2 boards naast elkaar?

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
dj jb
Contacteer:

2 boards naast elkaar?

Bericht door dj jb » 21 mei 2005, 13:31

Hallo,

Ik heb weer een lekkere moeilijke wens!

Ik ben bijna klaar met mijn forum omgooien. De index.php is een beetje gejat van portal.php en de oude index.php (zoals je m krijgt als je phpBB kaal download) is overal hernoemd naar forum.php.

Nu wil ik een extra onderdeel er in voegen, dat ook op posts werkt. Mijn forum is namelijk gericht op de professionele licht- en geluidsbranche. Naast een normaal forum dat iedereen kan bezoeken, wil ik een 'tech-docs' afdeling. Meerdere categoriën en meerdere onderwerpen per categorie. Maar als ik dat in mijn bestaande board zet, wordt het klooien met permissies, wat op dit moment in zoverre niet mogelijk is met phpBB. Ik denk eraan om een tweede board te installeren die één map dieper ligt. Maar dan komt het probleem weer met de headers/footers/inlogsysteem.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. :oops:

Iemand die mij kan helpen? Ik ben géén php expert. :(

Dank,
Jurjen
De kettingzaag is de natuurlijke vijand van de blokhut.

dj jb
Contacteer:

Bericht door dj jb » 21 mei 2005, 15:36

Ter verduidelijking heb ik net ff wat rond zitten surfen en screenshots gemaakt...

Dit is dus mijn forum (helaas is deze template nog afgeschermd, dus alleen ik kan erbij):
Afbeelding

en zo'n soort systeem (op basis van posts) wil ik onder het menu-item "tech-docs":
Afbeelding

Begint mijn opzet al iets meer te dagen?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 21 mei 2005, 16:54

Bee

Bericht door Bee » 21 mei 2005, 16:58

En ontbrekend copyright betekend dus een slotje op dit topic.

Stuur maar een PM als er goed copyright onderstaat.

COPYRIGHT IS TERUG
... Maar ik modereer (nog) niet.

dj jb
Contacteer:

Bericht door dj jb » 21 mei 2005, 19:54

Ja, klopt, die laatste 2 pb's waren eigenlijk overbodig, omdat daar niets meer is veranderd.

Maargoed, nu dat gezaag voorbij is, graag wat hulp bij het bovenstaande probleem. :?

dj jb
Contacteer:

Bericht door dj jb » 24 mei 2005, 09:56

*bump* :(

Stef

Bericht door Stef » 24 mei 2005, 09:58

Moet je zelf aan de slag gaan met php om die topics eruit te halen.

*Verplaatst naar MOD Aanvraag

dj jb
Contacteer:

Re: 2 boards naast elkaar?

Bericht door dj jb » 24 mei 2005, 09:59

dj jb schreef:Iemand die mij kan helpen? Ik ben géén php expert. :(
Lezen schijnt ook een kunst te zijn tegenwoordig. :?

Stef

Bericht door Stef » 24 mei 2005, 10:06

Hé, wil jij nog wel geholpen worden? :roll:

Er is geen mod voor dus dan zul je het zelf moeten maken? Kun je dat niet dan zul je moeten wachten tot iemand het voor je wil gaan maken en die kans is klein.

dj jb
Contacteer:

Bericht door dj jb » 24 mei 2005, 10:12

Stef schreef:Hé, wil jij nog wel geholpen worden? :roll:
Sorry, ik raak hier lichtelijk geirriteerd, omdat er eerst gezaag ontstaat over copyright (zelfs als het hersteld is, is het kennlijk nog niet goed genoeg). Daarnaast is dit topic voor de 2e keer verplaatst...

Leuk dat een forum als dit wordt geleid door 2 kindjes van 15. :?

Maargoed, is het een idee gewoon een paar fora aan te maken in een categorie, vervolgens viewforum en viewtopic kopieren en hernoemen, de auth-controle eruit slopen en ergens een paar voorwaarden erin stoppen dat er alleen die bepaalde fora worden opgeroepen die ik wil?

Zo ja: hoe stop ik die voorwaarden erin? En hoe krijg ik verschillende categorien onder de posts?

