Upgrade van provider mijndomein vereist aanpassingen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
jiskefet
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2007, 13:00

Upgrade van provider mijndomein vereist aanpassingen

Bericht door jiskefet » 18 feb 2016, 20:41

Ons forum is gehost bij mijndomein. Afgelopen maandag hebben zij een upgrade uitgevoerd, waarbij ze aangaven dat je zelf bepaalde dingen moest controleren en aanpassen. Ik kan absoluut geen wijs uit het beheerspaneel van de provider en snap ook niet wat ik precies moet aanpassen.

Dit is de email van mijndomein met instructies:

Zoals eerder aangekondigd komt er direct na dit weekend een noodzakelijke wijziging aan om de veiligheid en betrouwbaarheid van ons hostingplatform te garanderen. Wij voorzien ons platform in de nacht van 14 op 15 februari van PHP versie 5.6.

We brengen nogmaals onder de aandacht dat jij mogelijke aanpassingen dient door te voeren om ervoor te zorgen dat jouw website blijft draaien. Het is alleen nodig actie te ondernemen als jouw website gebruikmaakt van PHP. Maakt je website gebruik van HTML dan hoef je niets te doen.
Neem geen risico en update je CMS altijd naar de laatste versie. Hiermee ben je zeker dat je website klaar is voor PHP versie 5.6. Je website is ook beter beschermd en het verkleint de kans om gehackt te worden. Als je niet zeker weet of je website werkt met PHP 5.6, neem dan contact op met de ontwikkelaar van je website. https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/ar ... grade_2016

Video
Speciaal voor deze upgrade hebben we een video gemaakt waarin we kort uitleg geven over de upgrade. Deze video kan je hier bekijken

Helaas kan ik de video op mijn laptop niet afspelen
  • Adres van je forum: http://www.catroom.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? Upgrade bij de provider, http://www.mijndomein.nl
    phpBB versie: 3.0.14

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?De provider heeft een upgrade uitgevoerd
    Wat is het probleem?
1) volgens de provider moet ik een back-up maken van de database, maar ik weet niet hoe en waar ik dat moet doen in het menu-scherm van mijndomein
2)Beheerspaneel geeft de volgende melding waarvan ik niet weet hoe ik die moet uitvoeren:
De HTTP input karakter conversie is niet juist geconfigureerd
mbstring.http_input must be set to pass worden ingesteld. Je kunt de huidige waarde controleren op de PHP informatie pagina.
De HTTP output karakter conversie is niet juist geconfigureerd
mbstring.http_output moet op pass worden ingesteld. Je kunt de huidige waarde controleren op de PHP informatie pagina.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Upgrade van provider mijndomein vereist aanpassingen

Bericht door David » 18 feb 2016, 20:48

Welkom op phpbb.nl :)

Je zegt dat je phpBB 3.0.14 gebruikt, maar volgens mij gebruik je phpBB 3.0.12. De foutmeldingen die je krijgt hebben als ik mij niet vergis te maken met de upgrade, vermoedelijk een PHP upgrade. Als jij je forum bijwerkt naar 3.0.14 dan verdwijnen die meldingen weer als het goed is ;)

Je moet daarvoor wel een back-up van je bestanden en database maken. Een database back-up maak je via phpMyAdmin, zie je zoiets staan in het controlepaneel van je host? Ik zie op hun site een uitleg over het exporteren van je database: https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/ar ... exporteren

Lees deze ook even: https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/ar ... n-database

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

jiskefet
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2007, 13:00

Re: Upgrade van provider mijndomein vereist aanpassingen

Bericht door jiskefet » 18 feb 2016, 21:00

Dit zegt de systeem pagina van het beheerspaneel:

Versie controleren
Controleert of je phpBB installatie up-to-date is.

Jouw phpBB-installatie is up-to-date, er zijn geen nieuwe updates beschikbaar op dit moment. - Controleer versie opnieuw

Een nieuwe functies uitgave 3.1.6 is beschikbaar. Lees de uitgave mededeling om meer te leren over wat het te bieden heeft en hoe bij te werken.

Huidige versie
3.0.14

Laatste versie
3.0.14


Bedankt voor je uitleg. Ik had niet begrepen dat ' exporteren' een synoniem was voor database back-up.
Als ik exporteer, kan ik dan zelf aangeven waar ik die back-up opsla?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Upgrade van provider mijndomein vereist aanpassingen

Bericht door David » 18 feb 2016, 21:06

Ik vraag mij af of dat wel juiste gegevens zijn, want de foutmeldingen die je krijgt en de gegevens die ik van je forum ophaal komen niet overheen met 3.0.14 maar met een verouderde versie.

