FAQ helptekst Afbeelding toevoegen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Joan2
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2015, 23:10

FAQ helptekst Afbeelding toevoegen

Bericht door Joan2 » 02 jan 2015, 23:48

Halo,
Op het forum van Linux Mint NL kon ik geen afbeeldingen plaatsen, dit moest via een openbare server.
In de FAQ kon ik "Kan ik afbeeldingen plaatsen?" vinden, maar de uitleg hielp mij niet verder.
De oorzaak is de voorbeeld-link "http://www.voorbeeld.com/mijn_afbeelding.gif." die mij geen mogelijkheid geeft om in te loggen of iets te uploaden.
Ik heb daarop een beschrijving gemaakt in "http://forum.linuxmintnl.nl/viewtopic.php?f=14&t=2307" met "http://imgur.com/" als voorbeeld omdat dat eenvoudig werkt.

Is het (voor mij) mogelijk om in deze FAQ vraag een verwijzing naar deze beschrijving te plaatsen?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4197
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: FAQ helptekst Afbeelding toevoegen

Bericht door El torro » 03 jan 2015, 00:14

Open "/language/nl/help_faq.php" met een goede tekstbewerker zoals notepad++

Succes

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: FAQ helptekst Afbeelding toevoegen

Bericht door David » 03 jan 2015, 12:35

Welkom op phpbb.nl :)

Als je het bestand wat El torro heeft genoemd hebt geopend moet je zoeken naar:

Code: Selecteer alles

1 => 'Ja, je kunt afbeeldingen in je bericht weergeven. Als de beheerder bijlagen toelaat, kun je een afbeelding naar het forum uploaden. Anders moet je er voor zorgen dat de afbeelding op een andere publieke server beschikbaar is, bijvoorbeeld http://www.voorbeeld.com/mijn_afbeelding.gif. Linken naar een afbeelding op je eigen computer is onmogelijk (tenzij het een publieke server is). Ook afbeeldingen die een authentificatie vereisen zoals in: Hotmail of Yahoo mailboxen, een wachtwoord beschermde website, enz. kunnen niet worden weergegeven. Om een afbeelding weer te geven, moet je de BBCode tag [img] gebruiken.'
Je kan de tekst naar eigen wens aanpassen, vergeet niet de cache/buffer te legen nadat je het bestand hebt gewijzigd en terug geüpload hebt. Dit kan je doen via het beheerderspaneel van je forum.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Joan2
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2015, 23:10

Re: FAQ helptekst Afbeelding toevoegen

Bericht door Joan2 » 12 jan 2015, 21:35

Helaas kan ik met geen enkele zoekmogelijkheid bij "/language/nl/help_faq.php" komen.
De "Help" staat tussen andere items in de bovenste regel van het forum:
Gebruikerspaneel • 0 nieuwe berichten • Help • Zoeken • Leden • Uitloggen [ Joan ] • Terug naar website
Deze regel kan in nergens terug vinden.
Ik heb daarvoor alle beheerders pagina's doorzocht maar ook daar is geen mogelijkheid om het item Help of de file FAQ te benaderen.

Het forum kan ik beheren, maar de server kan ik niet benaderen, daarvoor heb ik geen permissie.
Is dat misschien de oorzaak dat ik het niet kan vinden?

Wat kan ik nog doen?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: FAQ helptekst Afbeelding toevoegen

Bericht door David » 12 jan 2015, 21:38

Je kan dus niet bij je forumbestanden, bijv: via FTP?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Joan2
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2015, 23:10

Re: FAQ helptekst Afbeelding toevoegen

Bericht door Joan2 » 13 jan 2015, 20:39

"Je kan dus niet bij je forumbestanden, bijv: via FTP?"

Inderdaad, alleen het forum beheren en niet het forum programma / bestanden.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4197
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: FAQ helptekst Afbeelding toevoegen

Bericht door El torro » 13 jan 2015, 21:08

Is het jouw forum niet dan, of heb je gewoon de gegevens niet?

Joan2
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2015, 23:10

Re: FAQ helptekst Afbeelding toevoegen

Bericht door Joan2 » 14 jan 2015, 20:43

Op het forum ben ik een van de beheerders, maar het is niet van mij.
Het staat op een server bij een bedrijf dat het heeft geïnstalleerd en beheerd het programma.

Voor zover ik nu begrijp kan ik de tekst van FAQ niet via phpbb aanpassen en moet dat via de server gebeuren.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: FAQ helptekst Afbeelding toevoegen

Bericht door David » 14 jan 2015, 20:52

Klopt, je moet inderdaad toegang hebben tot je forumbestanden. Je kan het bedrijf wat jullie forum geïnstalleerd heeft en beheerd eens mailen en vragen of hun de aanpassing voor je willen doen ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gesloten