Indexpagina leeg voor gasten!

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Cies
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2006, 19:26

Indexpagina leeg voor gasten!

Bericht door Cies » 08 feb 2015, 12:51

  • Adres van je forum: http://doezenforum.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?vandaag
    phpBB versie:3.0.11


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Ja
    Wat is het probleem?
Hallo allemaal, ik heb (hopelijk) een simpel probleem. Ik weet dat mijn versie verouderd is. Daar wordt binnenkort aan gewerkt. Ik zal de situatie even uitleggen.
Het forum is (was) goed beschermd. Als gast zag je een paar rubrieken en die stonden dan op 'Alleen lezen'. Eén van die rubrieken is de Aanmeldprocedure. De rest van de rubrieken is voor gasten onzichtbaar. Na registratie komen ze in de groep 'Nieuwe gebruikers' en komt er een rubriek 'Wie is wie' bij waarin men zich moet voorstellen. Als dat gedaan is komen ze in de groep 'Vaste gebruikers' en is het hele forum zichtbaar (afgezien van het Admin gedeelte).
Om het forum wat aantrekkelijker te maken wilde in de indexpagina voor gasten zo maken dat ze wel kunnen zien wat voor rubrieken er allemaal zijn, maar moeten inloggen/registreren om te kunnen lezen. Afgezien van de rubrieken die ze al konden lezen natuurlijk. Om dat uit te proberen heb ik enkel en alleen Forumpermissies toegevoegd en/of gewijzigd van Wie is wie?
» Gasten
(zo staat het in de beheerderslog.). Sindsdien in de Indexpagina leeg voor gasten :shock: En ik krijg het ook niet meer terug! Ik heb van alles geprobeerd met permissies, rollen enz. Ik ben ten einde raad!
Groetjes, Cies

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Indexpagina leeg voor gasten!

Bericht door David » 08 feb 2015, 13:50

Welkom op phpbb.nl :)

Heb je ook al geprobeerd om de permissies voor de 'aanmeldprocedure' in te stellen zoals ze stonden?
  • Ga naar het beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Permissies
  • Klik aan de linkerkant op: Forumpermissies
  • Selecteer dan het forumonderdeel: 'aanmeldprocedure' en klik op "bevestig"
  • Selecteer dan de groep: Gasten en klik op "wijzig permissies"
  • Nu kan je een permissies rol kiezen of via de 'Geavanceerde permissies' je permissies naar eigen wens instellen.
Voor de andere forumonderdelen die alleen gezien mogen worden, maar niet gelezen. Je hebt onder de geavanceerde permissies een tabblad: Bericht. Daaronder staan twee permissies Kan forum zien en Kan forum lezen. De eerste is dan JA en de tweede NEE of NOOIT.

Hopelijk kom je er zo uit, anders weet je ons te vinden ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Cies
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2006, 19:26

Re: Indexpagina leeg voor gasten!

Bericht door Cies » 08 feb 2015, 16:04

Dank je. Helaas had ik die stappen al genomen zonder resultaat. Het is me al vaker opgevallen dat je op veel verschillende plekken dingen moet veranderen voordat je iets voor elkaar krijgt.
Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar 'Gasten' is dan wel een groep, maar die groep is natuurlijk leeg. Ik kan me voorstellen dat dit iets uit zal maken, maar het is het enige wat ik nog kan bedenken :?
Groetjes, Cies

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Indexpagina leeg voor gasten!

Bericht door David » 08 feb 2015, 16:12

De groep gasten is leeg, er staan geen gebruiker met de naam Anonymous in? Als dat niet het geval is dan is dat je probleem. De Support toolkit heft een optie om deze gebruiker terug te zetten.

Meer info op: http://wiki.phpbb.nl/3.x/STK
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Cies
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2006, 19:26

Re: Indexpagina leeg voor gasten!

Bericht door Cies » 08 feb 2015, 16:15

Oeps.... Ik heb Anonymous vanmorgen verwijderd. Dacht dat het een foutje was... :oops:
Groetjes, Cies

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Indexpagina leeg voor gasten!

Bericht door David » 08 feb 2015, 16:27

Cies schreef:Oeps.... Ik heb Anonymous vanmorgen verwijderd. Dacht dat het een foutje was... :oops:
Nee, die gebruiker regels alle permissies van gasten. Alle gasten gebruiken het Anonymous account, nu je het verwijderd heb kunnen gasten niks meer. Met de STK kan je dit account weer herstellen naar zijn originele staat ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Cies
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2006, 19:26

Re: Indexpagina leeg voor gasten!

Bericht door Cies » 08 feb 2015, 16:36

Ik had Anonymous uit de groep verwijderd en nu dus weer terug gezet. Probleem opgelost! Ben helemaal happy! Bedankt!!
Groetjes, Cies

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Indexpagina leeg voor gasten!

Bericht door David » 08 feb 2015, 16:37

Graag gedaan ;) Fijn dat het weer werkt
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Cies
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2006, 19:26

Re: Indexpagina leeg voor gasten!

Bericht door Cies » 08 feb 2015, 18:56

Nog één vraag :) Als je als gast nu probeert een forum te openen dan krijg je de melding: 'Je mag de berichten in dit forum niet lezen.' Ik vind dat niet zo aardig en zou de tekst graag een beetje willen aanpassen. Weet je misschien waar ik dat kan doen? Ik denk bij Stijlen --> Templates --> wijzig --> maar dan?
Groetjes, Cies

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Indexpagina leeg voor gasten!

Bericht door David » 08 feb 2015, 19:27

Daarvoor moet je in je taal bestanden zijn, language/nl/common.php om precies te zijn.

Zoek:

Code: Selecteer alles

'USER_CANNOT_READ'		=> 'Je mag de berichten in dit forum niet lezen',
Je kan de zin helemaal naar wens aanpassen.

Taal bestanden kan je het beste wijzigen met notepad++ dit programma behoud de speciale UTF-8 (zonder BOM) codering die taal bestanden hebben
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gesloten