Gasten toegang geven tot 1 categorie

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
zoef

Gasten toegang geven tot 1 categorie

Bericht door zoef » 17 jan 2013, 23:43

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Bovenstaande vragen niet van toepassing

Ik heb weer een beginnersvraag. :(
In de handleiding over het stuk PERMISSIES, heb ik een bepaalde categorie van het fporum waar ik mee bezig ben, toegankelijk gemaakt voor bezoekers. (tenminste dat was de bedoeling)
Geregsitreerde leden zien die categorie wel, maar als ik me uitlog (en me daarmee dus gast maak), zie ik die categorie niet meer.
Toch staat die voor gasten als "alleen lezen" gemarkeerd bij de permissies.
Ik ben al de hele middag bezig geweest met het zoeken naar de oplossing, maar kan die niet vinden.
Wat kan ik vergeten hebben bij de instellingen van de permissies?

Vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Pola
Contacteer:

Re: Gasten toegang geven tot 1 categorie

Bericht door Pola » 17 jan 2013, 23:48

Je moet de permissies toekennen aan de forums binnen de categorie.
HGN op phpbb.com

zoef

Bericht door zoef » 18 jan 2013, 11:43

Hallo Pola,

Ik heb voor bezoekers een categorie Welkom gemaakt. Die categorie heb ik de permissies gegeven van:
1 kan forum zien
2 kan berichten lezen

Verder kunnen en mogen ze niks in die categorie.
Binnen die categorie heb ik een forum gemaakt met de naam "Informatie voor bezoekers"
Ik heb voor dat forum de permissies van de categorie Welkom gecopieerd van Welkom.
Volgens mij heb ik het dan goed gedaan en ook gedaan zoals jij het zei in bovenstaand bericht.
Toch is er niets te zien, als je als gast de link van m'n forum aanklikt: http://www.lotgenotengroep-hetkeerpunt.nl/phpBB3/

Dus.....OF er is nog iets vergeten, ....OF ik heb je niet goed begrepen. :)
Kan iemand me nog een hint geven hierover?

*****************************************************************************************************
Ik heb het probleem denk ik al gevonden. Ik zag dat zich een lid had aangemeld met de naam Anonymus. Omdat ik die niet kende, heb ik die verwijderd.
Toen ik in de zoekfunctie van dit forum de naam Anonymus typte, kwam ik dit onderwerp tegen.
Wie kan deze Anonymus weer toevoegen?
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 18 jan 2013, 13:41

Om de gebruiker Anonymous weer toe te voegen, kun je de volgende MySQL query uitvoeren in phpMyAdmin:

Code: Selecteer alles

INSERT INTO phpbb_users (user_id, user_type, group_id, username, username_clean, user_regdate, user_password, user_email, user_lang, user_style, user_rank, user_colour, user_posts, user_permissions, user_ip, user_birthday, user_lastpage, user_last_confirm_key, user_post_sortby_type, user_post_sortby_dir, user_topic_sortby_type, user_topic_sortby_dir, user_avatar, user_sig, user_sig_bbcode_uid, user_from, user_icq, user_aim, user_yim, user_msnm, user_jabber, user_website, user_occ, user_interests, user_actkey, user_newpasswd, user_allow_massemail) VALUES (1, 2, 1, 'Anonymous', 'anonymous', 0, '', '', 'en', 1, 0, '', 0, '', '', '', '', '', 't', 'a', 't', 'd', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', 0);
Vervolgens moet je deze gebruiker toevoegen aan de groep Gasten.
HGN op phpbb.com

zoef

Bericht door zoef » 18 jan 2013, 15:13

Ik heb zelf geen toegang tot phpMyAdmin, maar heb al een mail gestuurd naar de persoon die daar wel toegang heeft met de vraag mij toegang te verlenen.
Zodra dat kan, keer ik hier terug met de boodschap dat je een PB hebt, waarin dan komt te staan of jij (of een ander) zo vriendelijk wilt zijn om die query uit te voeren, omdat het voor mij Chinees is :mrgreen:

Ik laat je dan wel hier horen wanneer je een PB hebt.

