phpBB 3.01 update problemen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Martine M

phpBB 3.01 update problemen

Bericht door Martine M » 29 apr 2014, 00:29

• Adres van je forum: http://www.kippenforum.nl/
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? Vandaag
    phpBB versie: 3.01

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? neen
    Wat is het probleem?
Eerst even zeggen dat het mijn forum niet is en ik een vriendin uit de nood probeer te helpen.
Ik ben technisch wel op de hoogte van ohp maar heb de meeste ervaring met SMF forums en weinig met phpBB forums echter wijst veel zichzelf wel uit.
Maar aangezien ik zelf het forum niet opbouwde en ook mijn vriendin niet, ben ik niet op de hoogte van de vele veranderingen die gebeurde en ik moet nog veel uitzoeken in het beheerderspaneel.
Dus hou daar a.u.b een beetje rekening mee. Maar ik ben snel mee hoor. ;)

Het probleem is dat het forum nog 3.01 is en blijkbaar al lang geen update meer kreeg omdat de medebeheerder die dat allemaal kon al lang niet meer op het forum komt.

Het forum draaide altijd wel goed al waren er soms inlog problemen maar vanmorgen was er dus wel een probleem. Bovenaan het forum kwam een tekst te staan (ik zelf heb het niet gelezen maar het was iets met dit "PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information -"
Nadien was er geen template meer maar een root op de index pagina.

De eigenaar van het forum heeft dan contact opgenomen met support en die wezen haar er dan op dat het forum dringend een update nodig had en toen ging mijn telefoon. :mrgreen:

Wat heb ik geprobeerd:
eerst hier de automatische update gedownload van 3.01 naar 3.02 etc...
De eerste update gaf deze melding:

Code: Selecteer alles

Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/install/index.php on line 111

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/install/install_update.php on line 1109

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/install/install_update.php on line 1186

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/install/install_update.php on line 1349

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/install/install_update.php on line 1384

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/install/install_update.php on line 1395

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/install/install_update.php on line 1431

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/install/install_update.php on line 1445

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/install/install_update.php on line 1468

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/install/install_update.php on line 1637

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/install/install_update.php on line 1641

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/includes/diff/diff.php on line 48

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/includes/diff/diff.php on line 324

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/includes/diff/diff.php on line 345

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/includes/diff/diff.php on line 366

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/includes/diff/diff.php on line 387

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/includes/diff/diff.php on line 416

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/includes/diff/diff.php on line 551

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/includes/diff/diff.php on line 568

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/includes/diff/diff.php on line 762

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/includes/diff/engine.php on line 162

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/includes/diff/engine.php on line 180

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/includes/diff/engine.php on line 184

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/includes/diff/engine.php on line 188

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/includes/diff/renderer.php on line 108

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/includes/diff/renderer.php on line 133

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/includes/diff/renderer.php on line 153

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/includes/diff/renderer.php on line 452

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /www/htdocs/kippenfo/phpBB3/includes/diff/renderer.php on line 456
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /install/index.php on line 437: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /install/index.php:111)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /install/index.php on line 438: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /install/index.php:111)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /install/index.php on line 439: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /install/index.php:111)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /install/index.php on line 440: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /install/index.php:111)
Ik heb toen zelf contact opgenomen met support en die verwezen me naar deze post.
Wat inderdaad dezelfde fout is en ik heb dan de laatste nieuwe update gedownload zoals vermeld in het topic, en volgende stappen gevolgd:
Pola schreef:Als je de download van phpbb.nl gebruikt heb je de 3.0.10 versie van nederlands (informeel) er meteen bijzitten.

De procedure stapsgewijs:

Maak (bij voorkeur) eerst een backup van files en database.
  • Download de volledige laatste versie 3.0.10 Nederlands van phpBB.nl.
  • Unzip het bestand op je PC en open de phpBB3 map.
  • Verwijder het config.php bestand, en de images en files mappen.
  • Via FTP moet je de overige bestanden en mappen uploaden naar de rootfolder van je forum op de server, waarmee je de oude bestanden overschrijft.
  • Ga in je internet browser naar http://www.sketchupforum.nl/forum/insta ... update.php
  • Laat deze database update volledig uitvoeren.
  • Met je FTP programma moet je dan de install map uit de rootfolder van je forum op de server verwijderen.
  • Met je FTP programma kun je dan de cache map op je server openen en daaruit alles BEHALVE, index.htm en .htaccess verwijderen.
  • Klaar.
Gebruik alleen een goed FTP programma, zoals FileZilla, om je bestanden over te zetten naar de server.
Maar de database update is niet helemaal gelukt.
Het forum werkt nu wel weer en zonder foutmelding, alles blijkt er ook nog te zijn en sommige kleine dingen moesten opnieuw ingesteld worden maar voor de rest lijkt me alles zoals voorheen.
Versie staat ook nog op 3.01

Ondanks dat het werkt zou ik toch graag het forum in de nieuwste versie zien want dit gaat ongetwijfeld opnieuw problemen geven.

