Het bewaren van een concept

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
one_O_five
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2015, 07:22

Het bewaren van een concept

Bericht door one_O_five » 04 mar 2015, 07:34

Ik beheer al een tijd het http://ablhistoryforum.be/ en vandaag heeft men mij een vraag gesteld waar ik het antwoord in de handleiding niet van terugvind.

Kunnen jullie mij laten weten hoe lang teksten die als concept opgeslagen werden, bewaard blijven (indien ze uiteraard nog niet gepost werden op het forum als onderwerp). Staat er een limiet op het opslagen van concepten (per lid, per forumonderdeel, ...)?

Nu vermoed ik wel dat het concept in de database staat, en zo als in elke database blijft staan, tot het concept gepost en gepubliceerd wordt.
Ik heb echter geen zekerheid, vandaar dat ik me tot dit forum wend.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Het bewaren van een concept

Bericht door David » 21 mar 2015, 22:54

Welkom op phpbb.nl :)

Ik heb even Gegoogeld om een uitleg voor je te vinden, maar kon zo snel niets vinden. Concepten worden opgeslagen in de database en ik ga er vanuit dat ze daar ook blijven tot het moment dat de gebruiker zijn concept in een bericht laad en het bericht plaatst, dan wordt het concept verwijderd. Of het concept zelf verwijderd via het gebruikerspaneel.

Ik kan geen instellingen vinden, waar een het aantal opgeslagen concepten kan instellen. Dat lijkt mij ook een beetje onlogische omdat je een bericht maakt, even opslaat als concept, om op een later tijdstip je bericht af te maken en te plaatsen ;) Je hebt daar geen tientallen berichten staan, tenminste dat neem ik aan.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

one_O_five
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2015, 07:22

Re: Het bewaren van een concept

Bericht door one_O_five » 16 apr 2015, 12:00

Ik vind het ook niet logisch David, maar als iemand een vraag stelt proberen we daar een antwoord op te geven.
Op Engelstalige forums vind ik overigens ook niets in die richting.

Gesloten