Favicon plaatsen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Wiyaka

Favicon plaatsen

Bericht door Wiyaka » 11 okt 2014, 18:36

• Adres van je forum: http://www.wo2belgie.be
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
Ik wil een favicon plaatsen, maar raak niet wegwijs waar juist dit kleine dingetje moet plaatsnemen. Kan iemand mij in klare taal vertellen hoe en waar dit te doen zonder de boel naar de haaien te helpen?

Alvast bedankt,
Wiyaka, ITC leek.

David
Contacteer:

Re: Favicon plaatsen

Bericht door David » 11 okt 2014, 19:56

Welkom op phpbb.nl :)

Probeer het eens met dit wiki artikel, misschien dat je daarmee wat wijzer wordt. Je kan niet heel erg veel verkeerd doen ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 12 okt 2014, 20:37

Kleine kanttekening op de wiki.
Er staat niet bij waar je het .ico plaatje moet plaatsen, nu maakt dat niet zoveel uit want dan pas je de locatie aan zou je zeggen, maar sommige browsers pakken automatisch de favicon mee zolang ze in de root staan.

Het makkelijkst is dus deze te plaatsen in de root van je forum ,waar ook de bestanden config.php, viewtopic.php ect staan.

Gebruik vervolgens in overall_header.html de volgende code:

Code: Selecteer alles

<link rel="shortcut icon" href="http://www.jou-url.nl/favicon.ico" type="image/vnd.microsoft.icon" />
Plaats bovenstaande net onder het volgende op een nieuwe regel:

Code: Selecteer alles

<head>

Wiyaka

Bericht door Wiyaka » 13 okt 2014, 15:59

Ok, bedankt allemaal. Ik zal eens een poging ondernemen om dit tot een goed einde te brengen. :oops:

Wiyaka

Bericht door Wiyaka » 13 okt 2014, 16:15

Misschien een stomme vraag, maar kan iemand mij vertellen waar ik die header html dinges kan vinden? Wanneer ik naar beheerderspaneel ga, zie ik allerlei spul voor mij verschijnen met links een keuzemenu. Moet ik dit ding gaan zoeken bij php instellingen? Sorry, maar op dit gebied ben ik volslagen achterlijk... :oops:

Solidjeuh
Contacteer:

Bericht door Solidjeuh » 13 okt 2014, 18:19

Tegenwoordig volstaat het ook al om gewoon het fav icoontje in je root te plaatsen.. waar de map images, includes enzo staat

favicon.ico gewoon daarbij plaatsen
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

David
Contacteer:

Bericht door David » 13 okt 2014, 18:19

Je kunt de wijzigingen het beste in de bestanden zelf doen, je komt bij je bestanden door middel van een FTP programma bijvoorbeeld: Fillezilla. Afhankelijk van de mappen die je host gebruikt www of public_html moet je naar de map styles/jouw_stijl/template daar vind je het bestand overall_header.html.

Wijzig bij voorkeur je phpBB3 bestanden met notepad++, je behoud hiermee de speciale codering die sommige phpBB3 bestanden hebben.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gesloten