Forumrechten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
wimo

Forumrechten

Bericht door wimo » 17 nov 2012, 11:37

• Adres van je forum: http://www.fcoldenzaal.nl/cmsfco/index.php/forum
    Event. modificaties op je forum: Geen
    Wanneer ontstond het probleem? Inrichten van het forum
    phpBB versie: de laatste

Ik ben momenteel voornoemd Forum aan het inregelen. Ik ben waarschijnlijk iets te enthousiast met allerlei rechten bezig geweest.
    Nieuwe registratie kunnen momenteel op het forum niet veel oftwel niets.
    Ik weet niet hoe ik forumpermissies goed krijg . (en hoe ze moeten staan)

groeten
    Wim

David
Contacteer:

Re: Forumrechten

Bericht door David » 17 nov 2012, 11:51

Je geeft aan dat het om nieuwe registraties gaat, dit doet mij vermoeden dat het probleem bij de groep "nieuw geregistreerde gebruikers" ligt. Lees meer over deze groep in onze wiki. Je de forumpermissies ook gaan instellen voor de "nieuw geregistreerde gebruikers" hier onder de uitleg hoe:
  • Ga nar je beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Permissies
  • Klik aan de linkerkant op Forumpermissies
  • Selecteer dan één of meerdere forums en klik op "Bevestig"
  • Selecteer dan de groep nieuw geregistreerde gebruikers en klik op "wijzig permissies" of "voeg permissies toe" hangt er van af of je de groep wel of niet hebt toegevoegt.
  • Dan kun je een permissie rol kiezen via het dropdown menu, of de permissies één voor één instellen via Geavanceerde permissies.
  • Als je dat hebt gedaan klik je op "pas alle permissies toe"
Als je de permissies goed instelt dan is je probleem waarschijnlijk opgelost, als je nog vragen hebt naar aanleiding van deze uitleg of het wiki artikel stel ze gerust ;)

Als je de "nieuw geregistreerde gebruikers" niet wilt gebruiken kun de groep ook uitzetten. Hoe dit moet staat in het wiki artikel.

Succes!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

wimo

Bericht door wimo » 17 nov 2012, 12:12

Helder verhaal. ik ga het proberen.
1 vraagje... Ik kom tegen de groep COPPA gebruikers.. Wat zijn dat?

groeten
Wim

wimo

Bericht door wimo » 17 nov 2012, 12:14

oh, nog iets.... Moet een BOT een bottoegang hebben of leestoegang?

David
Contacteer:

Bericht door David » 17 nov 2012, 16:59

Ik citeer even een artikel uit onze wiki:
COPPA is een wet in de Verenigde Staten, waarbij kinderen onder de 13 jaar toestemming van hun ouders moeten hebben om (onder andere) forums te mogen gebruiken. Deze regels gelden dus niet in Nederland; als je server dus in Nederland staat, mag je deze verwijderen.

In phpBB3 kun je de coppa-functies uitzetten in het beheerderspaneel!
Je kunt Bots inderdaad Bottoegang geven, deze permissie rol is er speciaal voor ingesteld. Moet alleen eerlijk bekennen dat ik het niet verder kan onderbouwen of uitleggen :oops:
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 17 nov 2012, 22:08

Het verschil tussen "Alleen lezen toegang" en "Bot toegang" is dat gebruikers met "Alleen lezen toegang" zich kunnen abonneren op een topic en kunnen zoeken in forums. Bots met bot toegang hebben die rechten niet (en hebben ze ook niet nodig).
HGN op phpbb.com

Gesloten