Grote schoonmaak

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
FatBoy
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 sep 2010, 10:17

Grote schoonmaak

Bericht door FatBoy » 03 jun 2013, 20:41

  • Adres van je forum: http://www.harleydavidsonforum.nl
    Event. modificaties op je forum:geen
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:3.0.11


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Ja
    Wat is het probleem?
Denk Database ?

Hallo,

Ruim een 1 1/2 jaar geleden zijn we van Kunena overgestapt naar phpBB, één van de beheerders van destijd heeft toen phpBB3 Portal XL ingevoerd en daar waren we toen niet over te spreken met als gevolg dat de bezoekers/gebruikers weg bleven.

Ik heb alles tot zoverre weer kunnen terugzetten naar "alleen" phpBB, tot 3 dagen geleden begint ons forum in eens op te leven met veel nieuwe registraties en vele berichten, alleen komen er nu wat probleempjes naar boven. Ik heb deze problemen eens bekeken en in zo verre ik er "verstand" van heb d.m.v. diverse topics alhier wat problemen kunnen oplossen.

Bij mijn zoektocht naar de problemen kwam ik er al snel achter dat er na mijn idee nog heel veel "oude troep" van Portal XL versie in de database is achter gebleven die nog steeds na mijn idee problemen veroorzaakt.

Mijn vraag is dan ook of iemand eens onze database kan doorspitten/schoonmaken zodat deze gewoon als een schoon phpBB database/forum door het leven kan, durf hier zelf niet aan te beginnen omdat we er domweg de kennis niet van hebben.

Ben benieuwd en alvast thanx,

Greetz,
Martin

Gebruikersavatar
Solidjeuh
Berichten: 681
Lid geworden op: 05 okt 2010, 06:28
Locatie: Aalst / Belgie
Contacteer:

Re: Grote schoonmaak

Bericht door Solidjeuh » 03 jun 2013, 20:46

En welke problemen zijn er dan juist?
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Grote schoonmaak

Bericht door Ger » 04 jun 2013, 07:32

Je kunt de Support toolkit downloaden en de database cleaner draaien. Je hebt dan een database waar alle modificaties uit zijn.

Let wel op dat dit één richting is; eens je de database cleaner hebt gedraaid is er geen knop "ongedaan maken". Maak dus éérst een backup van je database voordat je die tool gebruikt en sluit even voor korte tijd je forum als je hiermee aan de slag gaat.

FatBoy
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 sep 2010, 10:17

Re: Grote schoonmaak

Bericht door FatBoy » 17 jun 2013, 07:24

Ger schreef:Je kunt de Support toolkit downloaden en de database cleaner draaien. Je hebt dan een database waar alle modificaties uit zijn.

Let wel op dat dit één richting is; eens je de database cleaner hebt gedraaid is er geen knop "ongedaan maken". Maak dus éérst een backup van je database voordat je die tool gebruikt en sluit even voor korte tijd je forum als je hiermee aan de slag gaat.
Heb de support toolkit gebruikt, verder geen problemen hiermee gehad alleen nu kan men zich niet meer registreren.

Men krijgt de volgende melding:
Algemene fout
SQL ERROR [ mysql4 ]

Field 'user_kb_permissions' doesn't have a default value [1364]

Een SQL-fout deed zich voor tijdens het samenstellen van deze pagina. Contacteer de beheerder als dit probleem zich blijft voordoen.
Hoe los ik dit op??

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Grote schoonmaak

Bericht door Ger » 17 jun 2013, 07:45

Er zitten blijkbaar nog resten van de KB MOD in je bestanden. Om dat te verhelpen doe je het volgende:
  1. Maak een backup van je bestanden
  2. Download de laatste versie van phpBB
  3. Pak de bestanden uit en upload alles naar je forum (daarbij de bestaande bestanden overschrijvend)behalve:
    • ./config.php
      ./.htaccess
      ./install (map)
  4. Leeg vervolgens de buffer in de index van het beheerderspaneel

FatBoy
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 sep 2010, 10:17

Re: Grote schoonmaak

Bericht door FatBoy » 18 jun 2013, 07:12

Ger schreef:Er zitten blijkbaar nog resten van de KB MOD in je bestanden. Om dat te verhelpen doe je het volgende:
  1. Maak een backup van je bestanden
  2. Download de laatste versie van phpBB
  3. Pak de bestanden uit en upload alles naar je forum (daarbij de bestaande bestanden overschrijvend)behalve:
    • ./config.php
      ./.htaccess
      ./install (map)
  4. Leeg vervolgens de buffer in de index van het beheerderspaneel
Probleem gisteren is/was opgelost! Alleen was dit probleem vanmorgen weer aan de orde.........

Zoeken,zoeken en wat bleek:

In "Gelogde beheerdersacties" kwam ik een melding tegen dat een Google Bot de KB Mod telkens installeerd.

Hoe kunnen we dit tegengaan??

Groet,
Martin

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Grote schoonmaak

Bericht door Ger » 18 jun 2013, 07:31

Google doet dat niet, maar blijkbaar staat het installatiebestand nog op de server en kan die geïndexeerd worden door bots. :)
Volgens mij heet dat bestand ./kb.php. Als die bestaat, verwijder die dan.

Gesloten