Er worden geen mails verstuurd

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
smartieke
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 feb 2010, 12:14

Er worden geen mails verstuurd

Bericht door smartieke » 13 mar 2013, 15:19

  • Adres van je forum: http://www.ratnroll.org/forum/
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?Na verhuis naar nieuwe host
    phpBB versie:3.0.11


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?verhuis
    Wat is het probleem?
    Sinds de verhuis van One.com naar Antagonist.nl worden er geen mails meer verstuurd bij bv een PB
    Ik heb de instellingen voor e-mail ook al aangepast naar de gegevens van antagonist maar zonder resultaat.

    in de foutenlog krijg ik volgende te zien:
    http://www.ratnroll.org/DOCUMENTEN/Scre ... 20fout.jpg

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Er worden geen mails verstuurd

Bericht door Pola » 14 mar 2013, 00:07

Uit de afbeelding maak ik op dat je bij E-mail instellingen SMTP gekozen hebt. Als je gebruik maakt van de mail server van je provider (Antagonist) dan kun je volgens mij beter gebruik maken van de standaard lokale mail functie van je provider.

Kun je een screeprint van je e-mail instellingen laten zien?
HGN op phpbb.com

smartieke
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 feb 2010, 12:14

Re: Er worden geen mails verstuurd

Bericht door smartieke » 14 mar 2013, 10:03

Ik heb het server adres verander van mail.antagonist.nl naar mail.ratnroll.org en nu krijg ik mails als ik een email stuur vanuit het forum. Maar ik krijg nog geen mail als ik een pb stuur of als er nieuwe meldingen zijn in een geabonneerd topic.

Nog een probleem:
Na het legen van de buffer krijg ik volgende fout als ik naar profiel ga:
Parse error: syntax error, unexpected $end in /nfs/home/deb68310/domains/ratnroll.org/public_html/forum/cache/tpl_subsilver2_ucp_profile_profile_info.html.php on line 80

Als ik dan de buffer inhoud terug zet verdwijnt deze.

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Er worden geen mails verstuurd

Bericht door Pola » 14 mar 2013, 12:00

smartieke schreef:Ik heb het server adres verander van mail.antagonist.nl naar mail.ratnroll.org en nu krijg ik mails als ik een email stuur vanuit het forum. Maar ik krijg nog geen mail als ik een pb stuur of als er nieuwe meldingen zijn in een geabonneerd topic.
Ik kan alleen maar herhalen wat ik eerder schreef:
Pola schreef:Uit de afbeelding maak ik op dat je bij E-mail instellingen SMTP gekozen hebt. Als je gebruik maakt van de mail server van je provider (Antagonist) dan kun je volgens mij beter gebruik maken van de standaard lokale mail functie van je provider.

Kun je een screenprint van je e-mail instellingen laten zien?
Dus bij "Gebruik SMTP-server voor e-mail:" zou je dan "Nee" moeten kiezen.
smartieke schreef:Nog een probleem:
Na het legen van de buffer krijg ik volgende fout als ik naar profiel ga:
Parse error: syntax error, unexpected $end in /nfs/home/deb68310/domains/ratnroll.org/public_html/forum/cache/tpl_subsilver2_ucp_profile_profile_info.html.php on line 80

Als ik dan de buffer inhoud terug zet verdwijnt deze.
Er zit een fout in het subsilver2 template bestand /styles/subsilver2/template/ucp_profile_profile_info.html
Op regel 16 staat:

Code: Selecteer alles

<!-- IF S_USER_UCP_ICQ -->
Dat komt niet voor in de standaard phpBB template en heeft er - bij mijn weten - ook nooit ingestaan. Dat is dus een aanpassing die op jouw forum gemaakt is, vermoedelijk afkomstig van de MOD "Profile Fields Control MOD".
Als de template variabele S_USER_UCP_ICQ geschreven wordt (als de MOD nog geinstalleerd is), dan kun je de volgende aanpassing maken in ucp_profile_profile_info.html:
Zoek

Code: Selecteer alles

	<td class="row2"><input class="post" type="text" name="icq" size="30" maxlength="15" value="{ICQ}" /></td>
</tr>
Vervang door

Code: Selecteer alles

	<td class="row2"><input class="post" type="text" name="icq" size="30" maxlength="15" value="{ICQ}" /></td>
</tr>
<!-- ENDIF -->
Als de MOD niet meer geinstalleerd is, dan kun je de volgende aanpassing maken:
Zoek en verwijder

