Gasten kunnen toch fora's bekijken

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
chris70

Gasten kunnen toch fora's bekijken

Bericht door chris70 » 25 feb 2013, 22:14

Ik heb de permissies van de gasten zo ingesteld dat ze enkel de forums op de eerste rij kunnen zien en voor de rest niet verder kunnen zonder lid te worden.
nu zien we bij wie is er online dat gasten nog steeds dieper in het forum zitten, bijvoorbeeld downloaden uit ledendagboeken, bekijk gebruikerspaneel, enz.
kan mij iemand uitleggen hoe het komt dat de gasten verder geraken dan de eerste rij van ons forum niet tegenstaande dat het ingesteld is dat ze enkel de eerste rij mogen zien. de permisies voor alle fora's en topics na de eerste rij heb ik allemaal alles op nee gezet.

Alvast bedankt.

Chris

BennyBernaer
Contacteer:

Re: Gasten kunnen toch fora's bekijken

Bericht door BennyBernaer » 25 feb 2013, 22:48

Ik zelf kan enkel de onderwerpen lezen in het forum "gasten". Het wil niet zeggen omdat je in de "wie is er online" lijst ziet staan, dat een gast in een forum aan het kijken is dat ze ook daadwerkelijk de inhoud kunnen lezen. Als de permissies goed zijn ingesteld, krijgen ze de mededeling dat ze niet de nodige permissies hebben om dat forum te lezen of dat ze geregistreerd moeten zijn. Iedereen die een klein beetje weet hoe phpBB in elkaar zit kan makkelijk achter de domein ucp.php plakken zodat het lijkt alsof ze in het gebruikerspaneel zitten http://www.belgischzeewaterforum.eu/ucp.php Op dat moment zal je in de wie is er online lijst zien staan "bekijkt gebruikerspaneel" maar in werkelijkheid zullen gasten enkel de mededeling krijgen: "Meld je aan om toegang te verkrijgen tot het gebruikerspaneel" Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is?

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 25 feb 2013, 23:38

Ook is het zo dat, aangezien je achteraf je forums bent gaan beschermen, er met Google nog genoeg van je forum te vinden is, inclusief links naar de topics. Op het moment dat je zo'n topic link aanklikt in Google krijg je weer de melding "De beheerder vereist dat je geregistreerd en ingelogd bent om dit forum te openen.". En dan geldt weer wat Bernie schrijft, in Who is online staat dan wel dat een gast dat topic bekijkt (terwijl de gast in werkelijkheid alleen de melding ziet om in te loggen).

Zie bv. deze zoekopdracht in Google.
HGN op phpbb.com

chris70

Bericht door chris70 » 26 feb 2013, 00:30

Ok Bedank voor de info nu kan ik mijn mede collegas gerust stellen.

Mvg.
Chris

Gesloten