permissies subfora

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
HannaD
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 feb 2010, 13:07

permissies subfora

Bericht door HannaD » 21 jan 2015, 13:17

  • Adres van je forum: http://www.langenort.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:geen
    Wanneer ontstond het probleem?nvt
    phpBB versie:3.0.11


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Nee
    Wat is het probleem?
    Ik heb het forum opgedeeld in verschillende fora. Ik heb de permissies zo ingesteld dat elk forum een groep heeft waarmee je normale gebruikerspermissies krijgt (m.u.v. het algemene forum) Als je niet tot een groep behoort zie je het betreffende forum ook niet.

    Nu wil ik enkele personen normale gebruikerspermissies geven voor 1 subforum in een forum. En de rest moet dus wel verborgen blijven. Nu lukt dat mij dus niet. Als ik haar toestemming geeft voor het subforum, krijgt ze hem niet te zien. Hoe kan ik het regelen dat ze hem wel kan zien? Of moet ik dan een nieuwe groep maken met die permissies? alleen dan krijg ik wel erg veel groepen als ik voor bepaalde subfora elk een eigen groep moet maken...

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: permissies subfora

Bericht door David » 21 jan 2015, 14:48

Ik begrijp uit je tekst dat het nu om één individueel persoon gaat, je wilt haar permissies geven in een bepaald subforum, in welke groepen zit deze persoon allemaal en hoe zijn de permissies daar ingesteld?

Als de permissies van de groep waar ze in zit een NOOIT heeft in het subforum, dan kan je individueel wel een JA instellen. Maar dan is de NOOIT van de groep sterker dan de JA individueel, snap je een beetje waar ik heen wil?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

HannaD
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 feb 2010, 13:07

Re: permissies subfora

Bericht door HannaD » 21 jan 2015, 15:01

Het gaat uit over meerdere personen.

Ik probeer het even iets duidelijker uit te leggen
Ik heb forum A, B en C

A = algemeen toegankelijk
B en C zie je alleen maar als je lid bent van groep B of C
De groepen geven alleen permissies voor het forum waar ze over gaan.
Dus groep B ziet forum C niet. Maar als je lid bent van groep B en C dan zie je beide.

Nu wil ik een persoon toevallig nu de eerste, maar er gaan meer volgen, toestemming geven op 1 subforum van C. Zij is nog geen lid van geen enkele groep, maar het kan ook zo zijn dat iemand lid is van groep B.
Kan ik haar dan toch de permissie geven om één subfora te zien?

Ben nog even het beheerderspaneel in gedoken. In princype was ik nu in gebruikespermissies aan het uit proberen. Het lukte mij dus niet om deze persoon in gebruikerspermissies toestemming te geven voor forum C-subf.

Moet ik het dan via de forumpermissies doen? Dat ik haar daar dus toestemming geef voor het subforum? Of toch via gebruikerspermissies?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: permissies subfora

Bericht door David » 21 jan 2015, 15:08

Oké begrijp wat je bedoelt, je moet dat dan via de forum permissies doen
  • Ga naar het Beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Permissies
  • Klik dan aan de linkerkant op: Forumpermissies
  • Selecteer dan het subforum en klik op bevestig/verstuur
  • Aldaar kan je in het linkerkolom een gebruiker toevoegen en die individuele permissies geven voor het subforum.
Hopelijk kom je er zo uit, anders horen wij het wel ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gesloten