- http://sleddogclub.forumatic.com/index.php : http://
Hallo,
Ik ben de grootste sukkel op deze planeet hoogst waarschijnlijk.
Ik ben me een partijtje aan t klooien met dat forumatic en dat phpbb maar eigenlijk snap ik er geen zak van.
Dan heb ik t nog niet eens over t veranderen van de style want dat was ook dramatisch vandaar maar weer op standaard.
Nou wil ik een bepaald deel van t forum afschermen voor normale gebruikers, zodat alleen vaste gebruikers daar kunnen komen maar ik weet gewoon niet hoe en ik ben toch overtuigd dat dat moet kunnen.. Weet iemand hier raad mee of heeft iemand zin en tijd om mij te helpen mijn forum op te bouwen op de goede manier?
Groetjes
Geheim maken van een bepaald deel van t forum
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Geheim maken van een bepaald deel van t forum
Re: Geheim maken van een bepaald deel van t forum
Welkom op phpbb.nl
Ik ben eerlijk gezegd niet bekend met forumatic, zou je iets meer kunnen vertellen over het probleem met je stijl? Wat heb je bijvoorbeeld gedaan en wat is er zo gigantische mis gegaan?
Welke gebruikers en/of Groepen een bepaald forumonderdeel wel of niet kunnen zien/gebruiken hangt af van je forumpermissies. Als ik het goed begrijp wil je naast de gewone "Geregistreerde Gebruikers" een groep met "VIP Gebruikers" hebben (om het zo maar even te noemen)!
Verwoord ik dat goed?
Hieronder alvast de uitleg hoe je forumpermissies moet instellen:
Lees ook: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/Permissies

Ik ben eerlijk gezegd niet bekend met forumatic, zou je iets meer kunnen vertellen over het probleem met je stijl? Wat heb je bijvoorbeeld gedaan en wat is er zo gigantische mis gegaan?
Welke gebruikers en/of Groepen een bepaald forumonderdeel wel of niet kunnen zien/gebruiken hangt af van je forumpermissies. Als ik het goed begrijp wil je naast de gewone "Geregistreerde Gebruikers" een groep met "VIP Gebruikers" hebben (om het zo maar even te noemen)!
Verwoord ik dat goed?
Hieronder alvast de uitleg hoe je forumpermissies moet instellen:
- Ga nar je beheerderspaneel
- Klik op het tabblad: Permissies
- Klik aan de linkerkant op Forumpermissies
- Selecteer dan één of meerdere forums en klik op "Bevestig"
- Selecteer dan een groep of gebruiker en klik op "wijzig permissies" of "voeg permissies toe" hangt er van af of je de groep wel of niet hebt toegevoegt.
- Dan kun je een permissie rol kiezen via het dropdown menu, of de permissies één voor één instellen via Geavanceerde permissies.
- Als je dat hebt gedaan klik je op "pas alle permissies toe"
Lees ook: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/Permissies
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Ha! Wow bedankt voor je super snelle reactie! Ik ga meteen aan de slag met die permissies en dat is exact wat ik bedoel inderdaad!
Ik had bij styles wat aangeklikt en plots was mijn forum zeg maar style loos. Gewoon wat tekst onder elkaar en t was dramatisch om dit weer goed te krijgen dus ik durf er eigenlijk ook niet meer aan te zitten. Maar eigenlijk vind ik de style zo erg saai en ik zou toch graag gezien t een sledehondenforum is wat meer hondjes er in verwerken maar ik zou niet weten hoe.
Ik had bij styles wat aangeklikt en plots was mijn forum zeg maar style loos. Gewoon wat tekst onder elkaar en t was dramatisch om dit weer goed te krijgen dus ik durf er eigenlijk ook niet meer aan te zitten. Maar eigenlijk vind ik de style zo erg saai en ik zou toch graag gezien t een sledehondenforum is wat meer hondjes er in verwerken maar ik zou niet weten hoe.
Als jij inderdaad die VIP groep zou willen kun je ook een "nieuwe groep" aanmaken... jij kunt dan als beheerder zelf beslissen wie je in de groep toelaat! Die groep kun je dan speciale permissies geven voor het VIP forum.
Een groep kun je aanmaken op onderstaande manier:

