Massa mail werkt niet (en heeft nooit gewerkt)

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Noeke

Massa mail werkt niet (en heeft nooit gewerkt)

Bericht door Noeke » 26 nov 2013, 14:06

• Adres van je forum: http://www.verenigingsancho.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? heeft altijd al bestaan
    phpBB versie: 3.0.4.

Wat is het probleem?
Mijn eerste stappen in de wereld van de phpbb forum achterkant :? wie kan mij op weg helpen?
Ik wil een massa mail kunnen versturen. De functionaliteit heb ik gevonden bij Systeem --> massa mail maar als ik naar een groep gebruikers een mail stuur komt hij niet aan. Wel krijg ik de melding dat de mail vestuurd is. Er komt ook geen foutmelding in de foutlog. Als ik via massa mail naar 1 persoon een bericht wil sturen komt het ook niet aan. De groep die ik wil mailen heb ik al via "Gebruikers en groepen" --> "groepsbeheer" --> "instellingen" aangevinkt dat zij priveberichten kunnen ontvangen. Het zijn geen verborgen groepen/gebruikers.
Eerst stond smtp gebruik uit, toen deed massa mail het niet. Nu heb ik de smtp mail gegevens ingevuld en aangevinkt en daar komen nu geen foutmeldingen meer uit naar voren maar waar de mail blijft is voor mij een raadsel.

Mail via de gewone mail functionaliteit komt wel aan.

De functionaliteit heeft overigens waarschijnlijk nooit gewerkt. Ik ben een van de moderators van de groep en de persoon die het forum ooit heeft opgericht en beheer deed is niet meer bereikbaar. Ben dus maar nu min in het phpbb forum aan het verdiepen dus het kan dat ik met wat vragen terug kom als iemand mij op pad wil helpen.
Dat we veel versies achterlopen heb ik ook al gesignaleerd maar eerst wil ik met de kleine dingen aan de slag om de forumachterkant wat te leren kennen voor ik mij aan updates ga wagen.

Theriddler
Contacteer:

Re: Massa mail werkt niet (en heeft nooit gewerkt)

Bericht door Theriddler » 26 nov 2013, 23:51

Probeer eens in de email instellingen de optie email pakket grote op 0 te zetten en zie of het nu wel werkt ?

Het kan ook zijn dat jou host bepaalde restricties heeft voor mass email
Of e host maakt gebruik van een anti spam filter en 1 of meerdere emailadressen worden als spam gezien en daardoor wordt de hele mass mailing lijst genegeerd.

Toch raad ik je ten zeerste aan te updaten ,het kan evengoed het probleem met mass email verhelpen.
Updaten is meer voor de veiligheid en fouten die opgelost zijn in latere versies.

Je zult alleen wel alles stap voor stap moeten doen

automatische updater downloaden voor elke versie en phpbb stap voor stap updaten.

eg.
- 3.0.4 > 3.0.5
- 3.0.5 > 3.0.6
ect...

Noeke

Bericht door Noeke » 28 nov 2013, 00:07

Die optie op 0 zetten zal ik eens proberen. Met de host heb ik al contact gehad, die geeft aan dat er helemaal geen bericht van het forum uit komt.
Ik heb massa mail geprobeerd naar een gebruikersgroep met maar 4 leden door de groep te berichten. Werkt niet. Toen ook geprobeerd 2 gebruikers op te nemen in de lijst met mensen waar de mail heen moet, ook geen bericht.
Die update moet er komen ja, ga uitzoeken hoe en wat. Eerst nu even die 0 proberen.

In ieder geval al bedankt voor je tip.

Aantal op 0 werkt ook niet :evil:

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 28 nov 2013, 10:13

Als je 1 gebruiker invoert bij Verstuur naar gebruikers, werkt het dan wel?

Noeke

Bericht door Noeke » 29 nov 2013, 08:49

Ger schreef:Als je 1 gebruiker invoert bij Verstuur naar gebruikers, werkt het dan wel?
Nee, helaas. Lijkt erop dat alles wat met massa mail te maken heeft niet werkt.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 29 nov 2013, 09:09

Ik bedenk me net: een jaar of twee terug is de massa email functie iets aangepast om beter te werken in bepaalde configuraties. Misschien moet je toch beter eerst even updaten en het dan nog eens proberen.

Noeke

Bericht door Noeke » 11 mar 2015, 11:02

Na update van forum naar versie 3.0.13-PL1 werkt de massa mail weer.

Gesloten