Update forum of andere look

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
opelboy

Update forum of andere look

Bericht door opelboy » 24 feb 2014, 11:37

er staat in het rood al een tijd aangeven ouw phpBB installatie is niet up-to-date.
Hieronder vind je een link naar de uitgavemededeling, deze bevat meer informatie en ook de instructies over hoe je moet updaten. - ''Controleer versie opnieuw 'als ik dit doe dan gebeurt er niets

als ik de link na zien van zie laatste versie dan krijg ik dit

Code: Selecteer alles

Not Found

The requested URL /phpBB3/adm/3.0.12 was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Apache/2 Server at www.vwbelgium-community.be Port 80
zie foto http://imageshack.com/a/img34/6201/wplw.jpg

kan me iemand effe helpen hoe ik alles nu tegoei kan updaten en installeren, al vast bedankt

David
Contacteer:

Re: Update forum of andere look

Bericht door David » 24 feb 2014, 13:58

Ik kan de "not found" melding die je krijgt niet helemaal thuis brengen. Kan mij niet herinneren dat de link die wordt opgeroepen bestaat, maar goed kan het mis hebben :? Laten wij ons even focussen op de update, een artikel wat daarbij zou kunnen helpen is dit wiki artikel je kunt de update pakketten vinden op onze download pagina.

Vraag mij alleen af of je echt op versie 3.0.11 werkt, je stijl bestanden van Prosilver en Subsilver2 geven aan dat je versie 3.0.7 hebt. Misschien ooit eens verkeerd geupdate? Dat durf ik vanaf hier niet te zeggen!

Ik zie dat je ook een andere stijl gebruikt dan de standaard, Prosilver en Subsilver2. Deze stijl zul je handmatig moeten updaten. Ook bij Se Pro zie ik dat de stijl voor 3.0.7 is gemaakt!

Welke versie nummer zie je in je beheederspaneel staan?

Hoeveel modificaties heb je op je forum geïnstalleerd?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

opelboy

Bericht door opelboy » 25 feb 2014, 10:06

ik heb toen die geupdate, en toen gaf die alles groen aan en dus update succesvol voltooit
dus ik weet ook niet wat is mis gelopen toen.

Forumversie: 3.0.11 staat er als dit is wat je bedoeld ?
PHP Version 5.3.28

of bestaat er een mogelijkheid om een nieuwer forum te maken van uiterlijk maar dat ik de indelingen en gegevens kan bewaren, ?

David
Contacteer:

Bericht door David » 25 feb 2014, 10:15

Hoe heb je toen het forum geupdate?

De mogelijkheid bestaat om een nieuw forum te maken met schone bestanden die up-to-date zijn, daarom vroeg ik ook hoeveel modificaties je op je forum hebt. Want met deze update methode ben je de modificaties kwijt, als je weinig modificaties hebt, kun je die opnieuw installeren ;) Grote kans dat deze ook niet meer up-to-date zijn. Maar goed, denk dat het wel handig is dat wij achterhalen waar het is misgegaan, zodat je de volgende keer niet weer de fout in gaat.

opelboy

Bericht door opelboy » 25 feb 2014, 10:25

zo ver ik me kan herinneren en dat is al even geleden, heb ik toen mijn map in het systeem gedownload dus back-up
en heb toen van deze site het filetje uitgepakt en in mijn map geinstaleerd , het probleem is als men jong is dan weet men hoe alles nog werkt omdat je er dagelijks mee bezig bent, en zo dingen leert, als je er een tijdje niet meer mee bezig bent geweest dan kan het foutlopen, omdat men er niet dagelijks mee bezig is.

dus sla me neer, ik weet het echt niet meer 100+%

David
Contacteer:

Bericht door David » 25 feb 2014, 10:51

Oké, daar wordt ik helaas niet zoveel wijzer van. Omdat er waarschijnlijk iets mis is gegaan met de update, lijkt het mij verstandig om je forum met onderstaande methode/stappen te updaten. Houd er rekening mee dat je met deze methode modificaties en andere custom aanpassingen verliest en later opnieuw moet aanbrengen.

Met deze methode kun je er zeker van zijn dat je bestanden allemaal up-to-date zijn.

De stijl Se Pro is dan ook nog niet up-to-date je kunt de een nieuwe versie van deze stijl, die voor 3.0.12 is bedoelt hier vinden

Maak (bij voorkeur) eerst een backup van files en database.
  • Download de volledige laatste versie 3.0.12 Nederlands van phpBB.nl.
  • Unzip het bestand op je PC en open de phpBB3 map.
  • Verwijder het config.php bestand, en de images en files mappen.
  • Via FTP moet je de overige bestanden en mappen uploaden naar de rootfolder van je forum op de server, waarmee je de oude bestanden overschrijft.
  • Ga in je internet browser naar [url]http://<pad_naar_jouw_forum>/install/database_update.php[/url]
  • Laat deze database update volledig uitvoeren.
  • Met je FTP programma moet je dan de install map uit de rootfolder van je forum op de server verwijderen.
  • Met je FTP programma kun je dan de cache map op je server openen en daaruit alles BEHALVE, index.htm en .htaccess verwijderen.
  • Klaar.
Gebruik alleen een goed FTP programma, zoals FileZilla, om je bestanden over te zetten naar de server.

Je hebt nu je forum op versie 3.0.12 met de standaard stijlen subsilver2 en prosilver, inclusief alle forums, topics, berichten, gebruikers, avatars, enz.

opelboy

Bericht door opelboy » 25 feb 2014, 11:21

Stap 1 wat ik nu ga doen is , beheerderspaneel en dan kies ik
onderhoud, backup,
-ik selecteer alles en pak download, en sla dit op mijn bureaublad op.