De inlogproblemen die zich soms voordoen komen volgens mij ook van een probleem in de database.
Ik zou vanaf nu ook haar forum up to date houden.

Kunnen jullie me zeggen wat ik nu best doe?

Theriddler
Contacteer:

Re: phpBB 3.01 update problemen

Bericht door Theriddler » 29 apr 2014, 23:04

Je hebt de laatste volledige versie 3.0.12 gedownload ?
Je hebt de bestanden van die volledige versie geupload naar de server ? (behalve het config.php bestandje de images en files mappen)
Je hebt daarna de database update gedraaid ?

merk ook op dat nadat het forum geupdate is de stijl ook handmatig geupdate dient te worden (versie en stijl dienen te matchen) https://area51.phpbb.com/code-changes/3 ... -prosilver

Martine M

Bericht door Martine M » 29 apr 2014, 23:29

Ja wat je opsomt heb ik gedaan maar hij gaf een database fout, volgens mij heeft hij niets gedaan maar hoe Kan ik dat nakijken in de database, moeten alle bestanden dan op die datum staan? Alles werkt in elk geval normaal alleen ben ik de rank afbeelding kwijt die per jaar lid vermeerdert.

Ik zie dat de styles Prosilber en subsilver2 ook mee in de zip zitten zijn die dan niet automatisch mee geupdate?

The Galacier style dat weet ik dat die apart geupdate zal moeten worden al weet ik nog niet waar men die gevonden heeft.

Martine M

Bericht door Martine M » 30 apr 2014, 07:57

Als je die database update doet dan neem ik aan dat je een voortgangsbalk ziet of dergelijk?
Toen ik het opstartte bleef hij heel lang bezig met laden terwijl ik in de oude pagina bleef staan en na een hele lange tijd kwam er een pagina waarin in het bovenste deel stond iets stond dat gelukt was en onderaan dus die database fout.
Ik had het moeten noteren ik weet het maar was al zolang bezig dat ik er even genoeg van had en toen ik het gesloten had dacht ik er aan maar dan was het te laat.

Ik ben net gaan kijken naar de style.cfg bestanden van Prosilver en subsilver2 en daar staat allemaal 3.0.12.

Alleen weet ik niet waar ik de info kan vinden om Glacier style te updaten.

Edit; Ik heb inmiddels gevonden waar de thema's staan en ook dat glacier vanaf 3.0.4 al niet meer compatibel is dus die style zal ik dan moeten laten vallen vrees ik al wordt die wel het meest gebruikt.

Martine M

Bericht door Martine M » 30 apr 2014, 23:20

Hij heeft wel de database ge-update want er staan ook nieuwe dingen in het Glacier thema ook dus dan kan het niet anders.

Alles werkt ook perfect alleen blijft de melding in het beheerderspaneel staan dat de phpBB installatie niet up to date is en wat lager staat nog altijd 3.01.

Niemand die me even kan verder helpen?

David
Contacteer:

Bericht door David » 01 mei 2014, 08:41

Je kan in de database zoeken naar je phpBB versie, dit doe je door naar phpMyadmin te gaan, de database van je forum te selecteren en dan op phpbb_config te klikken. Zoek dan naar version. Let op er staat een bepaald aantal rijen per pagina, de rij die je moet hebben staat als het goed is op de laatste pagina. Wat staat daar?

P.s. Niet zomaar het versie nummer aanpassen in je database!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Martine M

Bericht door Martine M » 01 mei 2014, 08:56

Ik heb het probleem vannacht even op het Engelstalige support forum voorgelegd.

Ze gaven me een bestand support_info.php om op te starten en dit is het resultaat.

Version Settings
Board start date: 23 Sep 2002
constants.php version: 3.0.12
Cached version: 3.0.1
DB version: 3.0.1

Ze gaan me daar verder helpen.
Toch bedankt voor het antwoord.

David
Contacteer:

Bericht door David » 01 mei 2014, 08:59

Oké, fijn dat je ze daar verder kunnen helpen. Wat is de link naar je support topic? Dan kan ik even mee lezen, misschien leer ik er nog iets van ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Martine M

Bericht door Martine M » 01 mei 2014, 09:03

Dat staat HIER.

Martine M

Bericht door Martine M » 01 mei 2014, 22:41

Het is nu wel gelukt gelukkig al deed ik maandag net hetzelfde.

Gesloten