Style data per ongeluk verwijderd! Forum weg???

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
ChasinDreams
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2012, 00:53

Style data per ongeluk verwijderd! Forum weg???

Bericht door ChasinDreams » 29 dec 2012, 01:01

  • Adres van je forum: http://www.fcemmenforum.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? bij aanpassen is per abuis de standaardstijl verwijderd, sindsdien forum weg/onbereikbaar
    phpBB versie: weet ik niet uit m'n hoofd


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Ja, ik had het forum recent overgenomen van een ander en wilde de stijl van het forum aanpassen. Dat kon eerst wel en ik heb de voorbeelden gezien. Nu wilde ik het forum definitief aanpassen, maar ik kon geen voorbeelden meer bekijken en de wijzigen werden niet doorgevoerd. Toen ben ik aan het 'prutsen' gegaan (dom, dom, dom)...
    Wat is het probleem?
Het forum is 'weg' (?). Zowel het eigenlijke forum, als het beheerspaneel. Bij het invoeren van het adres verschijnt de volgende melding;
Algemene fout Could not get style data

Kan iemand alsjeblieft helpen? Is het forum nog te 'redden' of is het finito...? :cry:

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Style data per ongeluk verwijderd! Forum weg???

Bericht door David » 29 dec 2012, 01:13

Welkom op phpbb.nl :)

Nee, het is niet finito! Met de Support toolkit kun je de "standaard" stijl instellen je forum is dan als het goed is weer bereikbaar. Weet uit mijn hoofd niet waar in de stk je moet kijken onder het tabblad: suppot tools ergens staat een optie voor stijlen, die moet je gebruiken.

Mocht je er niet uitkomen dan horen wij het graag ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

ChasinDreams
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2012, 00:53

Re: Style data per ongeluk verwijderd! Forum weg???

Bericht door ChasinDreams » 29 dec 2012, 01:25

David schreef:Welkom op phpbb.nl :)
Bedankt! In alle paniek snel een account aangemaakt zonder me voor te stellen, haha...
Nee, het is niet finito! Met de Support toolkit kun je de "standaard" stijl instellen je forum is dan als het goed is weer bereikbaar. Weet uit mijn hoofd niet waar in de stk je moet kijken onder het tabblad: suppot tools ergens staat een optie voor stijlen, die moet je gebruiken.

Mocht je er niet uitkomen dan horen wij het graag ;)
Oh, gelukkig. Ik heb de toolkit gedownload en zie bij >tools>support een bestandje reset_styles.php staan. Ik vermoed dat ik die moet hebben, maar...met welk programma dien ik die te openen?

In ieder geval enorm bedankt voor de hulp tot nu toe!

ChasinDreams
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2012, 00:53

Re: Style data per ongeluk verwijderd! Forum weg???

Bericht door ChasinDreams » 29 dec 2012, 01:43

Oké, ik heb hem nu geopend met 'Kladblok', het is dus niet zozeer een programma, maar een code die ik ergens (root directory?) moet invoeren...? Hoe kom ik daar...?

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Style data per ongeluk verwijderd! Forum weg???

Bericht door Pola » 29 dec 2012, 02:27

Je hebt de Support Toolkit gedownload naar je PC en vervolgens uitgepakt?
Je moet vervolgens de folder stk met alles erin uploaden naar de root folder van je forum op de server. Gebruik een goede FTP client zoals FileZilla.
Je kunt daarna via de url http://www.fcemmenforum.nl/phpBB3/stk inloggen in de support toolkit. (Je moet dan wel eigenaar zijn.) Op de pagina Support Tools heb je de mogelijkheid om je stijlen te resetten.

(Als je geen eigenaar bent, maar wel de mogelijkheid hebt bestanden te uploaden naar de server, dan vind je op de inlog pagina een mogelijkheid om een wachtwoord bestand aan te maken, die je moet downloaden en vervolgens uploaden naar de server.)
HGN op phpbb.com

ChasinDreams
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2012, 00:53

Re: Style data per ongeluk verwijderd! Forum weg???

Bericht door ChasinDreams » 29 dec 2012, 05:09

Pola schreef:Je hebt de Support Toolkit gedownload naar je PC en vervolgens uitgepakt?
Ja.
Je moet vervolgens de folder stk met alles erin uploaden naar de root folder van je forum op de server. Gebruik een goede FTP client zoals FileZilla.
Waar vind ik de root folder van het forum dan? En hoe upload ik dingen daarin? Is dit via phpMyAdmin?

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Style data per ongeluk verwijderd! Forum weg???

Bericht door Kevin » 29 dec 2012, 08:22

Uploaden doe je via de FTP net zoals je de forumbestanden bij de installatie hebt geupload.

De root map van je folder is de meestal iets van public_html, het is de map waar ook het bestand config.php en .htacces in staan.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

ChasinDreams
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2012, 00:53

Re: Style data per ongeluk verwijderd! Forum weg???

