Fatal: ./cache/ is NOT writable.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Wijo

Fatal: ./cache/ is NOT writable.

Bericht door Wijo » 17 feb 2015, 19:28

• Adres van je forum: http://www.bijenhouden.nl/phpbb/index.php
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?Na updatepoging naar 3.1.3
    phpBB versie: 3.0.12

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik heb geprobeerd om versie 3.0.12 te updaten naar 3.1.3. Alles volgens de aanwijzingen hier gedaan maar de database wilde niet updaten. Dus de oude versie maar weer teruggezet. Dus backup database maar ook via ftp de oude versie weer geüpload. Nu krijg ik deze melding: Fatal: ./cache/ is NOT writable.
Ik heb naar de schrijfrechten gekeken maar deze staan goed. Uit en weer aan gezet maar geen resultaat.
Heeft iemand een idee?
Met vriendelijke groet,
Wim.

Theriddler
Contacteer:

Re: Fatal: ./cache/ is NOT writable.

Bericht door Theriddler » 17 feb 2015, 20:13

Je zou eens kunnen kijken (hier als voorbeeld directadmin filemanager)

Screenshot van antagonist.nl

Als je kijkt naar de laatste voorbeeldmap dan zie je dat de ownership op apache staat
in directadmin kun je dan op reset ownership klikken waarna je weer de volledige rechten hebt tot die map.

UID en GID moeten dezelfde waardes hebben.

Wijo

Re: Fatal: ./cache/ is NOT writable.

Bericht door Wijo » 17 feb 2015, 22:00

Bedankt voor je reactie.
Ik moet zeggen, dat door de stress ik bij de verkeerde directorie had gekeken voor de schrijfrechten. Het is nu weer in orde. Toch raar dat door een update die schrijfrechten uitgezet worden.
Met vriendelijke groet,
Wim.

Gesloten