Verbannen via IP

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Gebruikersavatar
chris121
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 mar 2010, 16:24

Verbannen via IP

Bericht door chris121 » 08 jan 2013, 20:46

  • Adres van je forum: http://banbadminton.nl/forum
    Event. modificaties op je forum: automod, Posting template, Show Banned Status en nog een paar mods.
    Wanneer ontstond het probleem? is geen probleem, heb een vraag.
    phpBB versie: 3.0.11


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? ja, is net geïnstalleerd.
    Wat is het probleem?
Als je in een spelersprofiel op verbannen klik dan ga je naar het moderatorspaneel en staat gelijk de gebruikersnaam ingevuld. Ik zou graag willen dat die dan automatisch in plaats van ban gebruikersnamen naar ban IP's gaat, en het IP adres dan ook automatisch invult.
Heb de code al in common.php op line 628 gevonden:

Code: Selecteer alles

			'U_USER_BAN'			=> ($auth->acl_get('m_ban') && $user_id != $user->data['user_id']) ? append_sid("{$phpbb_root_path}mcp.$phpEx", 'i=ban&mode=user&u=' . $user_id, true, $user->session_id) : '',
als ik de code mode=user in mode=ip wijzig werkt het wel, ga dan naar Ban IP's. Alleen dan wordt het IP adres niet automatisch ingevult. Heeft iemand een idee hoe die wel het geval kan zijn?

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Verbannen via IP

Bericht door Pola » 14 jan 2013, 00:36

Ik neem aan dat je memberlist.php bedoelt (en niet common.php). Anders is er namelijk iets goed in de war.

Het zou gewoon moeten werken als je mode=user vervangt door mode=ip. Ik heb dat zojuist geprobeert op mijn eigen testforum.
Heeft de gebruiker waarmee je het uitprobeert wel een IP adres in zijn/haar profiel staan?
HGN op phpbb.com

Gebruikersavatar
chris121
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 mar 2010, 16:24

Re: Verbannen via IP

Bericht door chris121 » 15 jan 2013, 22:07

Ik bedoel inderdaad memberlist.php Er staat inderdaad geen ip adres in het profiel. Hoe kan ik dat daar dan in laten weergeven en is dit alleen zichtbaar voor moderators/beheerders?

EDIT:
Je bedoelt toch in dit profiel?
http://i49.tinypic.com/nlyfrl.png

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Verbannen via IP

Bericht door Pola » 16 jan 2013, 00:19

Nee, ik bedoel wanneer je in het beheerderspaneel een profile bekijkt. (Klik in het profiel dat je liet zien op "Beheer gebruiker".) Zie je daar "Geregistreerd op IP:" met een IP-adres?
HGN op phpbb.com

Gebruikersavatar
chris121
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 mar 2010, 16:24

Re: Verbannen via IP

Bericht door chris121 » 17 jan 2013, 07:35

Nee daar staat geen IP adres. Ik heb is een account gemaakt en dan werkt het wel. Waarschijnlijk omdat ik het account van mijn CMS had geïmporteerd. Heel erg bedankt voor je reactie, het is nu opgelost!

Gesloten