lange tijd geleden dat ik hier was en wil na een vraag van een vriend opnieuw af en toe even beroep doen op jullie kennis. Daar het phpbb2.x betreft heb ik mijn onderwerp hier geplaatst, sorry mocht het niet juist staan.
phpbb2 bestaat nog steeds ook al wordt deze al geruime tijd niet meer ondersteund. Echter beginnen er problemen op te duiken in deze fora. Nu heeft een goede vriend van mij eindelijk beslist om rond mei 2014 over te stappen van phpbb2.x naar phpbb3.x.
Wat hij zou willen is zijn phpbb3.x forum voorlopig op een andere domeinnaam onderbrengen. Daar alles in orde brengen, stijl, modificaties, ... Ook zou hij graag de database van zijn phpbb2.x voorlopig overzetten zodat hij en zijn team alle berichten die er nu al staan kunnen overlopen en aanpassen waar nodig. Eens alles in orde staat, alles onder de domeinnaam plaatsen waar zijn oude forum op draait en de database updaten of samenvoegen.
Wat ik me nu eigenlijk afvraag?
- Is het verstandig om nog te wachten tot mei 2014 als er nu blijkbaar al problemen beginnen optreden?
- Is het niet beter het nieuwe forum onder dezelfde domeinnaam te plaatsen?
- Is dat wel mogelijk om een database samen te voegen of te updaten? Ik neem aan dat indien de reeds bestaande berichten niet verwijderd worden op het oude forum deze alles zullen overschrijven?
Danny

Verplaatst naar 3.0 support
- PhilipvD