Stef

Bericht door Stef » 24 mei 2005, 10:19

dj jb schreef:Maargoed, is het een idee gewoon een paar fora aan te maken in een categorie, vervolgens viewforum en viewtopic kopieren en hernoemen, de auth-controle eruit slopen en ergens een paar voorwaarden erin stoppen dat er alleen die bepaalde fora worden opgeroepen die ik wil?

Zo ja: hoe stop ik die voorwaarden erin? En hoe krijg ik verschillende categorien onder de posts?
Jij denkt nu dat ik je verder ga helpen als je dit zegt:
dj jb schreef:Leuk dat een forum als dit wordt geleid door 2 kindjes van 15. :?
Ik raak hier geïrriteerd van, allereerst heb jij geen copyright gezet dat is jouw fout. Tweede zijn we je niet verplicht om te helpen. Ten derde gaan wij niet alles voorkauwen. Als er een modification voor was was die namelijk allang gegeven. Dus zul je echt zelf aan de slag moeten. En dat benadruk ik nogmaals door mijn eerste bericht. En als jij nu gaat zeggen dat we kindjes van 15 zijn, dan verspeel jij hier ook een beetje je verdere support. Verdere conversatie zetten we als je wil via PB voort.
dj jb schreef:Maargoed, is het een idee gewoon een paar fora aan te maken in een categorie, vervolgens viewforum en viewtopic kopieren en hernoemen, de auth-controle eruit slopen en ergens een paar voorwaarden erin stoppen dat er alleen die bepaalde fora worden opgeroepen die ik wil?
Kun je doen, maar slim is het niet, omdat die nogal ingewikkeld in elkaar zit. Dan nog heb je kennis van php nodig om te weten wat je doet.

-=|Rik|=-

Bericht door -=|Rik|=- » 24 mei 2005, 11:19

Wat een kutargument. Ben blij dat die 2 kindjes van 15 uberhaupt tijd vrijmaken om de boel hier in goede banen te leiden.

Leeftijd heeft vaak geen invloed op de manier waarop een taak wordt vervuld.

De modificatie waar jij naar informeert is niet beschikbaar. Dus dan wordt het een aanvraag tot maken. Om deze reden is dit topic voor de tweede keer verplaatst. Het maken van modificaties gebeurd daargaans niet in een dag. Meestal gaat hier flink wat tijd insteken. Als je het met spoed nodig hebt dan raad ik je aan om een betaalde programmeur in te huren. Of een van de leden hier te betalen voor het schrijven van deze modificatie.
-=|Rik|=- kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 24 mei 2005, 12:10

en deze mod is ook niet zon hele simplele, omdat er veel moet worden aangepast :)

dj jb
Contacteer:

Bericht door dj jb » 24 mei 2005, 15:24

-=|Rik|=- schreef:
Wat een kutargument. Ben blij dat die 2 kindjes van 15 uberhaupt tijd vrijmaken om de boel hier in goede banen te leiden.

Leeftijd heeft vaak geen invloed op de manier waarop een taak wordt vervuld.
Hier heb ik het al uitvoerig over met Stef via de PB, ook die laatste stelling ondersteun ik. Lang verhaal en ik ben niet zo laag dat ik PB's of mailtjes openbaar maak.
Discussie hierover hoeft niet in dit topic, ik haat overzichtelijke topics...

Jmaps

Bericht door Jmaps » 24 mei 2005, 18:10

(ik) denk niet dat je na je voorgaande uitspraken nog veel antwoorden kan verwachten.
Ik persoonlijk heb weinig zin om diep te graven in php voor iemand die geen respect heeft voor mensen die ervoor zorgen dat dit forum is zoals het is en die er zoveel mogelijk aan doen mensen te helpen waar ze kunnen (o.a. met mods).
Copyright regel had je kunnen weten want staat hier overal vermeld en dat is zeker niet de schuld van bee, Stef en de anderen. Ook daar ontbreekt het respect voor het werk van anderen.
T wordt waarschijnlijk toch "gekloot" met permissies voor je, en misschien heb je iets aan de Hierarchy Mod.

dj jb
Contacteer:

Bericht door dj jb » 25 mei 2005, 12:39

Laat maar, ik kreeg deze net aanbevolen: http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=200195

Ben nu bezig met vertalen en installeren.

Bedankt voor het alsnog meedenken!

Gesloten