Stap 2
SE Pro1.0.7Current version of the SE Pro style (phpbb 3.0.12)
Uploaded on: 23 Jan 2014, 06:27
Last changed on : 23 Jan 2014, 06:2855484 kB
hier gedownload http://www.phpbb3bbcodes.com/dm_eds/showcat.php?id=10
en op mijn bureaublad gezet

Stap 3
Maak (bij voorkeur) eerst een backup van files en database. dat had ik veronderstel dan bij stap een al gedaan zit ik nog juist ?

Stap 4 de
3.0.12 afgehaald hier en opgeslaan op mijn bureablad.

ZIt ik zo ver al goed ?

David
Contacteer:

Bericht door David » 25 feb 2014, 11:31

opelboy schreef:Stap 1 wat ik nu ga doen is , beheerderspaneel en dan kies ik
onderhoud, backup,
-ik selecteer alles en pak download, en sla dit op mijn bureaublad op.
Ik persoonlijk zou adviseren om een back-up via phpMyAdmin te maken. Via het tabblad: Exporteren/Export kun je dan een back-up maken van je database tabellen.
opelboy schreef:Stap 3
Maak (bij voorkeur) eerst een backup van files en database. dat had ik veronderstel dan bij stap een al gedaan zit ik nog juist ?
Bij stap 1 heb je alleen je database, je bestanden moet je dan nog via een FTP programma back-uppen.

Stap 2 en 4 lijken mij on orde!

opelboy

Bericht door opelboy » 25 feb 2014, 11:34

en hoe bedoel je via phpMyAdmin ?
moet ik via filezilla dan inloggen ? en dan de hele map php copieren
effe chinees weer voor me sorry :D

David
Contacteer:

Bericht door David » 25 feb 2014, 12:01

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/PhpMyAdmin
Wikipedia schreef: Het programma phpMyAdmin is een webapplicatie waarmee MySQL-databases via een browser beheerd en geraadpleegd kunnen worden. Het programma kan onder andere databases aanmaken en verwijderen; tabellen aanmaken, verwijderen en veranderen; gegevensvelden aanmaken, verwijderen en aanpassen; SQL-commando's aanmaken.

De back-up functie in je beheerderspaneel geeft geen zekerheid dat de back-up goed en volledig is. Vandaar mijn advies om het met phpMyAdmin te doen.

Meestal kun je phpMyAdmin vinden via het controlepaneel van je host en/of via een link die je van hun hebt gekregen. De inloggegevens heb je ook van hen gekregen als het goed is. Met dit programma kun je dus back-ups maken van je database.

opelboy

Bericht door opelboy » 25 feb 2014, 12:07

dat weet ik niet , het enige dat ik weet en steeds meer update's deed was via filezilla, in deze lijst
zie foto http://oi58.tinypic.com/x6ivd3.jpg

David
Contacteer:

Bericht door David » 25 feb 2014, 12:35

Filezilla is een programma om bestanden mee van je server te downloaden of te uploaden, dit heeft niets te maken met je database of phpMyAdmin.

opelboy

Bericht door opelboy » 25 feb 2014, 13:17

David schreef:Filezilla is een programma om bestanden mee van je server te downloaden of te uploaden, dit heeft niets te maken met je database of phpMyAdmin.
hmm dan weet ik niet hoe ik er zo kan ingeraken

David
Contacteer:

Bericht door David » 25 feb 2014, 13:28

opelboy schreef:
David schreef:Filezilla is een programma om bestanden mee van je server te downloaden of te uploaden, dit heeft niets te maken met je database of phpMyAdmin.
hmm dan weet ik niet hoe ik er zo kan ingeraken
Heb je ook geen controlepaneel bij je host, welke host heb je?

opelboy

Bericht door opelboy » 25 feb 2014, 13:34

http://85.17.169.49:2222/ is het dit wat je bedoeld ? heb effe zitten snuffelen in mijn lijst waar codes enz staan

David
Contacteer:

Bericht door David » 25 feb 2014, 13:37

Dat zou inderdaad kunnen, als je de inloggegevens niet hebt dan kun je die vinden in je config.php dat bestand vind je op je server en kun je via FTP naar je computer halen. Met bijvoorbeeld notepad++ kun je dat bestand openen en lezen en de gebruikersnaam en het wachtwoord vinden om daar in te loggen ;)

opelboy

Bericht door opelboy » 25 feb 2014, 13:45

nu ik ben ingelogd en dan zie ik mijn websites staan Domain en dan kan ik daar op ieder deel kliken maar wat moet ik dan doen ? http://oi62.tinypic.com/2ykb6vp.jpg

David
Contacteer:

Bericht door David » 25 feb 2014, 13:48

Onder "Advanced Features" staat phpMyAdmin als je daar op klik kom je weer een stap verder ;) Al daar kun je de database waar je forum staat selecteren. Ook de naam van je database vind je in het bestand config.php als je deze niet uit je hoofd weet. Daarna kun je op het tabblad exporteren of export klikken om een back-up te maken.

opelboy

Bericht door opelboy » 25 feb 2014, 13:59

dus nu zit ik hier , http://oi57.tinypic.com/308k2yv.jpg
ik kies nu vwbc.. en dan komt dit http://oi58.tinypic.com/xly2as.jpg

wat moet ik nu doen

David
Contacteer:

Bericht door David » 25 feb 2014, 14:16

Op het tabblad exporteren klikken, zoals ik in mijn eerdere bericht ook al aangaf ;)

Gesloten