Cookies verijwderen voor gasten(ivm cache)

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
demon326
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 nov 2006, 20:18

Cookies verijwderen voor gasten(ivm cache)

Bericht door demon326 » 16 okt 2012, 16:37

  • Adres van je forum: http://ashladan.be/forum
    Event. modificaties op je forum: Veel, maar maakt in dit geval niets uit
    Wanneer ontstond het probleem? Geen probleem.
    phpBB versie: 3.0.11


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Neen
    Wat is het probleem? Geen probleem
Het zit zo: Ik gebruik drupal als hoofdportaal en phpbb3 als het forum, echter heb ik deze moeten verbinden zodoende de gebruikers op beide systemen kunnen met één account... Sedert het weekeinde hebben we varnish als een reverse proxy/cache ingesteld zodat gasten de voorpagina zeer snel te zien krijgen, echter is het probleem dat phpbb3 cookies meestuurt naar drupal, waardoor die pagina's dus niet in cache raken... Ik zoek nu dus een manier om cookies, net zoals voor bots, uit te zetten voor gasten, zodoende het cache systeem kan werken... Maar zonder het login systeem stuk te maken, dus mensen moeten nog kunnen inloggen....


Als ik dit comment in sessions.php werkt de cache, maar de login niet meer:

Code: Selecteer alles

header('Set-Cookie: ' . $name_data . (($cookietime) ? '; expires=' . $expire : '') . '; path=' . $config['cookie_path'] . $domain . ((!$config['cookie_secure']) ? '' : '; secure') . '; HttpOnly', false);
Dus dat is ook niet de bedoeling...

Gesloten