Test forum grandioos gehackt

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
jhbaars

Test forum grandioos gehackt

Bericht door jhbaars » 11 nov 2012, 18:09

• http://www.rijkspolitie.org/forum/index.php http://
    Event. modificaties op je forum: onderwerpen bijgeplaatst en een aantal postst er in gezet om het attractief te maken
    Wanneer ontstond het probleem?: Geen idee, zeker 3 weken geleden voor het laatst wat mee gedaan
    phpBB versie: Nieuwste, ik heb bewust niet ingelogd om het na te kijken

Hallo allemaal. Ik heb een tijdje terug een forum ingericht. Het bestaat en is bereikbaar, maar..... Ik heb het nooit als een link in de 'echte site' opgenomen. De reden hiervan is dat we aanhikken tegen de instelling dat je nieuwe onderwerpen van nieuw gebruikers altijd moet accorderen voor ze gepubliceerd worden. We zijn 2 hobbyisten, waarvan ik degene met een beetje kennis en een heel drukke baan ben. Dus ik heb niet de behoefte om iedere dag te moeten kijken en uren te besteden aan het goedkeuren van posts.
    Ik wilde over dat onderwerp wat plaatsen op dit forum.
    Om de juiste termen te kunnen gebruiken opende ik mijn forum en zie tot mijn verbazing grote aantallen posts in de onderwerpen staan.
    Een onderwerp geopend en dan wordt het meteen duidelijk, we zijn gehackt of in ieder geval wordt er enorm veel spam in geplaatst.

Weet iemand hoe dat mogelijk is? Dat wat wij niet wilden, het goedkeuren van posts, is dus blijkbaar niet nodig....
    Ik laat het er even in staan voor de liefhebber die wil zien wat de schade is.
    MAAR, kan iemand mij ook helpen met het op de juiste manier dicht zetten van het forum, want, naast de keuze of het slim is als hobbyisten om een forum op te willen zetten, is het laatste wat je wilt, dat je forum gesloopt wordt door spammers.....

Tijdens het schrijven van deze post zijn er weer nieuwe bij geplaatst
    Wat is het probleem?: SPAM/ Ongewenste posts

David
Contacteer:

Re: Test forum grandioos gehackt

Bericht door David » 11 nov 2012, 18:55

Allereerst wil ik even zeggen, dat je als hobbyist makkelijk een forum kunt hebben ;) Denk dat de meeste gebruikers hier een forum als hobby hebben!

Ik denk niet dat je gehackt bent, je hebt eerder een spam probleem ;) De bevestigingsmethode die je nu gebruikt voor het registreren is al lange tijd gekraakt automatische spambots kunnen deze met gemak omzeilen. Waarschijnlijk hoeven gebruikers zichzelf ook niet te activeren dus dan heb je al snel last van spammers die je forum vervuilen ;)

viewtopic.php?f=40&t=55696

Lees bovenstaand topic eens door, de Vraag en Antwoord methode houd het grootste deel van de spammers wel tegen... mits je de vragen niet te makkelijk maakt ;) Daarnaast kun je misschien nog instellen dat gebruikers zich per E-mail moeten activeren. Mocht je na het lezen van het SPAM topic nog vragen hebben stel ze gerust.

Je geeft aan dat je als beheerders steeds berichten moet goedkeuren, dit is ingesteld via je forumpermissies als je die aanpast dan kun je de permissies zo instellen dat gebruikers hun berichten zonder goedkeuring kunnen plaatsen, dit kun je op onderstaande manier instellen:
  • Ga naar je Beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Permissies
  • Klik aan de linkerkant op: Forumpermissies
  • Selecteer dan één of meerdere forums, en klik op "Bevestig"
  • Selecteer dan een groep ( ik vermoed "Nieuw Geregistreerde Gebruikers"), en klik op "Wijzig Permissie"
  • Klik dan op: Geavanceerde permissies
  • Klik op het tabblad: Andere
  • Zet de permissie Kan berichten plaatsen zonder goedkeuring op JA
  • Klik daarna op "Pas permissie toe"
Mogelijk moet je van andere groepen deze permissie ook nog wijzigen, maar als het goed is hoef je dan geen berichten meer goed te keuren ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

jhbaars

Bericht door jhbaars » 12 nov 2012, 20:10

Bedankt voor het uitgebreide antwoord!! Ik ga er mee aan de slag.
Overigens dacht ik ik eerlijk gezegd dat met het installeren van de nieuwste versie, dit soort problemen wel opgelost zouden zijn. Beetje naïef dus..... :-)

jhbaars

Bericht door jhbaars » 18 nov 2012, 22:43

Nogmaals bedankt voor de uitleg. Ik heb alle stappen doorlopen en inmiddels heeft hij een week gestaan zonder dat er nieuwe berichten geplaatst zijn.
Dat is de bedoeling want officieel is hij nog niet online. Het was ene behoorlijk werk om heb leeg te poetsen, maar het lijkt nu in orde te zijn. Ik heb de aanmelding nu met een vraag/antwoord gedaan.

groeten
Hans

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 19 nov 2012, 01:11

Als je voorlopig helemaal geen registraties wilt, kun je dat desgewenst als volgt instellen:
  • Beheerderspaneel
  • Registratie instellingen
  • Bij "Account activatie:" kiezen voor "Uitschakelen registratie"
HGN op phpbb.com

Gesloten