hele vreemde vraag over portal.php

Bericht door immers » 05 sep 2005, 23:39

Beste mensen,

Ik heb al een tijdje een phpforum draaien, maar de laatste paar dagen doet de portal.php raar en ik heb niets veranderd aan de scrips sinds weken. Dus ook niet aan de portal.php Ik krijg alleen maar een foutmelding van Explorer dat ie de pagina niet kan vinden en even later lukt het weer wel. De server waar het forum op staat is NIET overbelast want dat dacht ik eerst ook. Wellicht is er iemand die mij a.j.b antwoorden wil geven op de volgende vragen?

1 Is het mogelijk dat als iemand een vreemd teken gebruikt in zijn post dit soort problemen ontstaan? Dus een typische oude bug.
2. Is er een beperking aan het aantal posts die dit soor vreemde dingen veroorzaakt.
3. Heeft iemand nog een andere tip?

Alvast bedankt voor je reactie!
Immers

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 06 sep 2005, 07:09

Ik vermoed dat het probleem niet zozeer aan phpBB ligt, toch zeker niet als er niets aan je bestanden is gewijzigd, maar dat jet het eerder in IE moet zoeken, heb je recentelijk nog updates aan je computer gedaan e.d?

Probeer Firefox eens, of IE op een andere computer.
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.

immers

je

Bericht door immers » 06 sep 2005, 13:58

Hoi Rene,

Uiteraard heb ik meerdere browsers geprobeerd, dus ook firefox waar ik veel mee werk.

Het blijft gewoon vreemd. Ik had altijd wel sterke verhalen gehoord dat het forum simpel te hacken was door bepaalde tekens in te voeren. Maar blijkbaar zijn dat alleen sterke verhalen.

supperbas
Contacteer:

Bericht door supperbas » 06 sep 2005, 14:39

als je zoekt op google vind je daar codes voor om in bv phpbb <2.0.10 te plaatsen

immers

Bericht door immers » 07 sep 2005, 08:23

Hoi supperbas,

Ik neem aan dat je codes bedoeld die phpbb kunne hacken. Heb even gezocht via Google, maar gelukkig kan ik daarover niets vinden. We hebben wederom weer een nacht gespeurd, maar die portal.php geeft geen foutmelding lijkt 100% maar werkt niet of soms. Heel vreemd allemaal. Soms zit het mee soms zit het tegen.
Toch bedankt voor je reactie!

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 07 sep 2005, 08:38

Ik vermoed dat het aan je hosting ligt, of aan je IE. Probeer is met een andere browser, zoals firefox of het daarmee ook gebeurt. Leeg ook je tijdelijke internet bestanden even van IE.

immers

Bericht door immers » 07 sep 2005, 08:52

Hoi Paul,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het met 4 verschilende browsers geprobeerd. Ook de cash geleegd en op 10 verschillende computers. Heel uitvoerig dus.

Ik heb het probleem ook al bij de provider gelegd en die gaan de server opnieuw booten. Nu maar hopen dat dat helpt. Ik begrijp in iedergeval uit jouw berichtje dat het niet voor de hand ligt dat het een fout script is of een hackpoging.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 07 sep 2005, 09:20

Het lijkt mij persoonlijk niet kunnen, omdat het dan altijd zo worden weergeven.

immers

Bericht door immers » 07 sep 2005, 09:26

Nee, het stomme is dat er geen foutmelding komt alleen die van de browser dat ie de pagina niet kan vinden.

Ontzettend bedankt voor je antwoorden.

supperbas
Contacteer:

Bericht door supperbas » 07 sep 2005, 16:11

immers schreef:Hoi supperbas,

Ik neem aan dat je codes bedoeld die phpbb kunne hacken. Heb even gezocht via Google, maar gelukkig kan ik daarover niets vinden. We hebben wederom weer een nacht gespeurd, maar die portal.php geeft geen foutmelding lijkt 100% maar werkt niet of soms. Heel vreemd allemaal. Soms zit het mee soms zit het tegen.
Toch bedankt voor je reactie!
Ja kan een phpbb forum hacken door in een reply/new topic the zeggen

% ***** % Ivm met license vermeld ik geen vedere data hier over

ik weet niet de presiesen fuctie hier van maar als je goed op google zoekt zul je idd vinden dat je dat in moet typen en wat je daarna moet doen :wink:

Yese

Bericht door Yese » 07 sep 2005, 16:36

licht aan je host
heb ik soms ook weles ;)
heb je toevallig Lycos?

