Registratiemails forward - hoe uitzetten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
inge1963

Registratiemails forward - hoe uitzetten

Bericht door inge1963 » 08 jan 2013, 22:11

• Adres van je forum: http://www.kattekoppen.eu
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.10

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Registratiemails worden naar het hoofdmail adres van het forum gestuurd (info@kattekoppen.eu) en vandaar uit weer naar mijn mail geforward. Ik wil dit uitzetten maar kan op het forum zelf niet vinden hoe ik dit aan moet passen. En ook in de webmailbox van kattekoppen.eu kan ik het niet vinden.

Weet iemand of ik dit ergens in het beheerderspaneel kan aanpassen en zo ja, waar?

David
Contacteer:

Re: Registratiemails forward - hoe uitzetten

Bericht door David » 08 jan 2013, 22:17

Welkom op phpbb.nl :)

Een forwarder voor je e-mails heeft eigenlijk weinig met phpBB3 te maken, normaal gezien wordt een forwarder ingesteld via je mailbox of het controlepaneel van je host! Ik denk dat je beter daar even kunt kijken en wellicht je host even informeren.

Verder wil ik je adviseren je forum te updaten, het is verstandig up-to-date te blijven. Je zegt 3.0.10 te hebben, de huidige versie van phpBB is 3.0.11
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

inge1963

Bericht door inge1963 » 08 jan 2013, 22:23

Dank je, ik weet dat het forum geupdate moet worden, maar het is een op sterven na dood forum wat we vooralsnog niet op willen heffen. Maar de update had daarom niet zo'n haast. Zal er toch eens werk van maken.

Maar ik krijg dagelijks zo'n 40 spamregistratie mails doorgestuurd en daar word ik ietwat kriegel van. Ik heb al contact opgenomen met de host maar die kon het niet vinden. Het leek me ook niet logisch dat dit op het forum geregeld werd.
We gaan verder zoeken.

David
Contacteer:

Bericht door David » 08 jan 2013, 22:32

Ik heb even naar je forum gekeken en de bevestigingsmethode die je gebruikt is al langere tijd gekraakt automatische spambots kunnen zich met groot gemak registreren. Om spam te voorkomen kun je dit topic eens lezen: viewtopic.php?f=40&t=55696 De Vraag en Antwoord captcha is de beste optie mits je de vragen niet te makkelijk maakt. Stel bijvoorbeeld een vraag over iets in je header en wissel regelmatig van vraag ;)

Daarnaast ontdekte ik dat je forum mogelijk 3.0.7 is dit kan ik opbrengen uit je stijl bestanden. Ik zou toch serieus overwegen altijd up-to-date te blijven!

Wat betreft je e-mail probleem, kan het zijn dat jij twee beheerders of eigenaars accounts hebt? Misschien dat je e-mail adres twee keer voorkomt in de database(phpBB3) en je daarom twee mails krijgt.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

inge1963

Bericht door inge1963 » 08 jan 2013, 22:37

Daar ga ik zeker naar kijken, dank je wel voor de tip.

Updaten doen we niet zelf, dat wordt door iemand anders gedaan. Af en toe geef ik een gil als ik zie dat het forum geupdate moet worden en dan, als hij tijd heeft, gebeurt dat. Ik dacht dus oprecht dat we redelijk up-to-date waren..

Er zijn 3 beheerders, eentje is het admin account met het info@kattekoppen.eu mail adres en dan nog 2 beheerders die allebei de registratiemail doorgestuurd krijgen als iemand zich registreert. Dat was destijds makkelijker zodat we allebei de nieuwe leden konden activeren.

inge1963

Bericht door inge1963 » 08 jan 2013, 22:49

Vraag en antwoord captcha toegepast, zou mooi zijn als we nu geen ongewenste registratiemails krijgen. :)
Nogmaals bedankt.

Gesloten