Hulp vraag installatie php

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
cilia1

Hulp vraag installatie php

Bericht door cilia1 » 28 mei 2014, 12:21

Via mijn domeinomgeving heb ik toegang tot Phpbb, echter stond er nog geen map in de httpdosc met pfp, deze heb ik nu uitgepakt en geupload in de map httpdocs. Ik heb een instructie gevolgd om het schijrbaar te maken maar loop al meteen vast.
Ik heb Total Commander voor spullen te uploaden, er wordt dan een uitleg gegeven dat ik de map moet openen en op de map Cache moet klikken en met rechtermuisknop bij Bestandsoverdracht??? ik kan dus helemaal niets met de rechtermuisknop gebeurd er helemaal niets. Wie kan me verder helpen zodat mijn php actief kan worden? Ik heb van internet php 3.0.12 geinstalleerd.
  • Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?

David
Contacteer:

Re: Hulp vraag installatie php

Bericht door David » 28 mei 2014, 12:54

Welkom op phpbb.nl :)

Misschien is het een idee om Filezilla te gebruiken, de meeste gebruikers hier gebruiken dat programma ook.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

cilia1

Bericht door cilia1 » 28 mei 2014, 13:52

David, Ik heb nog nooit een forum gemaakt,
Phpbb 3.0.12
Ik heb nu wel het installatie scherm voor me, maar krijg foutmeldingen bij inloggen.
http://www.cilia1.nl/forum/phpBB3/insta ... b=database

Als ik poort nummer en hostname invul dan krijg ik melding :
Er bestaan al tabellen met het opgegeven voorvoegsel. Kies een alternatief.
Moet ik eerst een nieuwe database dan aanmaken? Nee toch?
David schreef:Welkom op phpbb.nl :)

Misschien is het een idee om Filezilla te gebruiken, de meeste gebruikers hier gebruiken dat programma ook.

David
Contacteer:

Bericht door David » 28 mei 2014, 14:02

Waarschijnlijk is er dan al een phpBB forum geïnstalleerd en zijn de database tabellen al aanwezig. Weet niet of dat nieuw is?

Maar je zou de gegevens van die database in het bestand config.php zetten en dan kun je die database gebruiken. Je kunt ook de phpBB tabellen verwijderen en opnieuw beginnen, of inderdaad een nieuwe database aanmaken. Maar net wat jij wilt en makkelijk vind!

Als jet nieuwe tabellen zijn dan zou ik voor mijn eerste optie gaan, en de database gegevens van je bestaande database in het bestand config.php zetten.

cilia1

Bericht door cilia1 » 28 mei 2014, 14:12

Vreemde zaak hier, zodra ik config.php met kladblok open is het leeg.

David
Contacteer:

Bericht door David » 28 mei 2014, 14:18

Sorry dat had ik er misschien beter even achteraan kunnen zeggen, pas nooit phpBB bestanden aan met kladblok, gebruik een betrouwbare editor zoals: notepad++. Sommige phpBB3 bestanden hebben namelijk een speciale codering. Met kladblok verwijder je die codering en veroorzaak je foutmeldingen, notepad++ behoud deze codering.

De reden dat je niks ziet in je config.php is waarschijnlijk dat je het installatie proces nog niet hebt gevolgd, dat proces zet de gegevens in je config.php. Je kunt dit bestand genereren via: http://www.phpbb.nl/hulpmiddelen/config_gen dat bestand moet je dan uploaden en je huidige bestand overschrijven.

cilia1

Bericht door cilia1 » 28 mei 2014, 14:27

Heerlijk zulke hulp. Ik zag dat ik nog een data base had staan, welke ik nog niet in gebruik had, deze nu erin gezet, en kan verder.Ik geef wel weer een gil, als ik nog vragen heb, Die komen er vast nog wel. Dit is helemaal nieuw voor mij.Dank je wel alvast hiervoor.

David
Contacteer:

Bericht door David » 28 mei 2014, 14:29

Je bent van harte welkom, het is hier niet voor niets een support forum :lol:

cilia1

Bericht door cilia1 » 28 mei 2014, 14:32

Bijna aan het einde.
Wat wordt er bedoeld met:
Ga online met phpBB3!

Verwijder, verplaats of hernoem de installatiemap voordat je het forum gaat gebruiken. Zolang deze map nog bestaat, zal alleen het beheerderspaneel bereikbaar zijn.
Laatst gewijzigd door marian0810 op 28 mei 2014, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: kleur en grote letters verwijderd - zie http://www.phpbb.nl/algemene_voorwaarden#3.3

David
Contacteer:

Bericht door David » 28 mei 2014, 15:59

Dat betekend precies wat er staat, ga met je FTP programma naar de map van je forum en verwijder of hernoem de map install ;)

cilia1

Bericht door cilia1 » 28 mei 2014, 18:11

Helemaal happy, wel lekker wat te doen, en te leren weer. Even forum op onderwerpen doorzoeken zodat ik de vragen niet nogmaals ga stellen.

Gesloten