Database geeft niet thuis

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Gardensafari
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 sep 2012, 21:59

Database geeft niet thuis

Bericht door Gardensafari » 07 aug 2016, 17:23

Ik neem een forum over dat thans op een andere host draait.
Versie is 3.0.14 en er is niet veel aan onderhoud gedaan.
Ook zitten er de nodige fouten in.

Heb nu een nieuwe domeinnaam.
Heb de install gedraaid van phpBB 3.0.14. Mijn gedachte: eerst die aan de praat krijgen en dan updaten naar de laatste versie en de fouten eruit halen.
Heb de juiste gegevens ingevuld: databasenaam enz.
Na de install de laatste backup van de database uit /store gehaald en met ftp via mijn pc geüpload bij de nieuwe host.
Geen problemen.
Met de forumsoftware bij beheer deze backup laten herstellen. Na enige tijd meldt de software dat herstellen is gelukt en het forum terug is in de situatie ten tijde van de backup.
Helaas, ik heb alleen het "lege" standaardforum.
Server helemaal leeg gemaakt en install opnieuw uitgevoerd.
Nu de back-up via directadmin uitgevoerd en op de nieuwe server weer geüpload.
Na enige tijd meldt directadmin dat dat gelukt is. De database staat dan op 80 Mb, dus het lijkt gelukt.
Start ik echter het forum op, dan krijg ik toch weer dat lege beginforum .
Beide methodes nog een keer geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.
De database heeft een omvang van 80 mb, maar ik zie er niets van terug. En ik heb toch echt maar één database.
Ik word er moedeloos van.
Kent iemand dit probleem of kan iemand wat tips geven?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Database geeft niet thuis

Bericht door Ger » 08 aug 2016, 07:40

Weet je zeker dat je in ./config.php de juiste gegevens van de herstelde database hebt staan? Dus host, poort, databasenaam en wachtwoord? En klopt de prefix van de tabellen ook? Standaard is die prefix phpbb_, maar als het door jou geïmporteerde bestand een andere prefix heeft, dan wordt er naar de verkeerde tabellen in de database gekeken.

Gardensafari
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 sep 2012, 21:59

Re: Database geeft niet thuis

Bericht door Gardensafari » 08 aug 2016, 08:33

Ja, Ger, die prefix was het probleem Die bleek bb- te moeten zijn.
De zaak draait nu op het nieuwe domein.
De fouten zitten er nog in, dus nu zit ik te dubben: eerst alle fouten eruit, of eerst upgraden?
Erg bedankt voor het meedenken.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Database geeft niet thuis

Bericht door Ger » 08 aug 2016, 08:45

Als er geen modificaties zijn aangebracht (extensies zijn geen probleem) dan zou ik eerst updaten via de "Vervang methode":
Je download het volledige pakket voor 3.1, pakt alles uit en verwijderd het volgende:
Het config.php bestand
De /images/ map
De /files/ map
De /store/ map

De rest upload je naar je forum (de map waar je o.a. config.php ziet staan). Daarbij overschrijf je de bestaande bestanden.

Navigeer naar /install/database_update.php en voer deze uit
Verwijder hierna de /install/ map.

Je forum is nu weer up to date en voorzien van alle standaard bestanden. Je moet nu hooguit nog wat aan de stijl doen als dat geen standaard stijl is. Daar kunnen wellicht nog wat fouten in zitten, maar als je Prosilver gebruikt is dat hiermee ook opgelost. Als je een andere stijl gebruikt, kun je kijken of er in de stijlendatabase een recente versie is. Zoniet, dan moet je even wat meer informatie geven over de stijl en kunnen we je van daaruit verder helpen.

Gesloten