Geen views geregistreerd

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
SurfaceWeb

Geen views geregistreerd

Bericht door SurfaceWeb » 01 feb 2013, 08:30

• Adres van je forum: http://www.surfaceweb.nl/forum/
    Event. modificaties op je forum: Geintegreerd met Wordpress met behulp van WP-united
    Wanneer ontstond het probleem? Vanaf het begin van het forum
    phpBB versie: 3.0.11

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Bij de topics wordt het aantal views niet bijgehouden. Daarnaast wordt niet geregistreerd of een topic al bekeken is of niet.

Pola
Contacteer:

Re: Geen views geregistreerd

Bericht door Pola » 02 feb 2013, 01:33

Hoe zijn deze topics aangemaakt?

Kun je de volgende MySQL query uitvoeren met phpMyAdmin:

Code: Selecteer alles

SELECT topic_id, forum_id, topic_title, topic_views FROM phpbb_topics
HGN op phpbb.com

SurfaceWeb

Bericht door SurfaceWeb » 02 feb 2013, 12:31

De topics zijn automatisch aangemaakt met behulp van WP-unit door een bericht op Wordpress te plaatsen.

Ik heb de query uitgevoerd met bb_topics ipv phpbb_topics en dan krijg ik een overzicht van de fora, waarbij het aantal views op 0 staat. Als ik deze aanpas dan is dat wel te zien op het forum.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 02 feb 2013, 23:59

Ik zag dat de topics niet op normale wijze aangemaakt waren, dorodat de topic ID's niet oplopend zijn, overeenkomend met de datum van plaatsing.

De integratie van het phpBB3 forum met Wordpress, waardoor de bestanden sterk afwijken van de standaard bestanden, maakt het mij onmogelijk om aan te geven waar de fout door veroorzaakt wordt. Zonder twijfel heeft dit te maken met de Wordpress integratie.

De code waar het aantal views normaal opgehoogd moet worden, is te vinden in /viewtopic.php regels 1628 - 1644 in een standaard phpBB 3.0.11 installatie:

Code: Selecteer alles

// Update topic view and if necessary attachment view counters ... but only for humans and if this is the first 'page view'
if (isset($user->data['session_page']) && !$user->data['is_bot'] && (strpos($user->data['session_page'], '&t=' . $topic_id) === false || isset($user->data['session_created'])))
{
	$sql = 'UPDATE ' . TOPICS_TABLE . '
		SET topic_views = topic_views + 1, topic_last_view_time = ' . time() . "
		WHERE topic_id = $topic_id";
	$db->sql_query($sql);

// Update the attachment download counts
	if (sizeof($update_count))
	{
		$sql = 'UPDATE ' . ATTACHMENTS_TABLE . '
			SET download_count = download_count + 1
			WHERE ' . $db->sql_in_set('attach_id', array_unique($update_count));
		$db->sql_query($sql);
	}
}
HGN op phpbb.com

SurfaceWeb

Bericht door SurfaceWeb » 03 feb 2013, 00:10

Beste Pola,

Bedankt dat je er naar wilde kijken. Ik heb zojuist de Wordpress theme integration uitgezet en dan werkt het bijhouden van de views wel. Ik ga maar eens op het wp-unitedforum vragen waar dit dan mis gaat.

Groet,
Wim

Edit: Vreemd, net toen ik dit bericht had geplaatst en de theme integration weer had aangezet bleken de views wel weer bijgehouden te worden.

Edit2: Nu lijkt de functie plots niet meer te werken. Erg vreemd. :?

Gesloten