Het board automatisch online/offline zetten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Edmondo
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 sep 2014, 17:51

Het board automatisch online/offline zetten

Bericht door Edmondo » 04 sep 2014, 18:36

Ik maak gebruik van phpBB 3.0.12 die dmv de p8pBB bridge (Alterbrains) gekoppeld is met Joomla 3.3.3.
Om backups van het geheel te maken maak ik gebruik van Akeeba backup. Dit component van Joomla heeft de mogelijkheid om naast de standaard Joomla omgeving (files en database) ook extra files en databases te backuppen.

Het geheel hierboven beschreven werkt prima. Via een CRON job worden regelmatig backups gemaakt die vervolgens netjes in een Dropbox map worden geplaats en ook het restoren van het geheel werkt bijna 100%.

Bijna 100% want het probleem is dat tijdens het maken van een backup, phpBB gebruikers in staat blijven om bijlagen up te loaden met het gevolg dat als dat gebeurd daardoor restoren niet meer mogelijk is. Ik heb hierdoor dus nooit 100% zekerheid dat een backup ook te restoren is.

Aan de Akeeba kant kan ik dit niet oplossen, het is tenslotte een Joomla component. Daarom denk ik aan een script die het board offline kan zetten voordat de backup gestart wordt en een ander script die het board weer online kan zetten.

Kan iemand mij aan deze scripts helpen en is het offline/online zetten in de database genoeg?

Gebruikersavatar
John P
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 sep 2012, 13:48
Contacteer:

Re: Het board automatisch online/offline zetten

Bericht door John P » 05 sep 2014, 14:39

Als je in de db je forum off line zet en je cache kan legen dan zal het wel werken gaan.
Andersom om weer on line te gaan na de backup.
Afbeelding
Webhosting, Custom MODs, Technical management, MOD installation and Webdesign

Gesloten