errormelding

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
annoost

errormelding

Bericht door annoost » 07 mei 2013, 22:52

• Adres van je forum: http://klassiekgitaarforum.net
    Event. modificaties op je forum:geen
    Wanneer ontstond het probleem?vandaag
    phpBB versie:

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
ik krijg volgende melding
Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/klassiek/public_html/forum/common.php on line 107
PHP Notice: in file /includes/session.php on line 916: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:107)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 916: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:107)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 916: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:107)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3526: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:107)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3528: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:107)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3529: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:107)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3530: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:107)

verder kan ik ook niet inloggen als beheerder, zelfs niet als lid.
Ik kan wel succefull inloggen maar als ik dan naar het overzicht wil gaan ben ik terug uitgelogd. Als beheerder lukt al helemaal niet.

Annoost

Theriddler
Contacteer:

Re: errormelding

Bericht door Theriddler » 07 mei 2013, 23:25

zoals ook Hier vermeld staat
denk ik dat jou forum een update nodig heeft van phpbb want deze melding is vannaf versie 3.0.7 gefixed.

annoost

Bericht door annoost » 09 mei 2013, 21:56

halo

Ik heb de posts gelezen waarnaar je verwees maar wil toch nog eens navragen of ik het juist heb, want die persoon die dat gepost had had mods geinstalleerd ik niet.

Ik kan dus gewoon de nieuwste versie downloaden en uploaden naar de server?Dan zou het forum moeten werken zonder verlies van gegevens?
Ik kan geen backup meer maken aangezien ik niet meer als beheerder kan inloggen of moet ik dat eerst doen met het wissen van die regel?

annoost

Bericht door annoost » 09 mei 2013, 22:10

ik heb ondertussen een vroeger bericht van Pola herlezen en probeer dit eerst even uit.

annoost

Bericht door annoost » 09 mei 2013, 22:34

ik ben wel een echte "nul" in deze dingen. Ik heb indertijd om het forum te starten wel eens met een ftpprograama gewerkt maar sindsdien niet meer.

dus domme vraag waarschijnlijk
ik moet toch het adres van de server opgeven met wacht en paswoord dat ik nodig heb om daar in te loggen ??? want ik krijg geen verbinding met de server.

BianCiona

Bericht door BianCiona » 09 mei 2013, 23:39

Het hoeft niet het adres van het forum te zijn, dat ligt aan je host. Heb je geen admin-paneel ter beschikking waar de FTP-gegevens staan? Deze gebruik je dan om te verbinden met de server ;)

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 10 mei 2013, 09:50

annoost schreef:Ik kan dus gewoon de nieuwste versie downloaden en uploaden naar de server?Dan zou het forum moeten werken zonder verlies van gegevens?
Dit ligt eraan welke versie van phpbb3 je nu hebt, stel je hebt nu 3.0.7 dan moet je eerst updaten naar 3.08 en daarna de updater van 3.0.8 naar 3.0.9 ect.
Je kunt deze Hier vinden onder het kopje 'Automatisch updater - Oude versies'

Je download de update ,als het goed is zie je 2 mappen staan (docs en install) deze mappen plaats je in de ROOT van je forum (root = dezelfde locatie alswaar config.php zich bevindt)

vaak ik dat direct in de map public_html.
Nu zal je forum een melding geven dat er een installatie map bestaat en deze weer weg moet nadat je klaar bent. Ga nu naar de adres balk van je browser en type direct achter jou forum url het volgende in /install

Als het goed is zal de installatie/update gaan starten, volg je aanwijzingen op je scherm.
Dit doe je met elke update totdat je bij 3.0.11 bent.
annoost schreef:Ik kan geen backup meer maken aangezien ik niet meer als beheerder kan inloggen of moet ik dat eerst doen met het wissen van die regel?
Alvorends je begint aan het update proces is het idd verstandig om een algehele backup te maken van het forum.
Als je bijv van je host een cpanel of ander paneel hebt kun je naar phpmyadmin gaan en zodra je daar inzit klik je op je databasenaam klik nu op het tabje exportereen, bij tabellen selecteer je alles en bij methode kies je voor gezipt en klik je op de knop start, nu heb je een backup van je forum.

