Authentication method not found na GMT wijzigen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
MarkF

Authentication method not found na GMT wijzigen

Bericht door MarkF » 10 mei 2014, 11:16

• Adres van je forum: http://bit.ly/1l1EXVa
    Event. modificaties op je forum: Nee
    Wanneer ontstond het probleem? Vandaag
    phpBB versie: 3.0.12

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Ja, ik heb in de database de tijd aangepast naar: Zomertijd aanzetten / Wintertijd uitzetten voor iedereen in de tijdzone GMT + 1
    Vervolgens ging ik in het admin panel naar forum instellingen om tijd te wijzigen. Ik klikte op GMT + 2 om te testen en nu krijg ik een error.r

Wat is het probleem?
Sinds ik de database tijd heb aangepast en via admin panel GMT + 2 wijzigde, krijg ik een error op mijn hele forum. Ik kan ook niet meer inloggen op de admin. De error die ik in admin krijg: Algemene fout, Authentication method not found

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt! :)

Code: Selecteer alles

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 384: include_once(./includes/auth/auth_1.php): failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 384: include_once(): Failed opening './includes/auth/auth_1.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php')
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/auth.php on line 914: include_once(./includes/auth/auth_1.php): failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/auth.php on line 914: include_once(): Failed opening './includes/auth/auth_1.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php')

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 554: include_once(./includes/auth/auth_1.php): failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 554: include_once(): Failed opening './includes/auth/auth_1.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php')
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)

MarkF

Re: Authentication method not found na GMT wijzigen

Bericht door MarkF » 11 mei 2014, 11:25

Iemand die me kan helpen? :)
Ik heb de cache folder al geleegd, zonder resultaat.

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 11 mei 2014, 19:14

Kun je het volgende controleren;

Via admin paneel > tabblad algemeen > Authenticatie

op welke waarde staat de volgende optie ?

Selecteer een verificatiemethode: Deze zou op Db moeten staan en de rest daaronder hoort leeg.

MarkF

Bericht door MarkF » 11 mei 2014, 22:20

Het punt is, dat ik niet kan inloggen in mijn admin panel (zoals in beginpost staat).

In PhpMyAdmin staat het wel op db bij auth_method

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 11 mei 2014, 22:40

Wat heb je trouwens in de database gedaan is dat handmatig gedaan of mbv een sql querie ?

http://wiki.phpbb.nl/3.x/Zomertijd_en_W ... _wijziging

Probeer ook het volgende aangezien je geen modificaties hebt en om uit te sluiten dat er geen bestanden corrupt zijn of bewerkt zijn geweest met mbv dreamweaver,wordpad,notepad of dergelijke. gebruik alleen notepad++ (*zie mijn onderschrift) voor bewerking.

Maak voordat je aan de slag gaat een backup van alle bestanden en van de database.
  • Download het volledige pakket van phpbb 3.0.12.
  • Pak dit bestand lokaal op de pc uit en open de phpbb3 map.
  • Verwijder daarin het config.php bestand, en de /images en /files mappen van het paket.
  • Via FTP of SSH upload de overige bestanden en mappen naar de root van je forum, overschrijf bestaande bestanden.
  • Klaar.
Je hebt nu als het goed is je forum (werkend) terug met behoud van alle gebruikers en berichten maar zonder enige modificaties die je hiervoor misschien had aangebracht

Gebruik alleen een goede FTP of SSH programma zoals FileZilla, om bestanden over te brengen. Andere vaak Standaard Bestands overdracht gereedschapen van hosts kunnen problemen geven.

Mocht het na dit nog niet lukken dan ontvang ik graag de inlog gegevens van phpmyadmin ,een beheerders account van het forum en de ftp inlog gegevens per PM

MarkF

Bericht door MarkF » 12 mei 2014, 11:03

Ik heb de SQL querie gekopieerd vanaf de pagina die je gaf en uitgevoerd, wat goed ging:

UPDATE `phpbb_users` SET `user_dst` = '1' WHERE `user_timezone` = '1.0.0';
UPDATE `phpbb_config` SET `config_value` = '1' WHERE `config_name` = 'board_dst';
Echter, nadat de 'Authentication method not found' error in het admin paneel verscheen, heb ik enkele dingen handmatig aangepast van wat ik op internet had gelezen. Dit heb ik ook handmatig teruggezet. Kan zijn dat hier toch iets fout is gegaan, maar dat weet ik niet zeker.