Muiter
Contacteer:

Bericht door Muiter » 07 sep 2005, 19:06

Ik heb dit probleem ook gehad en bij lag het aan een rss feed die ik op de portal had staan, die bestond niet meer/werkte niet goed en hierdoor was de hele portal onbereikbaar.
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden!

immers

Bericht door immers » 09 sep 2005, 08:58

Hallo mensen,

Bedankt voor jullie antwoorden. Het probleem is helaas nogsteeds niet opgelost en er hebben 3 professionele programmeurs naar gekeken. Ook is aan de kant van de server gekeken door profs. Kwestie dus van pech gehad we weten het niet meer. Volgens mij is de portal.php trouwens een mod klopt dat?

Bee

Bericht door Bee » 09 sep 2005, 13:54

portal.php is inderdaad afkomstig van een mod.
... Maar ik modereer (nog) niet.

immers

Bericht door immers » 11 sep 2005, 12:00

Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie. De server is nagekeken, verder alle andere pagin's nagekeken die in verband staan met de portalpagina. En dat zijn er nog al wat. Maar helaas, geen resultaat. Het ziet er naaruit dat dit misterie nooit opgelost zal worden en wij de portal.php gewoon niet meer kunnen gebruiken. Er zitten dus wel degenlijk grote leks in phpbb die niet te dichten zijn. Jammer maar helaas

supperbas
Contacteer:

Bericht door supperbas » 11 sep 2005, 15:43

immers schreef:Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie. De server is nagekeken, verder alle andere pagin's nagekeken die in verband staan met de portalpagina. En dat zijn er nog al wat. Maar helaas, geen resultaat. Het ziet er naaruit dat dit misterie nooit opgelost zal worden en wij de portal.php gewoon niet meer kunnen gebruiken. Er zitten dus wel degenlijk grote leks in phpbb die niet te dichten zijn. Jammer maar helaas
her installer de mod of zoek uit welke mod het is

Dat word hier boven duidelijk gevraagd :roll:

//edit
En portal.php is GEEN phpbb!!!

immers

Bericht door immers » 11 sep 2005, 19:19

Ik weet niet of de mod opnieuw te instaleren is. De mod zat namelijk al in de versie 2.07 gebakken. Ik weet dus niet of deze los is te krijgen (zou wel moeten als het een mod is) en of ie dan ook gaat werken. Maar is het proberen waard. Het valt me op dat dit probleem niet vaker voorkomt.
Het is ook wel een bijzonder vreemd probleem omdat dit portal.php soms wel werkt en later weer niet zonder dat iets of iemand iets gedaan heeft. Een soort geest in de fles zeg maar.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 11 sep 2005, 19:20

Welke portal heb je?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 11 sep 2005, 19:41

N.a.v. PM, gebruiken jullie phpbb 2.0.6? Update dan allereerst zo snel mogelijk!!!! En geef eens een link naar je forum?

immers

Bericht door immers » 21 sep 2005, 22:38

Weet iemand misschien of er updates van deze portal.php uitgekomen zijn? Wellicht dat daar een update inzit die ons uit de brand helpt.

De portalpagina werkt met exact dezelfde database en bestanden wel op een thuisserver, maar niet op de server waar wij onze site hebben draaien. En dat met exact dezelfde database en bestanden.

Wellicht is onze server gevoeliger voor dingen die die portal doet en is er ergens een update van de portal.php die een mod is. Maar ik kan deze niet vinden. Wie kan ons helpen?

Alvast bedankt!
Immers

Gesloten