Nu ga je een backup maken van je forum bestanden zelf, gebruik hiervoor bijv filezilla.
Als je filezilla geopend hebt geef je het ftp server adres op en het daarbijbehorende wachtwoord.
Als het goed is zie je alle mappen van phpbb3 staan (of je moet nog even de map public_html openen)
Selecteer alles en sleep deze naar een locatie op je pc waar je de backup wilt hebben.

hopelijk kom je er zo uit, success ;)

annoost

Bericht door annoost » 11 mei 2013, 23:04

Nu ga je een backup maken van je forum bestanden zelf, gebruik hiervoor bijv filezilla.
Als je filezilla geopend hebt geef je het ftp server adres op en het daarbijbehorende wachtwoord.
Als het goed is zie je alle mappen van phpbb3 staan (of je moet nog even de map public_html openen)
Selecteer alles en sleep deze naar een locatie op je pc waar je de backup wilt hebben.
dit lukt me niet; eerste deel wel.

Ik draai overigens nog op 3.0.1. Ik heb ooit geprobeerd te updaten maar toen was me dat ook niet gelukt.
iemand hier heeft het dan ook geprobeerd maar dat was ook mislukt. Vandaar dat ik nooit geen pogingen meer heb gedaan. :(

David
Contacteer:

Bericht door David » 12 mei 2013, 13:02

"Dat lukt niet" is eigenlijk geen duidelijk begrip, wat lukt er niet? Hoe beter je het probleem kunt beschrijven hoe beter wij jou misschien kunnen gaan helpen.

3.0.1 is een verouderde versie, je loopt dan toch zeker 10 versies achter. Er is misschien een makkelijkere manier om te updaten. In plaats van 3.0.1 naar 3.0.2, 3.0.2 naar 3.0.3 enz enz Maar daar voor moeten we wel eerst iets weten, heb jij modificaties en of andere wijzigingen aan je forum bestanden toegebracht?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

annoost

Bericht door annoost » 12 mei 2013, 19:18

Dat lukt niet
Dit slaat op
Selecteer alles en sleep deze naar een locatie op je pc waar je de backup wilt hebben
Ik vind nl die mappen niet terug van phpbb3.
Alvorends je begint aan het update proces is het idd verstandig om een algehele backup te maken van het forum.
Als je bijv van je host een cpanel of ander paneel hebt kun je naar phpmyadmin gaan en zodra je daar inzit klik je op je databasenaam klik nu op het tabje exportereen, bij tabellen selecteer je alles en bij methode kies je voor gezipt en klik je op de knop start, nu heb je een backup van je forum.
dit heb ik wel kunnen doen.

Wat het forum betreft heb ik geen mods geinstalleerd en ook en bij mijn weten ook geen veranderingen aan de forumbestanden toegebracht.
Ik heb wel een startpagina gemaakt en van daar uit een link gemaakt naar het forum zelf.

1 van mijn problemen is dat ik ook niet echt goed weet waar de mappen van het forum terug te vinden zijn op mijn server. Ik denk dat ik indertijd toen ik met het forum gestart ben de zaken niet helemaal gedaan heb zoals het zou moeten met als gevolg ...problemen nu :(

Ik veronderstel dat je met "eenvoudiger manier " deze bedoeld?
•Download de volledige laatste versie 3.0.11 Nederlands van phpBB.nl.
•Unzip het bestand op je PC en open de phpBB3 map.
•Verwijder het config.php bestand, en de images en files mappen.
•Via FTP moet je de overige bestanden en mappen uploaden naar de rootfolder van je forum op de server, waarmee je de oude bestanden overschrijft.
•Ga in je internet browser naar http://<link_van_jouw_forum>/install/database_update.php
•Laat deze database update volledig uitvoeren.
•Met je FTP programma moet je dan de install map uit de rootfolder van je forum op de server verwijderen.
•Met je FTP programma kun je dan de cache map op je server openen en daaruit alles BEHALVE, index.htm en .htaccess verwijderen.
•Klaar.
Ik heb dat ook al geprobeerd maar zoals altijd heb ik een probleem met het vinden van mijn "rootfolder"