Bericht door ChasinDreams » 29 dec 2012, 09:25

Dat helpt me niet verder, aangezien ik het forum destijds niet zelf geïnstalleerd heb. Ik ben bang dat ik hier zelf niet uit ga komen. Is er wellicht iemand die het, eventueel tegen een vergoeding, voor me kan doen?

EDIT:
Ik krijg als ik via FireZilla verbinding probeer te maken ook de volgende melding(en):
Antwoord: 530 User cannot log in.
Fout: Fatale fout
Fout: Kan niet verbinden met server


ChasinDreams
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2012, 00:53

Re: Style data per ongeluk verwijderd! Forum weg???

Bericht door ChasinDreams » 29 dec 2012, 09:51

Bedankt voor uw reactie, maar ik had dat stuk reeds gezien en het helpt me niet verder. Met name omdat het me niet lukt om in te loggen via het FTP programma (en ik er verder ook totaal geen ervaring mee heb)...:(

ChasinDreams
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2012, 00:53

Re: Style data per ongeluk verwijderd! Forum weg???

Bericht door ChasinDreams » 29 dec 2012, 09:54

Ter verdere info, als ik nu het forum probeer te bereiken krijg ik onderstaande melding:

General Error
SQL ERROR [ mysql4 ]

Access denied for user 'fcemmenforum'@'net3-nl-iis-99.ad.vevida.net' (using password: YES) [1045]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

Gebruikersavatar
Neo
Berichten: 211
Lid geworden op: 02 apr 2006, 00:16
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Style data per ongeluk verwijderd! Forum weg???

Bericht door Neo » 29 dec 2012, 09:58

Heb je wel login gegevens van je provider van de site daar kun je deze gegevens altijd wel terug vinden of aanpassen.

ChasinDreams
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2012, 00:53

Re: Style data per ongeluk verwijderd! Forum weg???

Bericht door ChasinDreams » 29 dec 2012, 10:01

Ja, die heb ik wel. De hosting is Vevida en ik ben op dit moment 'gewoon' ingelogd op 'My Vevida' en op 'MySQL.Vevida'. Hoe zou ik het dan kunnen aanpassen? Enig idee? Want ik weet niet precies hoe het moet en ben bang dat ik het dan nog erger maak, als ik daar in ga rommelen.
De gegevens waar je op doelt zijn de style en template neem ik aan...?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Style data per ongeluk verwijderd! Forum weg???

Bericht door David » 29 dec 2012, 11:12

ChasinDreams schreef:Ter verdere info, als ik nu het forum probeer te bereiken krijg ik onderstaande melding:

General Error
SQL ERROR [ mysql4 ]

Access denied for user 'fcemmenforum'@'net3-nl-iis-99.ad.vevida.net' (using password: YES) [1045]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.
Heb je toevallig je database wachtwoord veranderd?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

ChasinDreams
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2012, 00:53

Re: Style data per ongeluk verwijderd! Forum weg???

Bericht door ChasinDreams » 29 dec 2012, 11:16

Ja, die had ik veranderd. Maar ik kon er eerst nog wel mee inloggen en kreeg eerst ook de betreffende foutmelding niet.
Maar er is inmiddels iemand van dit forum aan het kijken of hij het kan repareren en de melding
General Error
SQL ERROR [ mysql4 ]

Access denied for user 'fcemmenforum'@'net3-nl-iis-99.ad.vevida.net' (using password: YES) [1045]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.
is inmiddels verdwenen zie ik (waarvoor dank!). Nu staat de melding
Algemene fout
Could not get style data
er weer.

Hopen dat ook die verholpen kan worden...

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Style data per ongeluk verwijderd! Forum weg???

Bericht door David » 29 dec 2012, 11:19

Fijn dat je wordt geholpen ;)

Misschien heeft de persoon die jouw helpt het al gezegd, maar als je het wachtwoord van je database wijzigt moet je dit ook aanpassen in je config.php op die manier kan het forum weer communiceren met de database.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

ChasinDreams
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2012, 00:53

Re: Style data per ongeluk verwijderd! Forum weg???

Bericht door ChasinDreams » 29 dec 2012, 11:24

Oké, dat zal me nog wel duidelijk worden gemaakt dan. Ik zie dat het forum ook weer online is...helemaal TOP!!!

Gebruikersavatar
Neo
Berichten: 211
Lid geworden op: 02 apr 2006, 00:16
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Style data per ongeluk verwijderd! Forum weg???

Bericht door Neo » 29 dec 2012, 11:26

Het wachtwoord was idd aangepast maar ook stonden de rechten van de mappen niet goed!
Het is opgelost en hij heeft een berichtje met waar hij zijn ftp gegevens kan vinden en aanpassen :geek:

Gesloten