Uitdaging met permissies

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Ronald Kools
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 mar 2005, 13:59

Uitdaging met permissies

Bericht door Ronald Kools » 19 aug 2015, 18:46

Misschien is dit niet de juiste plaats voor mijn vraag, in dat geval alvast excuses. :oops:

Ik ben al enige tijd aan het klooien (phpBB3 3.0) en kom er niet helemaal uit. Mijn testcase:

Forum
  • - subforum 1
    - subforum 2
Subforum 1 heeft permissies voor subgroep 1: deze mag er lezen en reageren op bestaande topics, maar geen nieuwe topics starten. Andere groepen dan subgroep 1 (bv. gasten of geregistreerde gebruikers) mogen alleen lezen.
Subforum 2 heeft permissies voor subgroep 2: ook deze mag er lezen en reageren op bestaande topics, maar geen nieuwe topics starten. Ook hier geldt: alles buiten subgroep 2 mag hier alleen lezen.

Wat ik nu graag zou willen is dat 1 gebruiker per groep WEL mag posten in de betreffende subfora. Je zou zeggen: voeg die toe aan een 'superuser' groep met meer rechten, maar hier is de catch: het zou kunnen dat deze persoon in een andere groep die rechten juist niet heeft. Het maken van een "subgroep 1a" en "subgroep 2a" voor die speciale gebruiker met meer rechten is ook niet echt een optie, aangezien het aantal groepen waarschijnlijk in de honderden gaat lopen.

Nu zie ik dat je iemand groepsleider kunt maken en dat er een optie is om deze groepsleider vrij te stellen van permissies: "Indien ingeschakeld zal de groepsleider niet meer de permissies van de groep krijgen.". Het lijkt me ideaal als ik deze optie hier voor kan gebruiken maar ik krijg het niet echt werkend.

Welke rechten krijgt deze gebruiker dan wel als hij / zij niet de rechten krijgt van subgroep 1 of 2 uit mijn voorbeeld? Heeft iemand een idee?
1 + 1 = 3

Ronald Kools
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 mar 2005, 13:59

Re: Uitdaging met permissies

Bericht door Ronald Kools » 19 aug 2015, 19:11

En precies als je dit dan hier post zie je ineens de oplossing. :-)

Ik heb op subforum 1 de rechten van 1 specifieke user op "standaard" ingesteld en subgroep 1 dan op alleen lezen en reageren. Deze user zit ook in subgroep 1 maar de user permissies overschrijven de groepspermissies blijkbaar. Problem solved. ;-)
1 + 1 = 3

Gesloten