Webite ontoegankelijk

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Instructorrob
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2016, 08:56

Webite ontoegankelijk

Bericht door Instructorrob » 02 sep 2016, 10:10

  • http://smfforum.phpbb3.nl/
    Event. modificaties op je forum:
    geen
    Wanneer ontstond het probleem?
    31/8/2016
    phpBB versie:
    niet bekend

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    nee
    Wat is het probleem?
Sinds twee dagen is ons forum niet bereikbaar.
Dit draait al jaren bij Phpbb3.nl zonder noemenswaardige problemen.
Weet iemand of er wat speelt en zo ja wat dan?

alvast bedankt, Robert

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webite ontoegankelijk

Bericht door Paul » 02 sep 2016, 10:35

Je zal contact op moeten nemen met je host, phpbb3.nl, wij hebben hier geen invloed op.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Webite ontoegankelijk

Bericht door Ger » 02 sep 2016, 10:56

Zoals Paul terecht aangeeft hebben wij geen banden met of invloed op phpbb3.nl. Zij gebruiken software welke wij ondersteunen, maar daar is ook alles mee gezegd.

Wat ik wel weet is dat phpbb3.nl gestopt is met gratis forums per 1 september. Daarover heb je een tijdje terug een email gehad als het goed is, waarin de mogelijkheid gegeven werd om je forum over te zetten naar een betaald account. Je kunt het beste contact opnemen met phpbb3.nl hierover (al zie ik dat hun site momenteel geheel onbereikbaar is).

Instructorrob
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2016, 08:56

Re: Webite ontoegankelijk

Bericht door Instructorrob » 02 sep 2016, 11:53

Hi Ger,

bedankt voor je antwoord.
Denk dat mijn vraag daarmee wel beantwoord is. Die email heb ik helaas niet gehad, dus dit komt voor mij volkomen uit de lucht vallen.
Nu nog het probleem oplossen, wat niet makkelijk is als ze niet bereikbaar zijn..... :roll:
Anyway, ik weet wat me te doen staat, denk ik :)

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Webite ontoegankelijk

Bericht door Ger » 02 sep 2016, 15:11

Misschien kun je nog wat met informatie uit Google Cache. Hosting deden ze zelf meen ik via phpBB Host welke nu - net zoals phpbb3.nl als ik het goed begrijp - is overgenomen door We Are Online.

Ik verwacht overigens niet dat je er heel veel mee opschiet. Het was een gratis hosting zonder enige garanties. De kans dat je een back-up kunt krijgen lijkt me redelijk klein.

Gebruikersavatar
BennyBernaer
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 jan 2008, 17:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Webite ontoegankelijk

Bericht door BennyBernaer » 02 sep 2016, 15:31

Onderstaande mail hebben ze verstuurd:
Beste forumbeheerder,

Met ingang van 1 september 2016 stopt phpbb3.nl met het aanbieden van gratis fora. Voor u betekent dit dat uw forum offline gehaald zal worden, ongeacht of u een reclamevrij forum heeft of niet.

Voor actieve fora bieden wij de mogelijkheid het huidige forum om te zetten naar betaalde oplossing, wij bieden de volgende opties:

Optie 1
Wij stellen een volledige back-up ter beschikking van de database, plaatjes, thema’s ed. worden hier niet in meegenomen.
Kosten € 37,50 per export

Optie 2
Wij migreren uw huidige fora (*) naar een webhostingpakket van We Are Online (http://www.weareonline.nl) de kosten voor deze migratie inclusief een jaarlang webhosting en een .nl domeinnaam bedraag € 150,- (**)

Wanneer u gebruik wenst te maken van optie 1 of 2 dan verzoeken wij u dit per email kenbaar te maken. Richt uw email aan support@weareonline.nl en vermeld daarin de volgende informatie:

Optie 1 of 2
NAW gegevens
Bankgegevens
Gewenste .nl domeinnaam (indien u kiest voor optie 2)
Forumnaam

Na ontvangst van uw e-mail zullen wij contact met u opnemen voor de verdere afhandeling van uw verzoek.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u naar aanleiding van dit bericht aanvullende vragen hebben dan vernemen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,

We Are Online B.V.
Koningsbeltweg 78
1329 AK Almere
T: +31 (0) 85 - 401 4711
E: support@weareonline.nl
(*) dit betreft de tekst en gebruikers, plaatjes zullen in een aparte map worden geplaatst deze kunnen wij niet automatisch importeren eventueel kunt u dit zelf handmatig doen.
(**) kosten na eerste jaar bedragen € 75,- per jaar voor webhosting en .nl domeinnaam.

CP Freak
Berichten: 100
Lid geworden op: 23 jun 2016, 13:48

Re: Webite ontoegankelijk

Bericht door CP Freak » 03 sep 2016, 14:00

Ger schreef:Misschien kun je nog wat met informatie uit Google Cache. Hosting deden ze zelf meen ik via phpBB Host welke nu - net zoals phpbb3.nl als ik het goed begrijp - is overgenomen door We Are Online.

Ik verwacht overigens niet dat je er heel veel mee opschiet. Het was een gratis hosting zonder enige garanties. De kans dat je een back-up kunt krijgen lijkt me redelijk klein.
Ik had daar ook mijn forum en ze hebben tegen betaling mijn forum overgezet naar een hostingpakket.
Ik kon, als ik dat wilde, ook een backup krijgen, tegen betaling, van mijn forum.

Gesloten