In ieder geval hartstikke bedankt voor de moeite die je nu al deed.

Vr. groet,
Folkert

*********************************************************************************************************

Aanvulling.

Je hebt een PB Pola :)

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 19 jan 2013, 01:59

De gebruiker Anonymous bestond nog wel. Deze gebruiker was wel verwijderd uit de groep Gasten. Ik heb nu de gebruiker Anonymous weer toegevoegd aan de groep Gasten.
Kun je controleren of de bezoekers nu wel kunnen zien wat ze volgens jou zouden moeten kunnen zien?
HGN op phpbb.com

zoef

Bericht door zoef » 19 jan 2013, 11:27

Jaaaaaa, het werkt weer :D

Dank, dank, dank!!!!!!!

Had ik deze Anonymus met mijn beperkte pc kennis ook zelf weer toe kunnen voegen bij Gasten?
Of was dat een ingewikkelde operatie voor mij?

Vr. groet,
Folkert

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 20 jan 2013, 15:23

Omdat ik alleen rechtstreeks toegang tot de database had, heb ik Anonymous toegevoegd via een MySQL query.
Je had Anonymous ook via het beheerderspaneel weer kunnen toevoegen aan de groep Gasten.
HGN op phpbb.com

zoef

Bericht door zoef » 20 jan 2013, 16:57

Ik ben nog niet zo erg thuis met de werking en mogelijkheden van dat beheerderspaneel, maar uit jouw reactie begrijp ik dat er daar ergens dan ook een plek bestaat, waar verwijderde leden in staan?
Ik heb daar al naar gezocht, maar kan deze nergens vinden. Waar had ik dan precies moeten kijken?
Sorry voor de misschien knullig overkomende vraag.

Vr. groet,
Folkert

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 20 jan 2013, 20:23

Volgens mij was het lid zelf dus niet verwijderd, maar alleen verwijderd uit de groep gasten.
HGN op phpbb.com

zoef

Bericht door zoef » 20 jan 2013, 20:51

Pola schreef:Volgens mij was het lid zelf dus niet verwijderd, maar alleen verwijderd uit de groep gasten.
Bedankt voor de reactie, maar ik kan er niks mee. ;)
Mijn vraag was op welke manier ik dan deze Anonymous zelf weer bij Gasten had kunnen plaatsen via het beheerderspaneel

Als je dit via dat Beheerderspaneel kan doen, dan moet deze Anonymous toch ergens staan en met één of meer muisklikken weer terug gezet kunnen worden bij Gasten?
Maar waar had ik hem dan kunnen vinden?
En hoe had ik hem dan kunnen terugzetten via dat beheerderspaneel?

David
Contacteer:

Bericht door David » 20 jan 2013, 21:03

Volg onderstaande stappen om Anonymous toe te voegen
  • Ga naar je Beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Gebruikers en Groepen
  • Klik dan aan de linkerkant op Groepsbeheer
  • Je ziet dan onder "Voorgedefinieerde groepen" de groep gasten staan
  • In het rijtje bij gasten klik je op leden
  • Aldaar kun je één of meerdere gebruikers toevoegen in dit geval "Anonymous"
  • Maak groepsleider: NEE Maak standaard groep: JA
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

zoef

Bericht door zoef » 20 jan 2013, 21:35

Dit is duidelijk (zelfs voor mij :lol: )

Bedankt David! :)

Schryvers

Bericht door Schryvers » 21 jan 2013, 16:53

Wel leuk en aardig dat je bij de bezoekers mededelingen zegt dat ze moeten aangeven bij registratie waarom ze zich aanmelden, maar bij je registratie formulier hebben ze de kans niet om een verhaaltje te typen.

Onmogelijke situatie dus momenteel.

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 21 jan 2013, 17:07

Schryvers, je bericht voegt weinig toe aan dit topic. Let er in het vervolg op dat een bericht niet afdwaalt van het daadwerkelijke onderwerp en het liefst ook echt iets toevoegt aan het topic. Indien je een aparte vraag wilt stellen kan je daarvoor een apart topic openen.

Bedankt!

Gesloten