Volledige beheerder rechten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
henkie343

Volledige beheerder rechten

Bericht door henkie343 » 02 okt 2012, 09:05

Hoi,

Ik zit even met een vraag, de rechten van de volledige beheerder (de gene wie het forum heeft opgezet, genaamd "admin") wil ik delen met mijn nieuw geregistreerde account, genaamd "henkie343".

Als ik ingelogd ben op het forum paneel dan heb ik de permissies van de gebruiker "henkie343" gezet op "volledige beheerder" en heb dit ook bevestigd. Alleen als ik nu inlog met "henkie343" kan ik bijvoorbeeld niet op het forum paneel komen en/of de "admin" berichten wijzigen.

**UPDATE**: Ook heb ik het profiel van "henkie343" gezet op 'eigenaar'

Wat doe ik verkeerd?

David
Contacteer:

Re: Volledige beheerder rechten

Bericht door David » 02 okt 2012, 09:18

Heb je al eens geprobeerd jezelf aan de groep beheerders toe te voegen?

Via je beheerderspaneel ga je naar het Tabblad "Gebruikers en Groepen. Dan klik je aan de linkerkant op "Groepsbeheer" Je ziet in midden dan alle groepen staan bij beheerders klik je op "leden" aldaar kun je jezelf toevoegen en de groep beheerders.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

henkie343

Bericht door henkie343 » 02 okt 2012, 09:23

Hoi David,

"henkie343" stond eerst een lijn naar onder, hij stond onder: Goedgekeurde leden

Nu heb ik hem onder "admin" zelf staan, als "groepsleider".

Echter kan ik nog steeds niet de berichten wijzigen of deleten van "admin". Ook is het zo dat als een forum gesloten is, ik daar niet op kan klikken met "henkie343", wat wel met "admin" kan.

Hoe kan dit?

henkie343

Bericht door henkie343 » 02 okt 2012, 09:27

* Ik kan nu wel in het forum paneel komen. Echter nog wel het bovenstaande.

David
Contacteer:

Bericht door David » 02 okt 2012, 09:38

Als ik me niet vergist omschrijf je twee problemen die beide een andere oplossing hebben.

Ik denk dat je jezelf nog als eigenaar moet instellen dit kan op onderstaande manier:
  • Ga naar je Beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad Gebruikers en Groepen
  • In het tekstbalkje vul je je gebruikersnaam in en dan klik je op bevestig
  • Aldaar zet je de optie Eigenaar op JA
Deze wijziging zul je wel met Admin moeten doen!

De reden dat je geen berichten kun wijzigingen en of aanpassen, heeft mogelijk met je forumpermissies te maken. Het kan ook zijn dat dit probleem al is opgelost als je eigenaar bent.
  • Klik op het tabblad Permissies
  • Klik aan de linkerkant op Forumpermissies
  • Selecteer dan één of meerdere forums en klik op bevestig
  • Controleer dan of de permissies van de groep beheerders goed is ingesteld
Hopelijk kom je hiermee verder, permissies kan soms een lastig iets wezen dus voor mij is het soms ook even zoeken ;)

henkie343

Bericht door henkie343 » 02 okt 2012, 09:58

"Ik denk dat je jezelf nog als eigenaar moet instellen dit kan op onderstaande manier:

Ga naar je Beheerderspaneel
Klik op het tabblad Gebruikers en Groepen
In het tekstbalkje vul je je gebruikersnaam in en dan klik je op bevestig
Aldaar zet je de optie Eigenaar op JA
"

Dit bovenstaande is al gedaan. De gebruiker "henkie343" heeft al dezelfde rode kleur als "admin". En ja, dit is met "admin" gedaan :-)

Het lijkt me zelf sterk dat als je tenslotte "eigenaar" bent jezelf óók nog eens rechten moet gaan geven op elk forum. Mocht dit zo zijn dan zou dat wel erg "suf" in elkaar zijn gezet :p

Om op het tweede deel antwoord te geven: De permissies van 'beheerders' is goed ingesteeld, alles staat op "ja". Ook heb ik "henkie343" opgezocht en heb ik alle forums geselecteerd zoals je eerder aangaf, en heb ik henkie343 volledige toegang gegeven op alle forums. Echter nog het zelfde effect :?

David
Contacteer:

Bericht door David » 02 okt 2012, 10:07

In welke groepen zit je allemaal met: henkie343?

Dit kun je controleren op onderstaande manier:
  • Klik op het tabblad Gebruikers en Groepen
  • Zoeken op gebruikersnaam: henkie343
  • Dan heb je rechtsboven een dropdown menu: Selecteer formulier: Groepen
Wat ik vermoed is dat je nog in de groep "Nieuw geregistreerde gebruikers" zit. Verwijder jezelf eens uit die groep, je hebt die groep toch niet echt nodig en mogelijk zit die in de weg omdat deze groep beperkte permissies heeft. Ik hoop dat het dan is opgelost ;)

henkie343

Bericht door henkie343 » 02 okt 2012, 10:13

henkie343 zat in de volgende groepen: beheerders, nieuw geregistreerde gebruikers, geregistreerde gebruikers.

"nieuw geregistreerde gebruikers" heb ik zojuist verwijderd, en geloof het of niet, dat heeft geen effect ^^

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 02 okt 2012, 10:51

Het kunnen wijzigen en/of verwijderen van berichten heeft niets te maken met beheerders of eigenaarsrechten. Beheerders kunnen administratieve taken (in het beheerderspaneel) uitvoeren.
Om berichten te kunnen wijzigen en/of verwijderen moet je moderatorpermissies hebben. De eenvoudigste methode is om de gebruiker toe te voegen aan de groep "Globale Moderators".
HGN op phpbb.com

henkie343

Bericht door henkie343 » 02 okt 2012, 11:03

Hoi Pola,

Dit werkt inderdaad, bedankt hiervoor. David jij ook bedankt.

Slotje?

Gesloten