Groep toevoegen aan nieuw forumgedeelte

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Hjördis
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 apr 2014, 23:36

Groep toevoegen aan nieuw forumgedeelte

Bericht door Hjördis » 13 apr 2016, 14:43

Op het forum hebben we verschillende groepen: Medewerkers, opvanggezinnen en sinds vandaag ook "opvanggezin in proef". Voor de laatste groep heb ik een apart forumgedeelte aangemaakt onder het besloten forum.

Er is dus het algemeen forum waar elk forumlid op kan. Daarnaast is er het besloten forum waar er momenteel 5 forumgedeelte onder staan. Dit is het medewerkersforum en het webwinkelforum (enkel bereikbaar voor de medewerkers), het persoonlijk opvangforum en het opvangforum (enkel bereikbaar voor de medewerkers en opvanggezinnen) en sinds vandaag is er ook het tijdelijk opvangforum. Hier zouden zowel de medewerkers als opvanggezinnen en opvanggezinnen op proef op moeten kunnen. De eerste twee groepen heb ik al kunnen regelen, maar ik krijg de opvanggezinnen op proef niet toegevoegd.

Hoe kan ik dit het makkelijkst doen?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Groep toevoegen aan nieuw forumgedeelte

Bericht door El torro » 13 apr 2016, 16:05

Het gaat allemaal op dezelfde manier, dus waar gaat het fout?
Beheer => permissies => Forumpermissies => enz

Hjördis
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 apr 2014, 23:36

Re: Groep toevoegen aan nieuw forumgedeelte

Bericht door Hjördis » 13 apr 2016, 16:18

Het nieuwe forumgedeelte staat onder het besloten gedeelte en heeft de forumpermissies van het opvangforum.
Ik heb het ook al geprobeerd om het nieuwe forumgedeelte onder niets te laten vallen, dan kwam het onder het archief te staan. Maar ook dan lukt het niet.

Ik heb hen toegevoegd als groep (opvanggezin op proef) en als persoon zelf.
Maar als ik de gebruikerspermissies test kunnen ze het niet zien. De andere opvanggezinnen kunnen het nieuwe forumgedeelte wel zien.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Groep toevoegen aan nieuw forumgedeelte

Bericht door El torro » 13 apr 2016, 17:22

Misschien even een printscreen van de forumpermissies?

Ook opletten dat de leden van die groep niet lid zijn van een andere groep die dat forum "nooit" mag zien.

Hjördis
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 apr 2014, 23:36

Re: Groep toevoegen aan nieuw forumgedeelte

Bericht door Hjördis » 14 apr 2016, 09:14

Ik hoop dat het leesbaar genoeg is, ik heb de foto's een heel stuk moeten verkleinen.
Ik ben vandaag nog eens alles nagegaan, maar zie niet waar ik een fout heb gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Groep toevoegen aan nieuw forumgedeelte

Bericht door El torro » 14 apr 2016, 09:31

Hoe zijn de permissies ingesteld van de groep?
Beter is trouwens om niet met afzonderlijke leden te werken wat de permissies betreft.

Hjördis
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 apr 2014, 23:36

Re: Groep toevoegen aan nieuw forumgedeelte

Bericht door Hjördis » 20 apr 2016, 21:59

Het is me gelukt! :)

Gesloten