David
Contacteer:

Bericht door David » 12 mei 2013, 19:50

Laten we eens bij het begin beginnen, heb jij een FTP programma en heb je de FTP gegevens om in te loggen op je server? Zo ja, heb je al ingelogd op je server en zie je mappen? Welke mappen zie je dan?

p.s. Ja, dat is de makkelijkere manier die ik bedoel. Als je geen modificaties en of andere wijzigingen hebt dan zou je die kunnen gebruiken.

annoost

Bericht door annoost » 12 mei 2013, 22:44

ik heb nu filezilla staan

ik heb dus getracht de update van 3.0.1 naar 3.0.2 te uploaden.
Dat zijn 5 bestanden en 2 mappen (data en update) Bovenaan krijg ik de melding dat de mappenlijst succesvol ontvangen is

rechts bij externe site staat /
in het vak eronder staat / met als mappen "files" en "incoming"
"files" kan ik nog verder naar map download

in het venster daaronder ( dus rechtsonderaan) staan 3 bestanden en 2 mappen ( totale groote 11 bytes)
daar staat een map met .. naast
dan een map files en incoming
Die mappen zijn echter leeg.

Ik denk dat mijn probleem is dat de bestanden die ik upload niet terecht komen waar ze zouden moeten terecht komen. Omgekeerd was dat ook mijn probleem om een backup te maken , ik krijg die mappen niet te zien in het rechter deel van het scherm van filezilla

David
Contacteer:

Bericht door David » 14 mei 2013, 08:57

Welke mappen zie je aan de rechterkant staan? Dat is dus de kant van je server, mappen die je daar zou moeten zien zijn: adm, cache, docs, download, files, images, includes, language, store, style daaronder staan dan weer bestanden waaronder ook de config.php als je die mappen ziet en dat bestand dan zie je de root van je forum. Zie jij dat ook?

annoost

Bericht door annoost » 15 mei 2013, 00:36

Nee , ik zie die niet David. Ik kan die mappen wel terugvinden via cpanel maar niet als ik via Filezilla inlog bij de server. Ik denk dat daar mijn grootste probleem ligt.
Ik heb nl 3 ftp accounts waarvan 2 anonymous.Bij de derde ( en waarschijnlijk belangrijkste ) kan ik niet meer inloggen. Normaal zou ik via de website van de server ftp accounts kunnen aanmaken , verwijderen en wijzigen maar dit lukt ook niet.

Ik vraag me af of ik niet gewoon kan de nodige bestanden kan uploaden via de site van de server ( zonder een ftp programma te gebruiken)?

Wat ik ook niet goed begrijp is het volgende:
Thuis kan ik niet meer inloggen op het forum zonder er onmiddellijk terug uit te vliegen.
Als ik dit op mijn werk probeer lukt het wel , daar kan ik zelfs terug als beheerder functioneren. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

David
Contacteer:

Bericht door David » 15 mei 2013, 19:31

annoost schreef:Nee , ik zie die niet David. Ik kan die mappen wel terugvinden via cpanel maar niet als ik via Filezilla inlog bij de server. Ik denk dat daar mijn grootste probleem ligt.
Ik heb nl 3 ftp accounts waarvan 2 anonymous.Bij de derde ( en waarschijnlijk belangrijkste ) kan ik niet meer inloggen. Normaal zou ik via de website van de server ftp accounts kunnen aanmaken , verwijderen en wijzigen maar dit lukt ook niet.

Ik vraag me af of ik niet gewoon kan de nodige bestanden kan uploaden via de site van de server ( zonder een ftp programma te gebruiken)?
Volgens mij kun jij beter even contact openen met je webhost zodat hun kunnen regelen dat je FTP gegevens en toegang goed werkt. Dat heeft verder eigenlijk niet zoveel meer met phpBB te maken ;) Via het Cpanel kun je meestal ook wel bestanden toevoegen, maar ik persoonlijk adviseer toch om dat via FTP te doen

annoost

Bericht door annoost » 16 mei 2013, 00:15

In elk geval bedankt voor jullie hulp en jullie geduld met mij ;)

Gesloten