Nieuw lid registratie e-mail naar beheer(Opgelost)

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
belfiets
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 jul 2012, 22:05

Nieuw lid registratie e-mail naar beheer(Opgelost)

Bericht door belfiets » 16 jan 2013, 22:39

  • Adres van je forum: http://dierenhulpzondergrenzen.com/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? 1 week geleden
    phpBB versie: 3.0


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Negatief
    Wat is het probleem?
De laatste tijd krijgen wij als beheerders geen e-mails meer dat een nieuw lid zich heeft geregistreerd.
De functie is nog steeds ingeschakeld maar bij allen komt niks binnen, zowel inbox als ongewenste inbox komt er helaas niks meer aan. Voorheen was er niks aan de hand.
Iemand die wellicht dit herkent of een oplossing kan bieden? Erg vervelend namelijk aangezien wij pas iemand accepteren wanneer de persoon zich heeft geregistreerd/ voorgesteld heeft en dus de toevoeging handmatig gebeurt (bewust).
Laatst gewijzigd door belfiets op 14 mei 2013, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Nieuw lid registratie e-mail naar beheer

Bericht door Pola » 17 jan 2013, 18:04

Kan het zijn dat je host iets heeft aangepast aan?
Als er niets gewijzigd is aan het forum, is het niet logisch dat opeens het versturen van e-mails bij nieuwe registraties niet meer werken.
Wat zijn de E-mail instellingen op je forum? Gebruik je de lokale mailfunctie van je host of gebruik je SMTP?
HGN op phpbb.com

belfiets
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 jul 2012, 22:05

Re: Nieuw lid registratie e-mail naar beheer

Bericht door belfiets » 18 jan 2013, 11:20

Beste Pola,

Bedankt voor de reactie.
Ik gebruik de lokale mail functie, zelf heb ik mij nog niet verdiept in de smtp functie.
Wat zou mijn host hebben kunnen veranderd? Is het dan ook niet zo dat zij inbraak maken op je website wat zij enkel alleen met toestemming mogen doen?
Groet!

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Nieuw lid registratie e-mail naar beheer

Bericht door Pola » 18 jan 2013, 13:32

Nee, zij kunnen veiligheidsinstellingen wijzigen op de server waar je site op draait. Dat is geen inbraak op je website.

Gebruik je een e-mailadres behorend bij je hosting pakket of gebruik je een ander e-mail adres. Meestal staan hosting providers alleen maar eigen e-mail adressen toe.
HGN op phpbb.com

belfiets
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 jul 2012, 22:05

Re: Nieuw lid registratie e-mail naar beheer

Bericht door belfiets » 18 jan 2013, 15:32

Eerst gebruikte ik eentje behorende bij het webhosting pakket.
Vanuit hier kreeg iedere beheerder een e-mail zodra een lid zich had geregistreerd en wat de beheerder ermee wou doen. Toelaten of verwijderen?

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Nieuw lid registratie e-mail naar beheer

Bericht door Pola » 19 jan 2013, 02:05

Ik begrijp niet wat je in je bericht schrijft.

Een e-mail die je zou moeten gebruiken is een e-mail adres <naam>@dierenhulpzondergrenzen.com. Gebruik je dergelijke namen bij de E-mail instellingen voor Contact e-mailadres en Antwoord e-mailadres?
HGN op phpbb.com

belfiets
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 jul 2012, 22:05

Re: Nieuw lid registratie e-mail naar beheer

Bericht door belfiets » 19 jan 2013, 12:48

Ok zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Stel je wilt registreren, dan maak je dus een account aan en krijg je een e-mail van noreply@dierenhulpzondergrenzen.com
Op dat moment krijgen alle beheerders ook een e-mail dat het volgende lid zich heeft aangemeld maar nog op toestemming / goedkeuring wacht. Wederom van noreply@dierenhulpzondergrenzen.com

Nu werkt die gehele functie opeens niet meer, zonder dat men iets eraan heeft veranderd.
En dan doel ik erop dat de beheerders een e-mail krijgen om een nieuw lid te accepteren en toe te laten.

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Nieuw lid registratie e-mail naar beheer

Bericht door Pola » 20 jan 2013, 20:22

Kun je laten zien wat de E-mail instellingen zijn in het beheerderspaneel? Zie bijgevoegde afbeelding.
Afbeelding
HGN op phpbb.com

-Mieke-
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jan 2013, 18:53

Re: Nieuw lid registratie e-mail naar beheer

Bericht door -Mieke- » 21 jan 2013, 06:40

Ik had eenzelfde vraag en zelf al de boel zo ingevuld als op dit screenshot staat. Toch krijg ook ik géén mails bij nieuwe aanmeldingen. Is er nog iets anders wat ik fout doe?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Nieuw lid registratie e-mail naar beheer

Bericht door Ger » 21 jan 2013, 10:55

-Mieke-, wil je aub even je eigen topic openen, daar de support template invullen voor jouw exacte situatie? Dat voorkomt dat er dingen door elkaar gaan lopen en zorgt ervoor dat we iedereen op maat kunnen helpen.

belfiets
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 jul 2012, 22:05

Re: Nieuw lid registratie e-mail naar beheer

Bericht door belfiets » 14 mei 2013, 20:23

(Opgelost!) Dank nog voor de hulp het bleek mijn fout in de update van het forum...

Gesloten