Site 'backup'

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Schryvers

Site 'backup'

Bericht door Schryvers » 21 jan 2013, 10:43

• Adres van je forum: http://tattootalk.nl
    Event. modificaties op je forum: Galerij 1.1.6, board3portal.
    Wanneer ontstond het probleem? Niet echt een probleem;
    phpBB versie: 3.0.11

Wat is het probleem?
Ik heb het afgelopen weekend hard gewerkt aan mijn nieuwe site, en heb heel veel mods geinstalleerd maar ook weer gede-installeerd. Over in mijn C:\ dus zipjes en in mijn sitemap veel uitgepakte zipjes van mods.

In 4 woorden: Wat een troep nu op mijn hardeschijf zeg.

Nu is mijn vraag: Wat nou als ik nog een andere server heb, en ik installeer daar phpbb 3.0.11 op, hoe krijg ik mijn site dan net zoals op deze server? Weer alles installeren uitzoeken upgraden noem maar op net als ik dit weekend gedaan heb?

Of kan ik makkelijk een aantal mappen pakken van deze server en uploaden naar de nieuwe waar al een phpbb forum draait.

Ik heb het niet over de database maar echt het visuele plaatje plus de mods.

Hoe doe je dat het makkelijkst? Is het uberhaupt handig om de hele root van tattootalk.nl te downloaden via de ftp in een map in mijn C:\?

Met vriendelijke groet,

Schrijvers
(Sorry voor de uitleg, maar me hoofd tolt van al die phpbb bestanden. :?

David
Contacteer:

Re: Site 'backup'

Bericht door David » 21 jan 2013, 10:53

Als je het forum wilt verplaatsen van server A naar server B, dan moet je eigenlijk alles verhuizen. Je forumbestanden die in je FTP staan, maar ook de database. Misschien heb je iets aan dit wiki artikel: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Forum_verhuizen Je zou dus in principe niks opnieuw moeten installeren, je kan alles gewoon meenemen!

Je kunt hier eventueel nog specifieke vragen stellen als je iets niet begrijpt uit het wiki artikel of gewoon meer informatie wilt.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 21 jan 2013, 13:57

Als je een aangepast forum ook elders wilt installeren, dan zijn er twee dingen nodig.
  1. Een kopie van alle forumbestanden. Die kun je dus inderdaad via FTP downloaden en weer elders uploaden.
  2. Het tweede punt kan wat lastiger zijn. Alle wijzigingen die voor de MOD's in de database zijn aangebracht, moeten ook op het andere forum in de database worden aangebracht. Hiervoor moet je dus óf de installaties van die MOD's uitvoeren, óf handmatig de MySQL queries uitvoeren om de aanpassingen in de database aan te brengen.
Het is altijd handig een kopie (FTP download) van je forumbestanden op je PC te zetten. Mocht er zich ooit een probleem voordoen (server crash, hack, virus) dan heb je nog een kopie achter de hand die je terug kunt zetten, of ergens anders kunt installeren.
Daarnaast is het verstandig met enige regelmaat een export van de database te maken (en op te slaan op je PC).
HGN op phpbb.com

Schryvers

Bericht door Schryvers » 21 jan 2013, 19:31

Hoi Pola,

Als ik nu mijn hele root FTP download naar C:\backupjanuari\

En ik download een export bestand van mijn database en ik plaats dat ook in de map, heb ik dan een stabiele backup gemaakt?

Ik bedoel, is het handig?

Met vriendelijke groet,

Schryvers.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 21 jan 2013, 23:14

Ja, dat is ook ongeveer zoals ik het doe.
Wanneer je MOD's installeert, moet je de gewijzigde bestanden op een andere plek opslaan, zodat je altijd terug kunt naar de vorige situatie.
Van de database kun je het beste met een zekere regelmaat een export maken, zodat je niet teveel berichten/leden kwijt raakt, mocht er eens problemen zijn met de database.
HGN op phpbb.com

Gesloten