Last van spam-accounts

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
kurtmanta

Last van spam-accounts

Bericht door kurtmanta » 25 jan 2013, 20:33

wij hebben een registreer en spam probleem met ons forum

wegens ik voorzitter van de club ben, krijg ik ook de mails voor activatie

dagelijks krijgen we tal van spam aanvragen, gemiddeld 5 tot 10 spammers
echter van de mensen die werkelijk op ons forum willen krijgen we geen mail om hun te activeren

dit probleem is al redelijk lang, kan zelfs al langer dan een jaar zijn
maar onze webmaster vind het probleem niet
en hij heeft er blijkbaar niet veel tijd meer voor, daarom probeer ik het langs deze weg
mijn kennis hierin is zeer laag, maar kan hem wel op de hoogte brengen van wat hier voorgesteld word

hoop dat het opgelost kan worden
god weet hoeveel actieve forum gebruikers of leden we zo al gemist hebben

ons forum is:
http://www.themantarevolution.be/forum/ ... 7a0a7273a4

alvast bedankt
mvg kurt
Laatst gewijzigd door kurtmanta op 25 jan 2013, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.

PhilipvD

Re: Last van spam-accounts

Bericht door PhilipvD » 25 jan 2013, 20:59

Beste kurtmanta,

Welkom op phpBB.nl! :)

Graag in het vervolg een eigen topic openen, dan gaan er geen onderwerpen door elkaar lopen. Ik heb je bericht nu gesplitst naar een nieuw onderwerp.

Wellicht dat je je probleem op kunt lossen door een aantal tips op te volgen uit 'Spam voorkomen in phpBB'. Hier staan een aantal manieren om je registratieproces te beveiligen tegen spambots.

kurtmanta

Bericht door kurtmanta » 25 jan 2013, 21:19

oei men excuses,
zal niet meer gebeuren :)

maar dat probleem leek erg veel op dat van ons, vandaar ...

maar snap niet dat de spammers zich kunnen registreren,
en de werkelijke personen het niet kunnen
daar krijgen we geen aanvragen van, krijg soms mails waarom we ze niet activeren.
de webmaster kan ze dan wel terug vinden aan de hand van hun account of email adres, en zo activeren

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 25 jan 2013, 21:45

Voor de duidelijkheid: je bedoelt dat je bij 'spamaccounts' wel een mail krijgt met verzoek tot activeren en dat je bij 'normale' accounts geen mail krijgt? Je krijgt dus wel alle aangemaakte accounts (ongeacht 'echt' of niet) te zien in het beheerderspaneel onder inactieve accounts, als ik het goed begrijp?

Mag ik je er ook op wijzen dat dubbelposten (zie Algemene Voorwaarden #3.5) niet is toegestaan, dit om onnodige berichten te voorkomen. In plaats van een extra bericht te plaatsen na je laatste bericht kan je gebruik maken van de knop 'Wijzig'. Bedankt! :) Ik voeg je berichten samen.

kurtmanta

Bericht door kurtmanta » 25 jan 2013, 21:54

idd zo bedoel ik het, thx om het te verduidelijken ;)

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 25 jan 2013, 22:33

Kun je me dan uitleggen hoe je het onderscheidt maakt of een account dan wel of geen spambot is? Het probleem wat je beschrijft zou niet echt op deze manier voor kunnen komen. Misschien dat er mails niet verzonden worden of in een spambox terecht komen, maar geen onderscheid tussen: spam -> wel mail en geen spam -> geen mail.

Dan zou je dus alle gebruikers die je wel op je forum wilt hebben gewoon kunnen activeren via het beheerderspaneel. Als je wilt voorkomen dat spambots zich registreren kan je gebruik maken van de methoden die staan uitgelegd in het topic 'Spam voorkomen in phpBB'.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 26 jan 2013, 02:44

Het zou goed zijn als jullie je forum zouden updaten. De versie die jullie gebruiken is 3.0.8 en de laatste versie is 3.0.11.

In ieder geval moeten jullie een andere captcha gaan gebruiken voor de registratie. De standaard Vraag en Antwoord captcha werkt beter om spambot registraties tegen te gaan.

Instellen van V&A
  1. Beheerderspaneel > Spambotpreventie > Geïnstalleerde plug-ins: > klik op de dropdown box en kies V&A (het is dan "uitgegrijsd")
  2. Klik op de Configureren knop en daarna op Toevoegen.
  3. Voeg je vraag en antwoord toe (je moet een V&A instellen voor elke taal die geinstalleerd is op het forum) en klik op bevestig. (Voordat je op Bevestig klikt, kun je "Strikte controle" op Ja zetten, zodat er ook gecontroleerd wordt op juist gebruik van hoofdletters en kleine letters.)
  4. Klik "Terug naar de vorige pagina." en daarna op "« Terug" (rechts boven)
  5. Kies V&A in de dropdown (opnieuw!)
  6. Klik onderaan de pagina op "Bevestig".
  7. Klaar.
Gebruik een vraag en antwoord die zo uniek als mogelijk is (voor je site). Het antwoord mag niet te logisch te beredeneren zijn of makkelijk met google te vinden.
HGN op phpbb.com

kurtmanta

Bericht door kurtmanta » 28 jan 2013, 22:39

bedankt voor de raad en tips

vandaag heeft onze webmaster de update uitgevoerd
hebben een paar tests gedaan met accounts
dit liep tot nu toe vlotjes

ben benieuwd naar als ik morgen de pc opzet en men mails check :)

BIJ DEZE IS DE VOLGENDE DAG DUS AL
WAAROM HEBBEN WE DIT GEEN JAAR EERDER GEDAAN
ZALIG GEEN SPAMMERS

BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gesloten