Specifieke moderator status verbergen

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
edzje

Specifieke moderator status verbergen

Bericht door edzje » 15 jul 2005, 12:02

Ik heb al even gezocht, maar kon het niet vinden. Ik wil op ons forum dat een persoon berichten van anderen kan bewerken maar niet de zichtbare status van moderator heeft. Dit om verwarring te voorkomen. Iemand een idee hoe ik dat kan doen?

starduzt
Contacteer:

Bericht door starduzt » 15 jul 2005, 12:23

NIET zijn profiel aanpassen en de rank Moderator geven...
En de template bewerken zodat er bij de forums niet komt te staan dat er moderator(s) zijn :wink:

edzje

Bericht door edzje » 15 jul 2005, 14:31

Ik heb meerdere moderators en het zou wel prettig zijn dat die als zodanig zichtbaar blijven.
Wijziging: Ik heb ook al een verborgen groep aangemaakt en deze gebruiker daar moderator van gemaakt. Helaas werkt dat ook niet goed, de moderator krijgt dan ook rechten om berichten te verwijderen en dat is niet de bedoeling..

ik ben gek

Bericht door ik ben gek » 15 jul 2005, 16:27

berichten verdwijderen is noormaal voor mods hoor ...

edzje

Bericht door edzje » 16 jul 2005, 11:22

Bij ons niet.

Coen

Bericht door Coen » 16 jul 2005, 11:26

Maar in phpBB wel! Dus je zult een aanpassing moeten maken die ervoor zorgt dat je moderators geen berichten kunnen verwijderen. Maar waarom zou je dat eigenlijk doen? Moderators zijn toch mensen die onderdeel uit maken van je team, als zij vinden dat een topic de prullenbak in kan, dan is dat vaak ook zo.

Maargoed, als jij wilt dat ze dat niet moeten kunnen, zul je (of iemand voor jou) een aanpassing moeten schrijven! :roll:

//EDIT:
Om die moderators te verbergen, maak je een HIDDEN groep aan en plaats je daar de mensen in die die rechten moeten krijgen, daarnaast kun je voor een groep ook specifieke rechten instellen!

edzje

Bericht door edzje » 16 jul 2005, 14:14

De reden dat ik niet wil dat moderators berichten kunnen verwijderen is dat ik nog niet het risico wil lopen dat bij eventuele onvrede met het beheer berichten zouden kunnen worden verwijderd uit de database. Er is een moderator die wat mij betreft wel berichten mag verwijderen, maar zelfs dat is niet instelbaar zonder dat elke moderator dezelfde rechten krijgt.

Een hidden groep heb ik al aangemaakt, maar dat werkt dus helaas ook niet. De moderator krijgt dan ook rechten om berichten te verwijderen.

Gesloten