Wat doe ik fout bij het installeren op de server?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Bernhard Veldenbroek

Wat doe ik fout bij het installeren op de server?

Bericht door Bernhard Veldenbroek » 01 dec 2013, 00:34

• Adres van je forum: http://lijstwillemlucht.yourbb.nl/
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?een week of vier geleden
    phpBB versie:de oude

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
installatie

Ik kom echt niet verder. Ik heb een map aangemaakt public_html op de server. Daarin de uitgepakte bestanden gezet, cache aangeklikt en overgenomen wat er op het voorbeeld staat en dan moet je online de map oproepen en krijg je het installatie scherm te zien, tenminste, zo zou het moeten gaan. Maar ik krijg een blad te zien met welk programma ik het wil openen en heb ze allemaal geprobeerd. Wat doe ik fout?????

David
Contacteer:

Re: Wat doe ik fout bij het installeren op de server?

Bericht door David » 01 dec 2013, 09:57

Welkom op phpbb.nl :)

Aan je link te zien maak je gebruik van phpBB via een forumdienst; deze diensten ondersteunen vaak geen optie om in je database te kijken of een bestand aan te passen via FTP toegang. Een forum bij een forum dienst is ook al kant-en-klaar je kunt er zo mee aan de slag.

Mocht je toch een forum aan het installeren zijn op een betaalde server dan zou je dit artikel eens moeten doornemen: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/phpBB_installeren

Als je daarna nog vragen hebt, stel ze gerust.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Bernhard Veldenbroek

Bericht door Bernhard Veldenbroek » 01 dec 2013, 12:14

Ik was inderdaad bezig met de link welke u gaf, maar daar kom ik niet verder mee. (zie mijn berichtje boven)

David
Contacteer:

Bericht door David » 01 dec 2013, 12:27

Zou je ons dan de link van je website willen geven, waar je het forum wilt installeren?

David
Contacteer:

Bericht door David » 01 dec 2013, 20:35

Dat is de link van jullie website, ik ben eigenlijk opzoek naar de link van het forum dat je wilt installeren. Welke link gebruik jezelf om het installatie bestand te openen? Wat ik namelijk vreemd vind is dat dit gebeurd:
Maar ik krijg een blad te zien met welk programma ik het wil openen en heb ze allemaal geprobeerd.
Ik herken dit probleem helemaal niet en dit zou eigenlijk helemaal niet mogen gebeuren op een server, herken dit meer als "iets" dat zou gebeuren op je computer. Misschien moet je eens kijken of je server phpBB3 wel kan ondersteunen: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/Be ... _Vereisten

Bernhard Veldenbroek

Bericht door Bernhard Veldenbroek » 02 dec 2013, 00:34

Het probleem is dat ik meer van de Jip en janneke taal ben. Sorry, maar deze link moet ik openen volgens de installatie hulp: http://lwl.lokalepartij.nl/public_html
Ik heb vanavond een mailtje gestuurd naar moerstaal met de vraag welke database hun ondersteunen. Bedankt voor je geduld.

David
Contacteer:

Bericht door David » 02 dec 2013, 00:46

Lijkt mij sterk dat je die zo moet openen.Want je moet install in je url hebben afhankelijk van de locatie waar je forum staat. Bijvoorbeeld http://lwl.lokalepartij.nl/forum/install. Als ik mij niet vergis staat er in jou public_html map, een map lwl kan dat kloppen? Als je daar een map forum aanmaakt en daar de forumbestanden inzet, dan werk de installatie met de door mij genoemde link.

Denk dat de locatie van je forumbestanden nu het probleem is ;)

Bernhard Veldenbroek

Bericht door Bernhard Veldenbroek » 02 dec 2013, 09:48

Nieuwe map aangemaakt: forum, de oude verwijderd, alle bestanden op de server in de map forum gezet, de link gebruikt: http://lwl.lokalepartij.nl/forum/install en ik krijg weer dat schermpje waarmee hij vraag met welk programma ik het wil openen... (zucht) is er misschien een andere manier om het op de server te krijgen? Desnoods met jullie hulp? Ik heb enkele maanden geleden het forum via een link op de homepage gezet en voor een jaar vrijgekocht zodat er geen reclame door het beeld gaat, maar mensen kunnen er gewoonweg niet op of het is ontzettend traag. Ik moet het dus naar een nieuwer phpBB zetten, maar het lukt niet. Bedankt trouwens voor je hulp.

David
Contacteer:

Bericht door David » 02 dec 2013, 10:02

Ik krijg meer en meer het idee dat jouw host, niet voldoet aan de benodigdheden en vereisten die phpBB3 nodig heeft. Heb even op de website van Moerstaal gekeken en het lijkt er op dat het niet geschrikt is voor phpBB3.

Kan niet in jullie portemonnee kijken, maar misschien is het een idee om naar een betaalde host te zoeken. Met meer functies en mogelijkheden. Want aan gratis zitten nu eenmaal beperkingen!

Bernhard Veldenbroek

Bericht door Bernhard Veldenbroek » 02 dec 2013, 10:24

De man wie me gevraagd heeft dat forum neer te zetten heeft de professionele hosting. Dus de duurste waar 'alles' mee kan. :( Is het ook mogelijk om het forum alleen op een andere hosting te zetten en dan moet de gegevens van het forum welke op bovenstaande pagina hoort?

David
Contacteer:

Bericht door David » 02 dec 2013, 10:40

Daar betaald hij 5 Euro per maand voor, plus een domeinnaam van 12 Euro per jaar. Dat zou betekenen dat hij 72 Euro per jaar kwijt is voor zijn website. Voor de helft van dat geld kun je al webruimte huren met de functies die phpBB3 nodig heeft, een domeinnaam en email adressen.

Natuurlijk kun je het forum op een andere hosting zetten, alleen niet met het zelfde domeinnaam. Dus volgens mij ben je dan sowieso duurder uit.

Eventjes voor de duidelijkheid, je hoeft niet te doen wat ik zeg. Ik geef slechts een advies en probeer met jullie mee te denken ;)

Bernhard Veldenbroek

Bericht door Bernhard Veldenbroek » 02 dec 2013, 13:16

Dan houd voor hem het hele verhaal op. Het enige wat die nog kan doen is de hele website en domeinnaam over te zetten naar een andere hosting. Ik zit zelf bij Hosting2go, en die ondersteund dit alles wel heb ik net gezien. Heel erg bedankt voor je moeite en tijd!

Gesloten