Ik kan namelijk aan je stijl bestanden zien dat deze niet zijn bijgewerkt, als je de automatische updater gebruikt zou dit wel moeten gebeuren.

De foutmeldingen zijn bugs die in 3.0.13 of 3.0.13-PL1 werden opgelost dus in 3.0.14 zou je die niet mogen hebben. Of het moet in dit geval om een andere instelling gaan, dan durf ik zo 123 niet te zeggen.

Hoe update jij het forum als er updates zijn?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

jiskefet
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2007, 13:00

Re: Upgrade van provider mijndomein vereist aanpassingen

Bericht door jiskefet » 18 feb 2016, 22:04

Dat doe ik niet zelf, dat doet iemand altijd voor me.
Die persoon deed dat altijd al voor degene van wie ik het forum overgenomen heb, want die had er zelf ook geen verstand van.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Upgrade van provider mijndomein vereist aanpassingen

Bericht door David » 18 feb 2016, 22:14

jiskefet schreef:Dat doe ik niet zelf, dat doet iemand altijd voor me.
Die persoon deed dat altijd al voor degene van wie ik het forum overgenomen heb, want die had er zelf ook geen verstand van.
Misschien dat die persoon alleen je database heeft bijgewerkt en de bestanden is vergeten?

Ik kan je nu wel vragen om verschillende bestanden te controleren bijv: includes/constants.php Maar weet niet of dat zo makkelijk voor je is? Je moet het bestand dan via FTP op je computer krijgen en met bijvoorbeeld een programma als Notepad++ openen, in dat bestand vind je ook een versie nummer.

Maar, het kan ook zijn dat alleen de stijl mappen niet zijn vernieuwd na de update. Dat kan je wel zelf doen via het beheerderspaneel en dan tabblad: stijlen en dan bij template, theme en imageset op vernieuwen klikken zowel bij Prosilver als bij Subsilver2

Kun je dat laatste eens proberen? Ik haal de informatie namelijk uit je stijl bestand, als na het vernieuwen nog steeds zo is, dan zijn in ieder geval je stijl bestanden niet goed bijgewerkt. Voor de rest moet ik je dan misschien even helpen en kijken wat ik voor je kan doen ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

jiskefet
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2007, 13:00

Re: Upgrade van provider mijndomein vereist aanpassingen

Bericht door jiskefet » 18 feb 2016, 22:30

Gedaan, en het enige dat het me opgeleverd heeft is dat ik alle speciale banners en forumiconen kwijt was en opnieuw op de server heb moeten plaatsen. De foutmelding bleef.
Gelukkig had ik net een back-up van de hele ftp directory gemaakt.

jiskefet
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2007, 13:00

Re: Upgrade van provider mijndomein vereist aanpassingen

Bericht door jiskefet » 18 feb 2016, 22:31

Het ziet er dus naar uit dat de laatste upgrade onvolledig is geweest.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Upgrade van provider mijndomein vereist aanpassingen

Bericht door David » 18 feb 2016, 22:37

Er blijft helaas 3.0.12 staan, waarschijnlijk heb je de banners via je beheerderspaneel ingesteld en die instellingen gaan verloren als je de stijl mappen vernieuwd. Soms is beter om het direct in je bestanden aan te geven welke afbeeldingen je in je header wilt dan gaan ze niet zomaar verloren.

Goed, ik vermoed dus dat je forumbestanden niet goed bijgewerkt zijn. Het gaat niet alleen om de laatste update, want het gaat om 3 updates. Ik ga je een PB sturen en wat gegevens van je vragen, dan ga ik controleren of mijn vermoeden klopt en het voor je in orde maken. Als je dat goed vind en wilt natuurlijk ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

jiskefet
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2007, 13:00

Re: Upgrade van provider mijndomein vereist aanpassingen

Bericht door jiskefet » 18 feb 2016, 22:39

Graag!!!

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Upgrade van provider mijndomein vereist aanpassingen

Bericht door David » 18 feb 2016, 22:45

Dan gaan wij het verder via PB afhandelen, je hebt inmiddels een bericht van mij gekregen ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gesloten