Als ik andere bestanden bewerk, is het ook met Notepad++.

Ik heb je advies opgevolgd en de mappen opnieuw geüpload via FTP, behalve config.php, images en files. De eerdere "Authentication method not found" errors zijn verdwenen, maar een nieuwe fout komt zodra ik wil inloggen op admin panel of als gebruiker:

Algemene fout - Tried to redirect to potentially insecure url.

Wat te doen? :)

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 12 mei 2014, 19:00

Kun je het volgende eens doen:

Open config.php

Zoek:

//@define('DEBUG', true);
//@define('DEBUG_EXTRA', true);
Vervang met:

@define('DEBUG', true);
@define('DEBUG_EXTRA', true);
en daarna dit bestand terug uploaden en daarna de volledige foutmelding hier in een bericht plaatsen

MarkF

Bericht door MarkF » 12 mei 2014, 22:55

Dit zie ik zodra ik probeer in te loggen:

Algemene fout
Tried to redirect to potentially insecure url.

BACKTRACE

FILE: (not given by php)
LINE: (not given by php)
CALL: msg_handler()

FILE: [ROOT]/includes/functions.php
LINE: 2594
CALL: trigger_error()

LINE: 2745
CALL: redirect()

LINE: 3117
CALL: meta_refresh()

FILE: [ROOT]/ucp.php
LINE: 81
CALL: login_box()

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 12 mei 2014, 23:53

probeer het volgende:

In phpmyadmin voer deze sql querie uit

UPDATE phpbb_config SET config_value = 0 WHERE config_name = 'cookie_secure';
UPDATE phpbb_config SET config_value = 'http://' WHERE config_name = 'server_protocol';
UPDATE phpbb_config SET config_value = 0 WHERE config_name = 'force_server_vars';
Verander de phpbb_ prefix als je een ander gebruikt.

Verwijder hierna met ftp filezilla het volgende bestand data_global.php uit de cache folder

MarkF

Bericht door MarkF » 13 mei 2014, 13:26

Nog even een andere vraag voordat ik het uitvoer...

Vrijwel alle values in config table staan op 1 (behalve wat hieronder staat). Kan dit te maken hebben met het probleem? Hoe kan ik dit terugzetten?

board_method db
board_disable 0
board_dst 0
board_timezone 2

MarkF

Bericht door MarkF » 13 mei 2014, 14:52

Er is sowieso een probleem ontstaan doordat er een foute querie is uitgevoerd die alle config tables op 1 heeft gezet, op enkele tabellen na.

Ik denk dat ik de host ga vragen om de backup van vrijdag terug te zetten, want het probleem is zaterdagochtend ontstaan na wijzigingen in de database. Denken jullie dat dit effect zal hebben?

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 13 mei 2014, 23:15

De meeste waardes in config table hebben idd een 1 diegene die jij opsomde idd een 0
Zet je bijv het forum offline dan zal de waarde van board_disable van een 0 naar een 1 gaan.

Graag toch even die query's uitvoeren die ik eerder had vermeld.

UPDATE phpbb_config SET config_value = 1 WHERE config_name = 'board_timezone';
UPDATE phpbb_config SET config_value = 0 WHERE config_name = 'cookie_secure';
UPDATE phpbb_config SET config_value = 'http://' WHERE config_name = 'server_protocol';
UPDATE phpbb_config SET config_value = 0 WHERE config_name = 'force_server_vars';
Laat ons hierna weten of het geholpen heeft.
Zoniet kun je altijd nog de host vragen om een backup terug te zetten onthoud hierbij wel dat je dan wel alle berichten kwijt bent die na die datum geplaatst waren alsook nieuwe leden die zich geregistreerd hebben na die datum.

MarkF

Bericht door MarkF » 14 mei 2014, 10:19

Dank voor de uitleg.

