Niet onzichtbaar inloggen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
bloempje

Niet onzichtbaar inloggen

Bericht door bloempje » 21 jan 2013, 19:44

Ik wil graag dat als leden zich inloggen ze dit NIET meer onzichtbaar kunnen doen maar krijg dit niet ingesteld.
Is er een manier dat ik in kan stellen dat leden zich alleen nog maar zichtbaar in kunnen loggen?
Ik hoor het dan heel graag! liefst stapgewijs omdat ik niet zo heel handig ben...

Bloempje

David
Contacteer:

Re: Niet onzichtbaar inloggen

Bericht door David » 21 jan 2013, 19:57

Dit kun je doen via de groepspermissies, volg onderstaande stappen:
  • Ga naar je Beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Permissies
  • Klik dan aan de linkerkant op: Permissies groepen
  • Selecteer dan de groep die zich niet meer mag verbergen, in jouw geval is dat waarschijnlijk "Geregistreerde gebruikers"
  • Klik vervolgens op Geavanceerde permissies
  • Klik dan op het tabblad: Andere
  • Daar vind je de permissie "Kan online status verbergen" deze zet je dan op NEE
  • Daarna klik je op Pas permissies toe
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

bloempje

Bericht door bloempje » 21 jan 2013, 21:19

Dat werkt dus niet. Heb het net nogmaals gedaan maar als iemand zich nu in wil loggen kan een lid zich nog steeds inloggen en het kruisje aanvinken waarbij staat: "Mij deze sessie niet weergeven in de lijst met online gebruikers"

David
Contacteer:

Bericht door David » 21 jan 2013, 21:31

Met de uitleg die ik heb gegeven kan dat vinkje ook niet weg zijn, als een gebruiker nog niet is ingelogd dan is het namelijk een gast... ik ben niet helemaal zeker maar ik betwijfel of je dat vinkje kunt weghalen via het beheerderspaneel. Het zou wel kunnen via je stijl bestanden maar betwijfel of jij daarbij kan aangezien je een forum hebt bij een gratis forum host.

Wat ik me nu even afvraag, als je als geregistreerd gebruiker de optie aan vinkt is hij dan onzichtbaar of zichtbaar? Volgens mij zou hij zichtbaar moeten zijn, kun je dat eens controleren met bijvoorbeeld een test account?

Let er trouwens wel op dat nieuwe gebruikers mogelijk ook in de groep nieuw geregistreerde gebruikersgroep zitten.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

bloempje

Bericht door bloempje » 21 jan 2013, 22:56

David schreef:
Wat ik me nu even afvraag, als je als geregistreerd gebruiker de optie aan vinkt is hij dan onzichtbaar of zichtbaar? Volgens mij zou hij zichtbaar moeten zijn, kun je dat eens controleren met bijvoorbeeld een test account?

.

Ik heb het uitgeprobeerd en het klopt!

Ik zie dus wel dat iemand nu zichtbaar is ook al heeft hij aangevinkt dat hij onzichtbaar wil zijn...
thanks!

Gesloten