- Adres van je forum: Lokaal
Event. modificaties op je forum: Geen
Wanneer ontstond het probleem? Na het invoeren van BBCode
phpBB versie: 3.0.11
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?: nee
Wat is het probleem?
Spoiler BBCode werkt niet mee
Ik ben bezig om mijn forum (http://www.ncis-forum.nl) lokaal te upgraden naar phpbb 3.0.11 maar ik heb een klein probleempje waar ik niet echt uit kom.
Op het huidige forum wat nu nog online staat maken we gebruik van [spoil][/spoil] tags om het verhaal van een aflevering niet te verraden voor andere gebruikers.
Na het installeren van PHPBB 3.0.11 heb ik weer BBcode ingevoerd voor spoilers maar dit werkt niet voor oudere berichten die ik mee heb genomen van het phpbb2 forum.
Dit is de BBcode die ik in het beheerpaneel heb toegevoegd:
BBCode:
Code: Selecteer alles
[spoil]{TEXT}[/spoil]
Code: Selecteer alles
<div style="margin:20px; margin-top:5px"><div class="quotetitle"><b>Spoiler:</b> <input type="button" value="Show" style="width:45px;font-size:10px;margin:0px;padding:0px;" onclick="if (this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display != '') { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = ''; this.innerText = ''; this.value = 'Hide'; } else { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = 'none'; this.innerText = ''; this.value = 'Show'; }" /></div><div class="quotecontent"><div style="display: none;">{TEXT}</div></div></div>
Alle nieuwe berichten die gepost worden tussen de [spoil][/spoil] tags worden mooi verborgen, maar alle oudere berichten die ik heb meegenomen van het phpbb2 forum en heb omgezet naar phpbb3 worden gewoon weergegeven als [spoil] bla bla bla tekst tekst tekst[/spoil].
Als ik bij een oud berichtje op 'edit' druk en vervolgens direct opsla dan wordt de tekst opeens wel verborgen.
Hoe kan ik dit oplossen?
Moet ik alle oude berichten met de hand opnieuw opslaan of is er hier een handigheidje voor?

Alvast bedankt