newby

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
yvonnedv

newby

Bericht door yvonnedv » 22 nov 2012, 19:49

• Adres van je forum: http://sleutelforum.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: ???????

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik beheer al een tijdje bovenstaand forum. Degene die het forum heeft opgezet is niet meer in beeld.

Ik heb een heleboel vragen. Hoe vind ik het versienummer? (zal wel al vrij oud zijn)

Ik heb een back-up gemaakt en de update van 3.0.10 naar 3.0.11 gedownload. Hoe kan ik nu het forum updaten. Als ik www.sleutelforum.nl/install/ in mijn broeser intik krijg ik een foutmelding.

Ook wil ik graag iets op het forum hebben zodat spambots zich niet registreren.

Kunnen jullie mij helpen?

David
Contacteer:

Re: newby

Bericht door David » 22 nov 2012, 20:01

Welkom op phpbb.nl :)

Het versie nummer van je forum kun je op twee plaatsen in je Beheerderspaneel vinden. Meteen op de eerste pagina als je in je Beheerderspaneel komt, en onder het tabblad Systeem. Voor zover ik het kan zien is jouw forum 3.0.4.

Wat betreft het spam, lees de recente mededeling: viewtopic.php?f=7&t=57961

Wat betreft het updaten, hebben jullie modificaties en of aanpassingen gedaan aan het forum?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

yvonnedv

Bericht door yvonnedv » 22 nov 2012, 20:11

David schreef:Welkom op phpbb.nl :)

Het versie nummer van je forum kun je op twee plaatsen in je Beheerderspaneel vinden. Meteen op de eerste pagina als je in je Beheerderspaneel komt, en onder het tabblad Systeem. Voor zover ik het kan zien is jouw forum 3.0.4.

Wat betreft het spam, lees de recente mededeling: viewtopic.php?f=7&t=57961

Wat betreft het updaten, hebben jullie modificaties en of aanpassingen gedaan aan het forum?
Dank je .

versie is idd 3.0.4., Dan heb ik heel wat te updaten, of kan dat in 1 stap?

Voor zover ik weet zijn er geen modificaties en/of aanpassingen gedaan.

Topic over spam ga ik lezen.

David
Contacteer:

Bericht door David » 22 nov 2012, 20:20

Als je zeker bent dat je geen modificaties en/of andere aanpassingen hebt, dan kun je onderstaande update methode gebruiken.

Maak (bij voorkeur) eerst een backup van files en database.
  • Download de volledige laatste versie 3.0.11 Nederlands van phpBB.nl.
  • Unzip het bestand op je PC en open de phpBB3 map.
  • Verwijder het config.php bestand, en de images en files mappen.
  • Via FTP moet je de overige bestanden en mappen uploaden naar de rootfolder van je forum op de server, waarmee je de oude bestanden overschrijft.
  • Ga in je internet browser naar [url]http://<link_van_jouw_forum>/install/database_update.php[/url]
  • Laat deze database update volledig uitvoeren.
  • Met je FTP programma moet je dan de install map uit de rootfolder van je forum op de server verwijderen.
  • Met je FTP programma kun je dan de cache map op je server openen en daaruit alles BEHALVE, index.htm en .htaccess verwijderen.
  • Klaar.
Gebruik alleen een goed FTP programma, zoals FileZilla, om je bestanden over te zetten naar de server.

Je hebt nu je forum op versie 3.0.11 met de standaard stijlen subsilver2 en prosilver, inclusief alle forums, topics, berichten, gebruikers, avatars, enz., maar zonder eventuele geinstalleerde MOD's.

yvonnedv

Bericht door yvonnedv » 22 nov 2012, 20:57

David schreef: [*]Via FTP moet je de overige bestanden en mappen uploaden naar de rootfolder van je forum op de server, waarmee je de oude bestanden overschrijft.
Dit is abracadabra voor me. Ik heb filezilla gedownload. Hoe krijg ik dan bestanden op een server?
David schreef: [*]Ga in je internet browser naar [url]http://<link_van_jouw_forum>/install/database_update.php[/url]
Ik krijg nu OEPS Deze link lijkt niet te werken. Moet dan eerst de vorige stap voltooid zijn?

David
Contacteer:

Bericht door David » 22 nov 2012, 21:14

Oké, je hebt Fillezilla gedownload is het programma ook geïnstalleerd? Als je het programma opent zie je boven aan 3 balkjes... host, Gebruikersnaam en wachtwoord. Als het goed is heb je van jouw host deze inlog gegevens gehad, anders kun je ze mailen om deze gegevens alsnog te krijgen! Als je alles hebt ingevuld klik je op "snel verbinden". Je ziet vanzelf wel of de gegevens wel of niet kloppen.

Het verschilt per host welke mappen je dan moet aanklikken, het forum staat meestal in de map www of public_html.

Het uploaden is een kwestie van slepen, je kunt bijvoorbeeld aan de linkerkant van fillezilla een locatie op je computer kiezen, als je dan de locatie van de map kiest die je hebt gedownload dan kun je alles in 1x uploaden. Maar... je kan ook alle bestanden en mappen kopiëren en zelf naar Fillezilla slepen.

Dat de link: http://<link_van_jouw_forum>/install/database_update.php niet werkt is eigenlijk logische het is geen bestaande link ;) Vervang http://<link_van_jouw_forum> eens met de link van jouw forum. Je moet dan wel eerst de phpBB3.0.11 op je server hebben staan! Zoals beschreven in eerdere stappen

Hopelijk maakt dit het iets duidelijker, zo niet stel gerust je vraag ;) Je kunt het beter 100% duidelijk hebben voor je eraan begint!

yvonnedv

Bericht door yvonnedv » 22 nov 2012, 21:50

ok dan moet ik eerst uit zien te vinden wie de host is en wat de inloggegevens zijn.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 22 nov 2012, 23:30

Dit is je host: https://www.hostingdiscounter.nl/
Het e-mail adres voor support is: support@hostingdiscounter.nl
HGN op phpbb.com

Gesloten