Getallen weergegeven als E-nummers

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
rschulting

Getallen weergegeven als E-nummers

Bericht door rschulting » 17 dec 2013, 13:52

• Adres van je forum: http://www.tomos4l.nl/forum
    Event. modificaties op je forum: Geen
    Wanneer ontstond het probleem? Direct na installatie
    phpBB versie: 3.0.12

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee, gaat om originele nieuwe install
    Wat is het probleem?
Diverse getallen worden als E-nummer weergegeven (b.v. Databasegrootte: 3.0E+2 KiB)

Dit is een probleempje waar ik (als admin) al eerder tegen aan ben gelopen bij een andere site (ptsite.nl). Eind vorig jaar hebben we ptsite.nl voorzien van phpBB versie 3.0.11 en daarna kregen we op diverse plekken problemen met de normale weergave van getallen. Heb contact opgenomen met host en die adviseerde om de database opnieuw terug te zetten in een clean installed omgeving doch die stap was me te risicovol.

Ik heb nu even wat meer tijd en dus heb ik een nieuwe installatie gedaan van de forum software op mijn eigen website (tomos4l.nl) en bij de eerste toegang tot de beheersomgeving zag ik deze scientific notation al in gebruik (ik heb de DB van ptsite nog niet eens geladen)

Let wel, mijn eigen website draait bij dezelfde host als ptsite.nl. Ik sluit dus niet uit dat het een instelling is op de host waar ik zelf niet bij kan?

Mijn vraag is dus waar dit vandaan komt en wat er aan te doen zonder alle view scripts te modificeren.

Enkele voorbeelden:
Afbeelding
Afbeelding

Alvast dank
Richard.

John P
Contacteer:

Re: Getallen weergegeven als E-nummers

Bericht door John P » 17 dec 2013, 15:39

Dat is een bug in je host's php versie
Afbeelding
Webhosting, Custom MODs, Technical management, MOD installation and Webdesign

rschulting

Bericht door rschulting » 17 dec 2013, 19:07

John, onze host draait momenteel PHP versie 5.3.19

Heb je misschien wat meer info als in welke versie dit probleem moet zijn opgelost?
Is er een workaround misschien?

Dank
Richard.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 18 dec 2013, 11:54

Het is geen bug, het is een instelling. Je kunt eens kijken of je host de BC Math library heeft geïnstalleerd en aangezet. Dit kun je zien onder het kopje PHP informatie in het beheerderspaneel (Doe Ctrl+F naar bcmath)

rschulting

Bericht door rschulting » 18 dec 2013, 14:50

Het zou inderdaad een instelling kunnen zijn Ger maar om welke instelling gaat het dan? Ik moet dit doorgeven aan de host want kan er zelf niet bij helaas...

Kwa BC Math library:

Afbeelding
Afbeelding

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 19 dec 2013, 14:13

Dat zou goed moeten staan. Kun je eens de volgende query uitvoeren?

Code: Selecteer alles

SELECT * FROM phpbb_config WHERE config_name = 'upload_dir_size';
Dan zie je hoe het in de database is opgeslagen.

rschulting

Bericht door rschulting » 19 dec 2013, 15:43

Dit is de output, zegt mij niet veel maar jou wel neem ik aan :)
En bedankt weer.

Afbeelding

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 19 dec 2013, 19:04

Excuus, ik bedoelde deze query:

SELECT * FROM phpbb_config WHERE config_name = 'max_filesize';
(andere config var)

rschulting

Bericht door rschulting » 19 dec 2013, 23:10

Geen probleem, bij deze dus:
Afbeelding

Ben benieuwd waar je nu naar zoekt eigenlijk

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 20 dec 2013, 08:38

Dan weet ik of het "verkeerd" staat in de database, of dat het anders weergegeven wordt door PHP. Dat laatste dus.
Nu moet ik eerlijk zeggen: voor mij houdt het ook een beetje op. Het staat dus blijkbaar goed in de database, de BC Math lib is geïnstalleerd, waarschijnlijk moet je het dus zoeken in een php ini setting, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten welke.

rschulting

Bericht door rschulting » 20 dec 2013, 09:13

Dat is ook mijn gedachte dat er iets globaals verkeerd staat omdat ik meerdere getallen heb die als e-nummer worden getoond. de enige instelling die ik ken die wat te maken heeft met dit probleem is de ingestelde precision maar die staat op de standaard waarde van L12:

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben al dagen bezig met onderzoek middels Google maar het schijnt toch een uniek probleem te zijn want ik kom alleen zijdelings gerelateerde issues tegen. Volgende week gaat mijn provider naar php versie 5.4, ik heb stille hoop dat het daarmee is opgelost, ook al omdat php bug id 43053 daar in elk geval in is opgelost.

Ik hou me overigens aanbevolen voor andere ideeën en bedankt zover Ger.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 22 dec 2013, 18:17

de standaard php instelling voor precision staat op 14 (Zonder L) ervoor, met de volgende code krijg ik bij 14 als precision geen wetenschappelijke notatie, en bij L12 wel:

<?php var_dump(10000000000); 
, deze instelling heeft dus in ieder geval invloed op de output, maar ook die bug die je noemde kan eraan gerelateerd zijn, het is mij alleen niet helemaal duidelijk in welke php versie die is opgelost (Ze hebben het daar over php 5.2, terwijl jij al 5.3 gebruikt). Het is in ieder geval een php issue.

rschulting

Bericht door rschulting » 23 dec 2013, 11:31

Ik denk ook dat het de precision instelling is.

Ik heb dit weekend maar eens een eigen CentOS host opgetuigd met Apache, MySQL, PHP enzv en daarop phpBB geïnstalleerd alles met standaard instellingen en in deze omgeving doet het probleem zich niet voor. De precision is hier inderdaad 14.

Ik ga daar nog wat mee experimenteren om te zien of ik het probleem kan simuleren

Dank voor de feedback

rschulting

Bericht door rschulting » 23 dec 2013, 15:55

Het probleem is nu opgelost, de oorzaak was inderdaad de precission instelling waar de letter L niet in thuis hoorde. Provider heeft het gewijzigd en alles draait nu naar behoren.

Iedereen die heeft gereageerd bedankt.

Gesloten