- Adres van je forum: Zeg ik liever niet ((nog) niet belangrijk voor mijn vraag)
Event. modificaties op je forum: UMIL; User Reputation points; Link checker; mChat (die laatste wordt niet gebruikt)
Wanneer ontstond het probleem? 11 juni 2014
phpBB versie: 3.0.12
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Jazeker
Wat is het probleem?
De backups, opgeslagen als gzips, blijken ook kapot te zijn: als ik ze probeer uit te pakken, krijg ik foutmeldingen. Dit geldt voor alle backups teruggaand tot 21 februari 2013. Met 7-zip lukt het me wel om de .sql-file uit de gzip te halen, ook al geeft 'ie dan nog steeds een foutmelding.
Ik heb geprobeerd om oudere backups aan te passen door de phpbb3_posts-tabel uit dat nieuwste sql-bestand, waar nog bijna alle posts in staan, over de oude versie heen te plakken. Ik wilde dan de aangepaste backups restoren in de hoop dat 'ie alle posts op zijn plaats zou zetten. Maar dat bleek ijdele hoop.
Dat het niet gaat lukken om de boel via de backups te herstellen, heb ik inmiddels geaccepteerd.
Maar alle posts tot een paar weken geleden staan dus wel als tekst in het sql-bestand, inclusief code (timestamps etc.) (overigens op een andere manier dan in PHPMyAdmin, waarin elke post voorafgegaan wordt door een INSERT-command, in het sql-bestand staan ze gewoon allemaal achter elkaar).
(tl;dr) Mijn vraag is dus:
Is het mogelijk om de phpbb3_posts-tabel op één of andere manier te importeren, op zo'n manier dat alle berichten weer op het forum verschijnen?
Alle hulp wordt zeer gewaardeerd. Ik ben behoorlijk wanhopig. Als er iets onduidelijk is licht ik het graag toe.