Berichten gebruiker verplaatsen naar andere gebruiker

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
juut

Berichten gebruiker verplaatsen naar andere gebruiker

Bericht door juut » 25 okt 2012, 12:18

phpBB versie: 3.0.8

Wat is het probleem?

Kun je de berichten van een gebruiker verplaasen naar een andere gebruiker? Dit i.v.m. het verdergaan onder een andere gebruikersnaam van een forumlid.

David
Contacteer:

Re: Berichten gebruiker verplaatsen naar andere gebruiker

Bericht door David » 25 okt 2012, 12:28

Welkom op phpbb.nl :D

Allereerst zou ik je willen adviseren te updaten naar phpBB 3.0.11, wij raden aan om altijd zo snel mogelijk te updaten naar de nieuwste phpBB versie. Je loopt nu namelijk 3 versies achter.

Om antwoord te geven op je vraag! Ja, in principe kan dit je kunt van een bericht de auteur veranderen! Als je het op de manier doet waar ik het over ga hebben... dan kan het alleen maar één voor één.
  • Ga naar het topic waar het bericht staat, waarvan je de auteur wilt wijzigen.
  • Aldaar klik je op de link Moderatorpaneel
  • Klik dan op de titel van het bericht, waarvan je de auteur wilt wijzigen.
  • Als je dat hebt gedaan krijg je Moderator opties, waarmee je dat auteur van het bericht kunt veranderen.
  • Vul in het balkje de naam van de "nieuwe" auteur in en klik op bevestigen
Als je deze stappen goed hebt gevolgd dan heeft het bericht een nieuwe auteur ;)

Mocht het niet lukken of mocht er iets onduidelijk zijn geef gerust een seintje!
Wijziging: Toevoeging:
Ik kom er net achter dat het ook iets makkelijker kan
  • Ga naar het topic waar het bericht staat, waarvan je de auteur wilt wijzigen.
  • Aldaar klik je op informatie, dat is het icoontje waar een vraagteken instaat Afbeelding
  • Dan kom je meteen bij de Moderator opties, waarmee je dat auteur van het bericht kunt veranderen.
  • Vul in het balkje de naam van de "nieuwe" auteur in en klik op bevestigen
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

juut

Bericht door juut » 25 okt 2012, 12:33

Bedankt, ik ga het proberen! De update heb ik aangevraagd bij ons mediabureau, die host namelijk ons forum.
Het gaat om best wel veel berichten die overgezet moeten worden, maar ik kan beginnen bij de belangrijksten.

juut

Bericht door juut » 25 okt 2012, 12:36

Hm, ik kan het moderatorpaneel al niet eens vinden.. :geek:

David
Contacteer:

Bericht door David » 25 okt 2012, 12:38

Wat ik me afvraag, waarom verander je de gebruikersnaam niet gewoon?

Heb jij Moderator rechten voor jouw account?

juut

Bericht door juut » 25 okt 2012, 12:46

Ja dat was inderdaad een veel beter idee geweest!
Punt is, ik heb dit forum qua beheer overgenomen en de oude beheerder een nieuwe gebruikersnaam gegeven. Op dat moment was ik nog niet zo thuis in phpbb en had ik in mijn hoofd dat de beheerder in je forum een vast gegeven is. Maar ik had hem natuurlijk beheerder af moeten maken en zijn naam wijzigen i.p.v. een nieuwe naam aanmaken. Ik kan het alsnog doen omdat zijn nieuwe account nog op 0 berichten staat.

David
Contacteer:

Bericht door David » 25 okt 2012, 12:52

Als het "nieuwe account" nul berichten heeft, dan zou ik er zeker kiezen om het account wat de oude beheerder had te hernoemen naar een andere naam. Je moet er dan inderdaad even op letten dan al zijn beheerders rechten en eventueel eigenaarsrechten uitgeschakeld zijn om het zo maar even te noemen. Op deze manier ben je veel sneller klaar als je dan toch alle berichten op zijn naam wilt houden!

Wat betreft de moderator rechten, vermoedelijk sta jij nog niet in de groep "globale moderators" dit kun je doen via je beheerderspaneel, tabblad: Gebruiken en Groepen. Dan aan de linkerkant klikken op Groepsbeheer. Bij Globale moderators klik je op de link LEDEN en dan kun je jezelf als moderator toevoegen als goed is zie je het moderatorpaneel dan wel!

Succes ;)

juut

Bericht door juut » 25 okt 2012, 13:16

Bedankt David tot zover!
Ik kijg de betreffende gebruiker nog niet volledig neutraal zoals een normaal lid. Oftewel, diegene heeft nog steeds bepaalde permissies. Ik krijg het niet voor elkaar deze terug te zetten naar een normaal lid. Steeds als ik permissies test bij de betreffend egebruiker kan ik nog steeds bijvoorbeeld topics verwijderen.

juut

Bericht door juut » 25 okt 2012, 13:18

Laat maar, ik heb te snel geroepen. Ik had nog één groep niet bekeken waar hij nog in bleek te staan.

Bedankt voor je hulp!!!

soha

Bericht door soha » 25 sep 2013, 12:15

Als alles goed is ingesteld komen ze niet in de topics/forums. Het lijkt misschien zo omdat ze het wel proberen maar krijgen dan de melding dat ze geen toegang hebben. In jouw wie is online en logboeken zal het echter wel lijken alsof ze kunnen lezen.

Gesloten