Een groep kun je aanmaken op onderstaande manier:
- Ga naar het Beheerderspaneel
- Klik op het tabblad: Gebruikers en Groepen
- Klik aan de linkerkant op: Groepsbeheer
- Je ziet dan vanzelf een blok aan de rechterkant met "Nieuwe groep maken:" daarnaast een tekst balk en daarnaast de knop "bevestig"
- In de tekstbalk typ je de naam van de VIP groep, en klik op "bevestig"
- Je kunt dan nog wat dingen instellen als je alle opties even doorleest zie je vanzelf waar ze voor dienen

Wijziging: Oooja!!
Ik zou het bijna vergeten de stijl... Heb je bij forumatic toegang tot je phpBB3 bestanden? Normaal gezien kan dit via FTP maar omdat je bij een forumhost zit kan het zijn dat je deze mogelijkheid niet hebt!Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Nou dat is dus t probleem ook een beetje heb dat PHPBB gedownload maar tot dusver heb ik t nog niet kunnen gebruiken? Nou moet ik zeggen dat ik echt de grootste idioot ben op dat gebied hoor en der weinig van snapte maar via dat forumatic vroegen ze wel ergens of ik PHPbb bestanden wilde toevoegen maar ik snap gewoon geen zak van hoe dat moet
Heb trouwens een groep vaste leden gemaakt en alleen die toegang gegeven tot t vaste leden gedeelte 

Denk dat iedere beginner moeite heeft met phpBB
Om jezelf nu een "sukkel" of "idioot"te noemen lijkt mij niet nodig! Wij zijn hier om support te geven en je te helpen de rest van de kennis komt vanzelf.
Als ik de informatie op deze pagina goed heb begrepen, is de optie die jij hebt gezien... een optie om een bestaand forum te importeren. Als je bijvoorbeeld al een forum had gehad dan zou je dat forum kunnen uploaden en gebruiken!
Verder lees ik eigenlijk nergens iets over FTP toegang.
Je hebt een gratis pakket genomen neem ik aan, niets betaald?

Als ik de informatie op deze pagina goed heb begrepen, is de optie die jij hebt gezien... een optie om een bestaand forum te importeren. Als je bijvoorbeeld al een forum had gehad dan zou je dat forum kunnen uploaden en gebruiken!
Verder lees ik eigenlijk nergens iets over FTP toegang.
Je hebt een gratis pakket genomen neem ik aan, niets betaald?
Ik heb werkelijkwaar geen idee wat FTP toegang is. T is meer dat ik ook van de gebruiksaanwijzing van phpBB weinig wijzer word dat ik me op dat gebied een sukkel noem haha
FTP staat voor File Transfer Protocol, waarschijnlijk wordt je daar ook niet veel wijzer van
Het is een methode om bestanden naar een server te uploaden of van je server te downloaden. Je hebt FTP toegang nodig om de speciale honden plaatjes/icoontjes die je wilt te uploaden, daarnaast zul je in een aantal bestanden misschien wijzigingen moeten doen om de plaatjes goed te kunnen weergeven.
Als die mogelijkheid er niet is, dan ben ik bang dat je ook je plaatjes/icoontjes die je graag wilt niet kan gebruiken.

Het is een methode om bestanden naar een server te uploaden of van je server te downloaden. Je hebt FTP toegang nodig om de speciale honden plaatjes/icoontjes die je wilt te uploaden, daarnaast zul je in een aantal bestanden misschien wijzigingen moeten doen om de plaatjes goed te kunnen weergeven.
Als die mogelijkheid er niet is, dan ben ik bang dat je ook je plaatjes/icoontjes die je graag wilt niet kan gebruiken.
Hou er wel rekening mee dat je niet zomaar vanaf forumatic backup naar een 3.0 backup kan gaan, aangezien forumatic een 3.1 versie draait.