Code: Selecteer alles

<!-- IF S_USER_UCP_ICQ -->
HGN op phpbb.com

smartieke
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 feb 2010, 12:14

Re: Er worden geen mails verstuurd

Bericht door smartieke » 14 mar 2013, 13:04

Pola schreef:
smartieke schreef:Ik heb het server adres verander van mail.antagonist.nl naar mail.ratnroll.org en nu krijg ik mails als ik een email stuur vanuit het forum. Maar ik krijg nog geen mail als ik een pb stuur of als er nieuwe meldingen zijn in een geabonneerd topic.
Ik kan alleen maar herhalen wat ik eerder schreef:
Pola schreef:Uit de afbeelding maak ik op dat je bij E-mail instellingen SMTP gekozen hebt. Als je gebruik maakt van de mail server van je provider (Antagonist) dan kun je volgens mij beter gebruik maken van de standaard lokale mail functie van je provider.

Kun je een screenprint van je e-mail instellingen laten zien?
Dus bij "Gebruik SMTP-server voor e-mail:" zou je dan "Nee" moeten kiezen.
smtp-server op neen zetten heb ik ook al geprobeerd maar zonder resultaat. Mails sturen via het forum lukt maar er komt geen mail als er een PB verstuurd is of er een nieuwe melding is in een abbo topic. Ook komt er geen popup bij een nieuwe PB.

Ook heb ik al alle verificatiemethodes geprobeerd.

screenshot instellingen:
http://www.ratnroll.org/DOCUMENTEN/Scre ... lingen.jpg

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Er worden geen mails verstuurd

Bericht door Pola » 17 mar 2013, 21:59

smartieke schreef:Mails sturen via het forum lukt maar er komt geen mail als er een PB verstuurd is of er een nieuwe melding is in een abbo topic. Ook komt er geen popup bij een nieuwe PB.
Met name de laatste opmerking doet em vermoeden dat hier sprake is van instellingen in het gebruikerspaneel. De pop-up bij een PB heeft namelijk niets te maken met het versturen van de melding per e-mail. Het zijn ook gebeurtenissen die op geheel verschillende momenten plaats vinden.
Wat heb je ingesteld in het gebruikerspaneel bij Foruminstellingen bij
  • Breng me op de hoogte van nieuwe privéberichten:
  • Pop-upvenster bij een nieuw privébericht:
HGN op phpbb.com

smartieke
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 feb 2010, 12:14

Re: Er worden geen mails verstuurd

Bericht door smartieke » 26 mar 2013, 09:58

Het versturen van mails werkte plots weer. Heb er niets aan veranderd. in iedergeval bedankt voor de hulp

smartieke
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 feb 2010, 12:14

Re: Er worden geen mails verstuurd

Bericht door smartieke » 08 jun 2013, 10:50

smartieke schreef:Nog een probleem:
Na het legen van de buffer krijg ik volgende fout als ik naar profiel ga:
Parse error: syntax error, unexpected $end in /nfs/home/deb68310/domains/ratnroll.org/public_html/forum/cache/tpl_subsilver2_ucp_profile_profile_info.html.php on line 80

Als ik dan de buffer inhoud terug zet verdwijnt deze.
Er zit een fout in het subsilver2 template bestand /styles/subsilver2/template/ucp_profile_profile_info.html
Op regel 16 staat:

Code: Selecteer alles

<!-- IF S_USER_UCP_ICQ -->
Dat komt niet voor in de standaard phpBB template en heeft er - bij mijn weten - ook nooit ingestaan. Dat is dus een aanpassing die op jouw forum gemaakt is, vermoedelijk afkomstig van de MOD "Profile Fields Control MOD".
Als de template variabele S_USER_UCP_ICQ geschreven wordt (als de MOD nog geinstalleerd is), dan kun je de volgende aanpassing maken in ucp_profile_profile_info.html:
Zoek

Code: Selecteer alles

	<td class="row2"><input class="post" type="text" name="icq" size="30" maxlength="15" value="{ICQ}" /></td>
</tr>
Vervang door

Code: Selecteer alles

	<td class="row2"><input class="post" type="text" name="icq" size="30" maxlength="15" value="{ICQ}" /></td>
</tr>
<!-- ENDIF -->
Als de MOD niet meer geinstalleerd is, dan kun je de volgende aanpassing maken:
Zoek en verwijder

Code: Selecteer alles

<!-- IF S_USER_UCP_ICQ -->
Ik krijg weer dezelfde melding :-(

Code: Selecteer alles

Parse error: syntax error, unexpected $end in /nfs/home/deb68310/domains/ratnroll.org/public_html/forum/cache/tpl_subsilver2_ucp_profile_profile_info.html.php on line 80
Ik heb deze regel nochtans verwijderd (en staat er niet meer in)
Is er hier nog iets fout aan?

