Login-check op pagina's buiten phpbb

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Silas

Login-check op pagina's buiten phpbb

Bericht door Silas » 17 mar 2005, 22:33

Hi,

Op mijn site ben ik van plan voor forumgebruikers bepaalde pagina's toegangkelijk te maken. Ook wil ik op een indexpagina voor de gebruikers linkjes laten verschijnen die voor niet-gebruikers onzichtbaar blijven. Idem met een welkomsttekst. (mijn forum staat in een forum-map, de homepage is een algemene met wat linkjes, o.a. naar het forum).

Maar ik wil geen kant-en-klare portal installeren. Zijn er "inbouw"scriptjes die op een pagina checken of iemand is ingelogd, en anders redirecten, en scriptjes die links vertonen bij ingelogde gebruikers?

Of ben ik misschien toch tot een portal veroordeeld dat ik moet gaan ombouwen?

TiA!

Luuk

Bericht door Luuk » 17 mar 2005, 22:35

Als je deze mod als basis pakt, dan kun je alle standaard phpBB variabele gebruiken.
Afbeelding

Silas

Bericht door Silas » 19 mar 2005, 11:28

Dank je Luuk, ik ga er eens mee spelen. Lekker eenvoudige oplossing. :D

Silas

Bericht door Silas » 19 mar 2005, 16:54

Deze mod is helaas niet wat ik zoek. Ik zal het anders uitleggen.

Ik heb een site http://www.site.nl met daarop phpbb: http://www.site.nl/phpbb

Nu heb ik op de homepage van http://www.site.nl een (niet-phpbb-gerelateerde) mogelijkheid voor mensen om in te loggen, zodat ze bepaalde pagina's wel kunnen zien, in tegenstelling tot gasten.

Wat ik nu wil: ik wil op homepage http://www.site.nl een mogelijkheid maken om in te loggen op phpbb zodat ze bepaalde pagina's en links wel kunnen zien. Die login wordt gecontroleerd via de loginmogelijkheid van phpbb.

Daarnaast wil ik onderscheid kunnen maken tussen gebruikers die in een bepaalde groep zitten.

Luuk

Bericht door Luuk » 19 mar 2005, 17:30

Dan is die mod nog steeds het makkelijkste denk ik, alleen moet je het nogal gaan uitbreiden. Je hebt dan het hele phpbb systeem in je site, alleen is dat niet te zien maar wel te merken. Zoiets heb ik ook voor een deel.
Afbeelding

Silas

Bericht door Silas » 20 mar 2005, 11:00

Mmm... toch iets teveel hogeschool-php voor mij? Het lukt me niet een lege pagina buiten de phpbb-directory te plaatsen. Ik krijg een foutmelding: SQL Error : 1054 Unknown column 'PAGE_TEMPLATE' in 'field list'. UPDATE bb_sessions SET session_time = 1111312638, session_page = PAGE_TEMPLATE WHERE session_id = '***'

Line : 279
File : sessions.php

Zo staat het nu, pagina heet begin.php, phpbb-dir is bb.

Code: Selecteer alles

<?php 

// standard hack prevent 
define('IN_PHPBB', true); 
$phpbb_root_path = 'bb/'; 
include($phpbb_root_path . 'extension.inc'); 
include($phpbb_root_path . 'common.'.$phpEx); 

// standard session management 
$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_TEMPLATE); 
init_userprefs($userdata); 

// set page title 
$page_title = 'begin'; 

// standard page header 
include($phpbb_root_path . 'includes/page_header.'.$phpEx); 

// assign template 
$template->set_filenames(array( 
        'body' => 'begin.tpl') 
); 

$template->pparse('body'); 

// standard page footer 
include($phpbb_root_path . 'includes/page_tail.'.$phpEx); 

?>
Ik zit dus heel vlug vast. Laat staan dat ik straks nog het wel of niet zichtbaar zijn van bepaalde links aan het wel of niet tot een usergroep behoren kan koppelen.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 20 mar 2005, 11:04

Zet is bovenaan de pagina(Eigenlijk hoort dat in constants.php ;))

Code: Selecteer alles

define("PAGE_TEMPLATE",44444);

Silas

Bericht door Silas » 20 mar 2005, 11:13

Juistem! Heb 'm alsnog in de constants gezet. Very dankjewel. :D

Mocht iemand nog een stukje script kunnen posten zodat voor een user, lid van group ***, een link op pagina begin.php wél te zien is, en voor andere users en gasten niet, dan ben ik heel erg blij!

Silas

Bericht door Silas » 20 mar 2005, 19:47

Ik zal mijn vraag anders formuleren: is het mogelijk om een pagina buiten phpbb voor bepaalde users zichtbaar te maken, en voor andere users niet? Dus dat er eerst bv. naar gekeken wordt tot welke group een user behoort?
Zo ja: pagina verschijnt na klikken van een link daarnaartoe, zo nee, mededeling: "je hebt niet de rechten deze pagina te bekijken, of je bent niet ingelogd"

óf: is het mogelijk om een deel van de content van een pagina buiten phpbb voor bepaalde users zichtbaar te maken, en voor andere users niet? Dus dat er eerst bv. naar gekeken wordt tot welke group een user behoort?

alvast bedankt!

Gesloten