IP-adressen niet zichtbaar maken voor moderators

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
SatusNovus
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:30

IP-adressen niet zichtbaar maken voor moderators

Bericht door SatusNovus » 06 jan 2016, 09:05

  • Adres van je forum: http://beursig.nl/forum
    Event. modificaties op je forum: N.v.t.
    Wanneer ontstond het probleem? N.v.t.
    phpBB versie: 3.0.12


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? N.v.t.
    Wat is het probleem?
Ik wil alleen voor de beheerderaccounts de zichtbaarheid van andermans ip-adressen en niet voor de moderators, hoe is dit in te stellen? Zo is er bijvoorbeeld bij een geplaatst bericht een ? symbool waarmee bekeken kan worden of iemand een dubbelaccount heeft. Deze functie wil ik graag alleen voor de beheerders hebben en ik kwam eens in het moderatorpaneel ook ip-adressen tegen alleen kan ik het nu niet meer direct terug vinden. De moderators zouden dus nergens ip-adressen mogen zien van de bezoekers.

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: IP-adressen niet zichtbaar maken voor moderators

Bericht door toska » 06 jan 2016, 18:57

Enkel de beheerders hebben de permissies om ipadressen van leden te bekijken.Via beheerspaneel welke permissies heb je je moderatoren gegeven?


SatusNovus
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:30

Re: IP-adressen niet zichtbaar maken voor moderators

Bericht door SatusNovus » 07 jan 2016, 12:34

Ik heb net de permissies getest en bij de moderator zie ik niet de ? button bij berichten staan. Misschien is het dan wel in orde maar ik meen mij te herinneren dat via een omweg ip adressen wel te zien zijn. Dit ging volgens mij via het bannen van iemand via het moderatorpaneel.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: IP-adressen niet zichtbaar maken voor moderators

Bericht door El torro » 07 jan 2016, 12:38

Bij "wie is online" kunnen ze volgens mij ook de IP adressen zien.

Als je dat echt niet wilt zal je het uit de code moeten halen vermoed ik.
Vraag mij wel af waarom een mod die " meestal nuteloze" info niet zou mogen zien?

Gesloten