inhoud van het ucp_profile_profile_info.html bestand

Code: Selecteer alles

<!-- INCLUDE ucp_header.html -->

<table class="tablebg" width="100%" cellspacing="1">
<tr>
	<th colspan="2" valign="middle">{L_TITLE}</th>
</tr>
<!-- IF ERROR -->
	<tr>
		<td class="row3" colspan="2" align="center"><span class="gensmall error">{ERROR}</span></td>
	</tr>
<!-- ENDIF -->
<tr> 
	<td class="row1" colspan="2"><span class="gensmall">{L_PROFILE_INFO_NOTICE}</span></td>
</tr>

<tr> 
	<td class="row1" width="35%"><b class="genmed">{L_UCP_ICQ}: </b></td>
	<td class="row2"><input class="post" type="text" name="icq" size="30" maxlength="15" value="{ICQ}" /></td>
</tr>
<tr> 
	<td class="row1" width="35%"><b class="genmed">{L_UCP_AIM}: </b></td>
	<td class="row2"><input class="post" type="text" name="aim" size="30" maxlength="255" value="{AIM}" /></td>
</tr>
<tr> 
	<td class="row1" width="35%"><b class="genmed">{L_UCP_MSNM}: </b></td>
	<td class="row2"><input class="post" type="text" name="msn" size="30" maxlength="255" value="{MSN}" /></td>
</tr>
<tr> 
	<td class="row1" width="35%"><b class="genmed">{L_UCP_YIM}: </b></td>
	<td class="row2"><input class="post" type="text" name="yim" size="30" maxlength="255" value="{YIM}" /></td>
</tr>
<tr> 
	<td class="row1" width="35%"><b class="genmed">{L_UCP_JABBER}: </b></td>
	<td class="row2"><input class="post" type="text" name="jabber" size="30" maxlength="255" value="{JABBER}" /></td>
</tr>
<tr> 
	<td class="row1" width="35%"><b class="genmed">{L_WEBSITE}: </b></td>
	<td class="row2"><input class="post" type="text" name="website" size="30" maxlength="255" value="{WEBSITE}" /></td>
</tr>
<tr> 
	<td class="row1" width="35%"><b class="genmed">{L_LOCATION}: </b></td>
	<td class="row2"><input class="post" type="text" name="location" size="30" maxlength="100" value="{LOCATION}" /></td>
</tr>
<tr> 
	<td class="row1" width="35%"><b class="genmed">{L_OCCUPATION}: </b></td>
	<td class="row2"><textarea class="post" name="occupation" rows="3" cols="30">{OCCUPATION}</textarea></td>
</tr>
<tr> 
	<td class="row1" width="35%"><b class="genmed">{L_INTERESTS}: </b></td>
	<td class="row2"><textarea class="post" name="interests" rows="3" cols="30">{INTERESTS}</textarea></td>
</tr>
<!-- IF S_BIRTHDAYS_ENABLED -->
	<tr> 
		<td class="row1" width="35%"><b class="genmed">{L_BIRTHDAY}: </b><br /><span class="gensmall">{L_BIRTHDAY_EXPLAIN}</span></td>
		<td class="row2"><span class="genmed">{L_DAY}:</span> <select name="bday_day">{S_BIRTHDAY_DAY_OPTIONS}</select> <span class="genmed">{L_MONTH}:</span> <select name="bday_month">{S_BIRTHDAY_MONTH_OPTIONS}</select> <span class="genmed">{L_YEAR}:</span> <select name="bday_year">{S_BIRTHDAY_YEAR_OPTIONS}</select></td>
	</tr>
<!-- ENDIF -->
<!-- BEGIN profile_fields -->
	<tr> 
		<td class="row1" width="35%">
			<b class="genmed">{profile_fields.LANG_NAME}: </b>
			<!-- IF profile_fields.S_REQUIRED --><b>*</b><!-- ENDIF -->
			<!-- IF profile_fields.LANG_EXPLAIN --><br /><span class="gensmall">{profile_fields.LANG_EXPLAIN}</span><!-- ENDIF -->
		</td>
		<td class="row2">{profile_fields.FIELD}<!-- IF profile_fields.ERROR --><br /><span class="gensmall error">{profile_fields.ERROR}</span><!-- ENDIF --></td>
	</tr>
<!-- END profile_fields -->
<tr>
	<td class="cat" colspan="2" align="center">{S_HIDDEN_FIELDS}<input class="btnmain" type="submit" name="submit" value="{L_SUBMIT}" />&nbsp;&nbsp;<input class="btnlite" type="reset" value="{L_RESET}" name="reset" /></td>
</tr>
</table>

<!-- INCLUDE ucp_footer.html -->

Gesloten