Updaten van 3.0.7-PL1 naar 3.0.11

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Wijo

Updaten van 3.0.7-PL1 naar 3.0.11

Bericht door Wijo » 29 dec 2012, 19:03

Pola schreef:Je kunt de code wijzigingen via https://area51.phpbb.com/code-changes/3.0.10/. Afhankelijk vanuit welke versie je update kun je links de versie kiezen en rechts browsen (styles > stijl > imageset, templates en theme > bestanden) naar alle wijzigingen.
Ik moet updaten vanaf 3.0.7-PL1 en moet dat ook handmatig doen. Staat er ook ergens iets over hoe ik dan language nl moet updaten?
Met vriendelijke groet,
Wim.

David
Contacteer:

Re: Updaten van 3.0.2 naar 3.0.11???

Bericht door David » 29 dec 2012, 19:07

Wijo schreef:
Pola schreef:Je kunt de code wijzigingen via https://area51.phpbb.com/code-changes/3.0.10/. Afhankelijk vanuit welke versie je update kun je links de versie kiezen en rechts browsen (styles > stijl > imageset, templates en theme > bestanden) naar alle wijzigingen.
Ik moet updaten vanaf 3.0.7-PL1 en moet dat ook handmatig doen. Staat er ook ergens iets over hoe ik dan language nl moet updaten?
Wat wil je precies updaten een stijl of een forum?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Wijo

Bericht door Wijo » 29 dec 2012, 19:29

Hallo David.

Een forum in een bepaalde stijl: http://www.bijenhouden.nl/phpbb/index.php
Met vriendelijke groet,
Wim.

David
Contacteer:

Bericht door David » 29 dec 2012, 19:47

Wijo schreef:Hallo David.

Een forum in een bepaalde stijl: http://www.bijenhouden.nl/phpbb/index.php
Om eerlijk te zijn is dat nog niet echt duidelijk ;)

Je hebt je forum versie, de huidige op dit moment 3.0.11! Prosilver en Subsilver2 hebben normaal gezien de zelfde versie als je forum omdat deze twee "standaard" stijlen door middel van de automatische updater worden bijgewerkt iedere keer als je het forum update met de automatische updater.

Je Nederlandse taal bestanden hoef je in principe niet handmatig bij te werken als je het forum al met de automatische updater van phpbb.nl hebt bijgewerkt.

Gebruik je een andere stijl dan Prosilver of Subsilver2 dan moet je de stijl handmatig bijwerken

De stijl prosilver op jouw forum is gemaakt voor 3.0.6 dat zou betekenen dat het forum ook nog 3.0.6 is klopt dat?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Wijo

Bericht door Wijo » 30 dec 2012, 00:58

Ik gebruik prosilver mar wel met aangepaste kleuren.
De versie is 3.0.7-PL1 Dat wordt in ieder geval bij mij aangegeven. Ik heb de vorige update niet gedaan. Het kan zijn dat deze gedeeltelijk was uitgevoerd. Kan dat? Of wel volledig en dat dan bij style de oude bestanden weer zijn teruggezet? Zoals je ziet zijn de kleuren aangepast. Als er automatisch geupdate wordt blijft dit dan zo? Ik heb zelf wel zo hier en daar allerlei wijzigingen aangebracht. Ik ben bang dat met automatisch updaten dit allemaal weer teniet gedaan wordt. Vandaar dat ik het idee had om het dan maar handmatig te doen.
Met vriendelijke groet,
Wim.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 30 dec 2012, 01:23

De automatische updater is juist speciaal bedoeld voor forums met wijzigingen (modificaties). De automatische updater vergelijkt de bestanden en voegt alleen de updates in. Soms is het niet mogelijk voor de automatische updater om updates in te voegen omdat op hetzelfde punt een modificatie gemaakt is. Dan geeft de automatische updater het aan en moet je kiezen om het origineel te houden, de update te gebruiken óf zelf betreffende wijziging handmatig uit te voeren.
HGN op phpbb.com

Ger
Contacteer:

Re: Updaten van 3.0.7-PL1 naar 3.0.11

Bericht door Ger » 30 dec 2012, 10:03

Wijo, wil je liever je eigen topics openen in plaats van je support in andermans topic te vragen? Zo houden we het voor iedereen overzichtelijker.
Ik heb het nu afgesplitst.

Wijo

Re: Updaten van 3.0.7-PL1 naar 3.0.11

Bericht door Wijo » 30 dec 2012, 13:27

Dank je Pola voor de uitleg. Ik was er niet helemaal gerust op.
Ik heb besloten om een test te doen. Ik heb alle files gekopieerd van phpbb naar phpbbtest. In de database heb ik alle phpbb3 gekopieerd naar phpbb3test. In config.php van phpbbtest heb ik dit gewijzigd.

Nu dus eerst een automatische update van 3.0.7-PL1 naar 3.0.8 gedaan. Daarin loopt het vast. De database wordt gecontroleerd en daarna moet ik het proces vervolgen. Ik zie nog dat er bestanden met elkaar vergeleken worden maar deze loopt vast na 24 bestanden vergeleken te hebben en stopt het: mijn browser geeft aan: Page not found. Niet zo raar want het in het adres staat /phpbb/install/index.php?language=nl&mode=update&sub=file_check
En volgens mij moet dat zijn phpbbtest.
Overigens geeft ie nu wel aan dat het testforum nu 3.0.8 is.
Wat gaat er mis?
--------------------
Ik ben er al achter: ik moest in de database een regel in config aanpassen.
--------------------
Al met al, na het testen, een half uur bezig geweest om van 3.07-PL1 naar 3.011. Bedankt voor de support en dat jullie me van het handmatig updaten hebben af te houden. Het is allemaal goed gelukt met behoud van alle mods en andere wijzigingen in het oude forum.
Met vriendelijke groet,
Wim.

Gesloten