Forum geinstalleerd onder een sub-domein

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Joost01

Forum geinstalleerd onder een sub-domein

Bericht door Joost01 » 17 mei 2013, 11:34

Hoi hoi,

Ik wil een apart forum voor moderators/beheerders maken, en op de live forum een link naar dat forum plaatsen maar dat is nu niet zo'n probleem alleen als ik op dat staff forum in wil loggen en vervolgens op het beheerderspaneel klik dan word ik op dat forum uitgelogd.

Hoe kan ik gewoon ingelogd blijven op beide forums? Ik kan via mijn host een forum laten installeren daar zit zo'n functie op die dat voor me regeld en dan staat het ook meteen online.

Ik hoop dat hier een oplossing voor is?
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

David
Contacteer:

Re: Forum geinstalleerd onder een sub-domein

Bericht door David » 17 mei 2013, 15:50

Eventjes voor de duidelijkheid want ik snap het niet helemaal ;) Je hebt dus je live forum die je gebruikt Forum-1 en je hebt sinds kort een ander forum voor beheerders en moderators Forum-2? Misschien mag ik beginnen met de vraag waarom twee aparte forums? Je kan op Forum-1 toch ook een sectie maken voor beheerders en moderators?

Maar goed, je probleem is dus dat je op Forum-1 wordt uitgelogd nadat je hebt ingelogd in het beheerderspaneel van Forum-2, klopt dat?

Staan deze twee forums in één en de zelfde database? Ik neem aan de de prefix van beide forums wel uniek zijn? (de prefix kun je vinden in het bestand config.php)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Joost01

Bericht door Joost01 » 17 mei 2013, 18:56

Hoi hoi,

De rede dat ik een apart staff forum wil, omdat ik meerdere staff forumdelen heb voor de staff en het anders een zooitje word vind het persoonlijk prettiger een apart forum hiervoor te hebben.

Ik heb de prefix gecontroleerd en deze zijn beide anders in het config.php bestand.
Hoe kan ik het controleren bij de databases want ik heb een module in mijn hosting zitten die het forum dan installeert. Als je wilt mag je uiteraard ook van mij kijken dat ik je de link toestuur.

David
Contacteer:

Bericht door David » 17 mei 2013, 20:53

Je kunt de database gegevens ook vinden in de config.php. In principe kun je twee forums in één database zetten als de prefix maar anders eens. Je geeft aan dat dat het geval is. Dus is het wellicht iets anders, de cookies al eens nagekeken? https://www.phpbb.com/kb/article/fixing ... -settings/

Joost01

Bericht door Joost01 » 18 mei 2013, 08:30

David schreef:Je kunt de database gegevens ook vinden in de config.php. In principe kun je twee forums in één database zetten als de prefix maar anders eens. Je geeft aan dat dat het geval is. Dus is het wellicht iets anders, de cookies al eens nagekeken? https://www.phpbb.com/kb/article/fixing ... -settings/
Ik spreek helaas geen engels, en ik heb geen flauw idee waar ik naar moet kijken hopelijk zou jij voor me willen kijken al is dat niet erg gebruikelijk ik ben niet zo technisch ik ben bang dat ik iets verkeerd aan klik en dat alles eruit ligt of dat de forumleden problemen krijgen met inloggen ofzo.. :?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 18 mei 2013, 20:33

Gebruik dan Google translate en voer daar de url van de pagina in die je vertaald wilt hebben, vaak kom je hiermee al een heel eindje.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Joost01

Bericht door Joost01 » 19 mei 2013, 23:35

Helaas lukt dat niet, had ik al geprobeerd ik krijg een error op de google vertaling.

Edit, ik laat het maar zitten ik zal nog wel ff naar de indeling kijken van de moderator forumdelen. Bedankt in iedergeval misschien toch beter om het op het forum zelf te hebben.

Joost01

Bericht door Joost01 » 16 jul 2013, 18:10

Ik heb even overleg gedaan binnen mijn moderator team, het leek meerdere mensen toch wel handig. Ik wil dus 1 apart staff forum maken deze heb ik gemaakt maar blijf het probleem met cookies hebben als ik Firefox gebruik en ingelogd ben op mijn live forum en ook in wil loggen op het staff forum dan word ik vlug uitgelogd op het staff forum... o_o'

Ik snap er niks van, ook google vertaling heeft nog steeds een error als ik die link die hierboven gegeven word probeer te vertalen naar het Nederlands. Is er iemand die mij hier eventueel zou mee willen helpen door zelf even te kijken naar de instellingen op beide fora? Of een goede Nederlandse uitleg die me misschien ook op weg kan helpen?

BianCiona

Bericht door BianCiona » 16 jul 2013, 23:02

Ga naar de instellingen van de cookie's. Vul bij domein in: sub.domein.nl. En bij cookie naam zet je maar iets anders neer, als het maar niet hetzelfde is als het hoofddomein. Als het goed is kun je dan wel op beide forums ingelogd blijven.

Joost01

Bericht door Joost01 » 17 jul 2013, 18:05

Het is gelukt dankjewel! Is het ook overigs mogelijk om van de moderator gedeeltes alle berichten van daaruit over te back-uppen naar het staff forum? Stel deze vraag even in dit topic omdat het toch beetje bij dit topic hoort vind ik zelf. :roll:

Joost01

Bericht door Joost01 » 27 jul 2013, 13:48

*Bump*

Ik heb een back-up vanuit het beheerderspaneel op het live-forum gemaakt zou dat werken als ik die upload naar het staff forum?

BianCiona

Bericht door BianCiona » 27 jul 2013, 18:57

Als je op het staff forum geen of dezelfde modificaties hebt als op het live forum dan zal dit moeten werken.

Joost01

Bericht door Joost01 » 28 jul 2013, 15:53

Op het staff forum heb ik geen mods staan, ik heb geen ervaring hier mee ik heb wel berichten op het staff forum staan die ik niet wil verliezen als ik een backup van het live forum erop zet. Ik wil alleen dus moderator berichten overzetten hoe kan ik dit het beste aanpakken zou iemand mij hier in stappen alles kunnen uitleggen wat ik moet doen?

Bedankt!

Joost01

Bericht door Joost01 » 30 jul 2013, 18:55

Weet iemand hier een oplossing voor misschien?
Bedankt!

Edit, stel dat de back-up geplaatst is op het forum, verlies ik niet alle berichten meteen die al gepost zijn op het staff forum? En waar komen die berichten van mijn live-forum terecht pressies?

David
Contacteer:

Bericht door David » 30 jul 2013, 19:13

Als je een back-up van forum A gebruikt voor forum B dan wordt forum B hetzelfde als forum A. Wat ik daarmee wil zeggen is dat je dan een kopie hebt van je live forum. De huidige berichten en instellingen van je staff forum gaan dan verloren.

Je kunt helaas ook niet alleen staff berichten overzetten, dat wordt een ingewikkeld verhaal omdat de verschillende gegevens van gebruikers en berichten verdeelt zijn over verschillende database tabellen. Het wordt erg ingewikkeld dan wel niet onmogelijk om dit allemaal te achterhalen alleen om je staff berichten te verplaatsen.

Joost01

Bericht door Joost01 » 30 jul 2013, 19:31

Hmm.. oké ik zal even overleg plegen met me team anders alles opnieuw posten lijkt me de beginposten. Bedankt zover ik laat hier wel weten.

Gesloten