Ik heb de querie uitgevoerd en kan weer inloggen op mijn admin panel, maar het forum staat nog uitgeschakeld. Als ik dit probeer in te schakelen en ik ga naar mijn forum homepage, is het alsnog uitgeschakeld. Verder zie ik allemaal verschillende errors in het admin panel:

Het opgegeven pad "1" bestaat niet.
De opgegeven waarde voor deze instelling “Maximaal aantal poll-opties” is te laag. De minimale acceptabele waarde is 2.

Op het forum admin panel staat dit, terwijl er 380.000 berichten op het forum horen te staan:
STATISTIEKEN WAARDE STATISTIEKEN WAARDE
Aantal berichten: 1 Berichten per dag: 0.00
Aantal onderwerpen: 1 Onderwerpen per dag: 0.00
Aantal gebruikers: 1 Gebruikers per dag: 0.00
Aantal bijlagen: 1 Bijlagen per dag: 0.00

En bij spambotpreventie krijg ik dit:
PHP Warning: in file [ROOT]/includes/captcha/captcha_factory.php on line 36: include(./../includes/captcha/plugins/1_plugin.php): failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/captcha/captcha_factory.php on line 36: include(./../includes/captcha/plugins/1_plugin.php): failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/captcha/captcha_factory.php on line 36: include(): Failed opening './../includes/captcha/plugins/1_plugin.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php')
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/captcha/captcha_factory.php on line 38: call_user_func() expects parameter 1 to be a valid callback, class '1' not found

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 14 mei 2014, 18:00

Zou je mij de ftp inlog gegevens, een beheerders account van het forum en de inlog gegevens van de database (phpmyadmin) via PM kunnen sturen. Dan ga ik je helpen.

MarkF

Bericht door MarkF » 15 mei 2014, 16:24

Dank voor de reactie.

Ik heb besloten het forum opnieuw te installeren omdat de problemen zich maar op stapelden.

Ik heb nog een belangrijke vraag, omdat het hier de vorige keer fout ging. Ik had een querie van deze pagina gekopieerd maar kennelijk iets fout gedaan:
http://wiki.phpbb.nl/3.x/Zomertijd_en_W ... _wijziging

Hoe zet ik de tijd van mijn forum goed, dus zowel in admin panel als voor gebruikers/teamleden en mijzelf als admin?

De huidige tijd in admin panel instellingen staat:
GMT + 2, B - Oost-Europese tijd
Zomertijd toepassen: Ja

Bij gebruikers staat de tijd
GMT + 2, B - Oost-Europese tijd
Zomertijd toepassen: Nee

Hoe zet ik alles op de goede tijd, ik denk West-Europese tijd?

Mid

Bericht door Mid » 15 mei 2014, 18:14

De tijd moet voor beide staan op GMT + 1 en op zomertijd, dus eerst even aanpassen en opslaan. Daarna kunnen de queries van de wiki zonder meer worden toegepast.

Maak altijd voor alle zekerheid eerst een backup van de database; zie: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Back-up

MarkF

Bericht door MarkF » 15 mei 2014, 22:59

Mid schreef:De tijd moet voor beide staan op GMT + 1 en op zomertijd, dus eerst even aanpassen en opslaan. Daarna kunnen de queries van de wiki zonder meer worden toegepast.

Maak altijd voor alle zekerheid eerst een backup van de database; zie: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Back-up
Moet het nog een keer helder hebben, want de vorige keer ging het mis bij dit proces.

Je zegt beide op GMT + 1. Wat bedoel je met beide?
En moet zomertijd op Ja? Bedoel je via forum admin panel?

Wat ik graag wil weten is welke stappen je moet ondernemen, via forum admin panel en PhpMyAdmin.

Mid

Bericht door Mid » 17 mei 2014, 16:58

Gezien je vraagstelling en onzekerheid lijkt het mij handiger om het Support-team het een en ander voor je te laten doen, zoals ze al hadden aangeboden (Theriddler).

De handleiding voor phpbb 3.x staat overigens hier: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding

Een handleiding voor PhpMyAdmin staat o.a. hier: https://www.yourhosting.nl/support/hand ... hpmyadmin/ . Via de zoekmachines zijn er ongetwijfeld meer te vinden.

Gesloten